Restilizovana treća generacija Reno Tvinga je nedavno predstavljena u Srbiji, a ubrzo nakon toga MONDO je imao priliku da ovaj model i proba.
Najmanji Reno, po dimenzijama (dugačak je 3,6 metara), pripada kategoriji malih gradskih automobila i uske gradske ulice su njegovo prirodno stanište. Posebno impresionira njegova okretnost jer mu rekordno mali krug okretanja iznosi samo 8,6 metara, što je za oko 20 odsto manje od većine modela.
Ova karakteristika, koja je posledica premeštanja motora između zadnjih točkova, naročito je zgodna prilikom parkiranja i polukružnog okretanja.
Međutim, ono čime nas je Tvingo iznenadio jeste vangradska vožnja, odnosno odlazak na putovanje – s porodicom.
Iako se ovaj model predstavlja kao model za mlade vozače ili kao drugi automobil u porodici, on može veoma uspešno da glumi porodičan automobil.
U prtljažni prostor, zapremine 220 litara, mogu da se smeste veliki putni kofer i, recimo, dva ranca. Kako porodice često imaju barem još jedan veći komad prtljaga, ovde možete primeniti trik. Naime, u veliki kofer možete spakovati garderobu, a ostatak stvari, kao što su obuća, kozmetika i igračke, možete lepo spakovati u kese i nesesere i sve to staviti u mekanu sportsku torbu. Prilikom pakovanja u automobil, stvari iz sportske torbe izvadite i rasporedite ih oko velikog kofera, a torbu složite tako da zauzme minimalno prostora.
U tom slučaju, pomenute rančeve morate da ubacite u kabinski prostor. Ako imate mlade saputnike koji i dalje koriste svoja sedišta, onda ih možete odložiti ispod njihovih nogu.
Mesta ima dovoljno za četvoro putnika, a njima je garantovana i veoma dobra udobnost. Treba pomenuti da ima i dovoljno prostora za držanje flaša i grickalica, posebno u vratima.
Prostor ispred vozača je izmenjen u odnosu na prethodnu verziju. Svakako najveća promena je integrisani 7-inčni centralni displej info-zabavnog sistema, koji stiže u višim paketima. U pitanju je novi Easy Link sistem, koji će nakon Tvinga početi da se ugrađuje i u druge modele.
Interfejsom podseća na Renoov R-link, ali mu nedostaje navigacija. Tu bi trebalo da pomaže opcija replikacije telefona, ali nismo uspeli da "preslikamo" telefon, jer aplikacija Android Auto nije dostupna u Srbiji.
U slabijoj Zen verziji opreme, kupci dobijaju jednostavniji audio sistem sa nosačem mobilnog telefona. Ovu opciju smo probali u "originalnom" Tvingu treće generacije i radila je odlično jer se tada na ekranu vašeg telefona prikazuju opcije info-zabavnog sistema, među kojima je obrtomer.
Direktno ispred vozača je smeštena jednostavna instrument tabla sa velikim polukružnim pokazivačem brzine unutar koje je smešten ekran putnog kompjutera.
Ispod poda prljažnika je spakovan mali turbo-benzinac zapremine 898 kubika. Razvija 93 konjske snage i zahteva intenzivnije korišćenje 5-stepenog menjača.
Manjak snage se oseti prilikom kretanja uzbrdo i prilikom preticanja, posebno ako je digitalna klima podešena na maksimum. Kako ta opcija nije najzdravija, onda će dobra koordinacija ručice menjača i noge na gasu odraditi posao, koji podrazumeva i efektno preticanje dužih vozila.
Na autoputu Tvingo bez problema stiže i do 150 kilometara na sat, ali mu ipak prijaju nešto niže brzine, između 130 i 140 km/h. Tu je svakako zgodno koristi i ugrađeni tempomat.
Nama je prosečna potrošnja na testu iznosila 6 litara na 100 pređenih, većinom vangradskih, kilometara. Treba naglasiti da smo intenzivno koristili klimu, koja svakako utiče na povećanje potrošnje u automobilu sa ovako malih motorom.
A sad dizajn…
Tvingo svakako osvaja svojim oblikom, ali i zanimljivim dizajnerskim rešenjima.
Kako je ovde reč o restilizovanom modelu, oblik je identičan prethodnom modelu, ali tu se neke nove "sitnice". Okrugla LED dnevna svetla su sad "C" oblika i integrisana su u farove.
Zadnji deo vozila podseća na legendarni Reno 5 Turbo sa proširenim bokovima i usisnikom za vazduh. Tu je i efektni zadnji spojler.
Tvingo nam je stigao u novoj mango-žutoj boji karoserije, a ista je korišćena i za detalje u unutrašnjosti, što svakako doprinosi veselom duhu koji krasi najmanjeg Renoa od početka njegove proizvodnje 1992. godine.
Cena voženog modela iznosi 11.640 evra i podrazumeva Tce 95 motor i najviši Intens paket opreme, koji između ostalog sadrži i automatska svetla, senzor za kišu, automatski klima uređaj, kao i kožom presvučeni volan i ručicu menjača.
Tvingo inače startuje sa cenom 8.290 evra (Sce 75 i prilično ogoljeni paket opreme Life), čime se svrstava u najjeftinije modele na tržištu.
Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našim Facebook i Instagram stranicama.