"Mi volimo (umanjene) automobile!" (FOTO)

Polako se vraća scena u kojoj vladaju četvotočkaši, ali nekoliko desetina puta manji od originala

MONDO/Stefan Stojanović 

Kada se poklope pozni novembar, nedelja i kišno jutro onda vam se ne izlazi iz kuće. Ali ako se u Beogradu baš tada organizuje In Box, prvi sajam modela automobila, odnosno automobilčića, onda nije problem pokrenuti se.

Ova izložba je privukla zaista veliki broj, mahom jačeg pola, ljubitelja umanjenih verzija poznatih četvorotočkaša koje viđamo ili smo viđali na ulicama. Bilo je izloženo više stotina modela u razmerama od 1:87 do 1:12.

Osim autića-igračaka, kolekcionari su bili izložili svoje ekskluzivne modele, čije cene dostižu i 100 hiljada dinara.

"Već duži niz godina, u Beogradu je aktuelna berza pod imenom "Mint" koja okuplja prvenstveno strastvene kolekcionare umanjenih modela automobila. Za razliku od te berze, ovaj sajam je šireg karaktera i ideja je da ovde dođu neki novi ljudi, kako bi se ovaj hobi, koji u svetu doživljava novu mladost, proširio i kod nas", izjavio je za MONDO Sale Ivanović, scenograf, "rokenroler" i, najvažnije, autićar.

Pogledajte galeriju sa sajma:

MONDO/Stefan Stojanović autići

Pitali smo Saleta kakav je kvalitet izrade sadašnjih modela. On nam je rekao da se kvalitet "vraća" kod proizvođača kao što su "Mečboks", "Mažoret" i "Hot vils", ali da autići u osnovi više nisu toliko brzi, kao što su ranije bili, već se sada prave posebne "brze" serije.

Kako su se nekad pravili autići?

"Ranije su svi modeli bili brzi ili brži, a sve je krenulo kada je 'Hot vils' još krajem šezdesetih uveo igličastu osovinu i time napravio "bum" na tržištu. Njihovi autići su postali brži od "Mečboks" modela." – rekao nam je Sale Ivanović i istakao da je ta karakteristika bila naročito važna deci, jer je ona bila glavni pokazatelj koji je model bolji.

Od proizvođača većih modela, Sale je pomenuo poznati, ali i ne baš priznati, "Burago".

"Njihovi modeli su često bili pogrešnih razmera, ali su imali neku draž, jer je proizvođač uspevao da sa što manje delova napravi modele na kojima su se otvarala sva vrata, poklopac motora, pa čak i kutija za alat."

Sada se među kolekcionarima cene neka druga imena, kao što su "Auto Art", "EMC", "Miničemps" i drugi. Međutim, ovi modeli kod nas ne mogu da se kupe, jer bi bili daleko skuplji nego u inostranstvu. Problem je što se oni tretiraju kao igračke, pa moraju da prođu fitosanitarnu inspekciju, a istovremeno ih carine i kao luksuznu robu. Tako kolekcionari dolazi do svojih modela putem interneta ili kupovinom u inostranstvu.

Osim sakupljanja gotovih modela, mnogi ljubitelji sami prave četvotočkaše. Na sajmu su posetioci mogli da vide jedan viljaškar kome su svi delovi napravljeni ručno u tačnoj razmeri. Ovakvi modeli zahtevaju mnogo vremena i pažnje, ali dobijeni rezultat nikog ne ostavlja ravnodušnim.

Saša Milovančević na In Box-u
MONDO/Stefan Stojanović Saša Milovančević na In Box-u

Na sajmu smo sreli i Sašu Milovančevića, glavnog dizajnera i osnivača "AQOS Technologies", koji je bio oduševljen izložbom. Posebno je izdvojio nekoliko fantastičnih replika, kao što su "reno 5 turbo", "lanča aurelija", "lanča 037" i "maserati gilbi" u kabriolet verziji.

Ako ste propustili ovu premijernu izložbu, nemojte očajavati. Organizatori planiraju da svakog meseca organizuju ovaj mini sajam sa pratećim sadržajem, poput radionica, projekcija zanimljivih starih filmova i drugih događaja. Mesto okupljanja je "Marsh Open Space prostor", u Cetinjskoj ulici 15.

Isti rekviziti ali na borilištima

Istog dana sprat ispod In Box-a održano je još jedno okupljanje ljubitelja autića i to kroz takmičenje u igri "1, 2, 3". Ovo je bio dvadeseti turnir koji organizuje udruženje "1,2,3 Autići".

Prvi sajam autića Matchbox Majorette Hot Wheels Burago AutoArt MiniChamps
MONDO/Marko Tanasković 

Predstavnik tog udruženja Marko Dimitrijević nije krio zadovoljstvo što su ljubitelja autića "zauzeli" ovom prilikom celu jednu zgradu u Cetinjskoj.

"Kada smo pre četiri godine krenuli sa ovim turnirima, cilj nam je bio da animiramo, prvenstveno, klince da se igraju autićima, jer je u pitanju najpopularnija igračka na svetu. Počeli smo tamo gde smo stali pre 30 godina. Prve staze smo crtali kredom, da bismo se u međuvremenu modernizovali i odštampali nekoliko staza na posebnoj foliji koja može da se urola. Na taj način moguće je igrati igru gde god se nalazili," rekao je za MONDO Marko Dimitrijević i dodao kako je ova igra nepoznata u inostranstvu pa je njihov cilj da "zarazu" prošire i van granica Srbije.

Za razliku od kolekcionara, koji svoje modele drže na polici, autićar Marko više voli da automobilčić uzme u ruke, vidi kakvi su mu amortizeri, stavi ga na stazu i krene prema cilju.

Sledeće druženje sa ljubiteljima igre 1, 2, 3 zakazano je na manifestaciji "Games.con" od 15.-17. decembra.

Da li ste vi više voleli da igrate "jen-dva-tri" ili ste držali vaše autiće na polici? Koji vam je (bio) omiljeni model i proizvođač? Pišite nam u komentarima...

MONDO/Stefan Stojanović 

Kada se poklope pozni novembar, nedelja i kišno jutro onda vam se ne izlazi iz kuće. Ali ako se u Beogradu baš tada organizuje In Box, prvi sajam modela automobila, odnosno automobilčića, onda nije problem pokrenuti se.

Ova izložba je privukla zaista veliki broj, mahom jačeg pola, ljubitelja umanjenih verzija poznatih četvorotočkaša koje viđamo ili smo viđali na ulicama. Bilo je izloženo više stotina modela u razmerama od 1:87 do 1:12.

Osim autića-igračaka, kolekcionari su bili izložili svoje ekskluzivne modele, čije cene dostižu i 100 hiljada dinara.

"Već duži niz godina, u Beogradu je aktuelna berza pod imenom "Mint" koja okuplja prvenstveno strastvene kolekcionare umanjenih modela automobila. Za razliku od te berze, ovaj sajam je šireg karaktera i ideja je da ovde dođu neki novi ljudi, kako bi se ovaj hobi, koji u svetu doživljava novu mladost, proširio i kod nas", izjavio je za MONDO Sale Ivanović, scenograf, "rokenroler" i, najvažnije, autićar.

Pogledajte galeriju sa sajma:

MONDO/Stefan Stojanović autići

Pitali smo Saleta kakav je kvalitet izrade sadašnjih modela. On nam je rekao da se kvalitet "vraća" kod proizvođača kao što su "Mečboks", "Mažoret" i "Hot vils", ali da autići u osnovi više nisu toliko brzi, kao što su ranije bili, već se sada prave posebne "brze" serije.

Kako su se nekad pravili autići?

"Ranije su svi modeli bili brzi ili brži, a sve je krenulo kada je 'Hot vils' još krajem šezdesetih uveo igličastu osovinu i time napravio "bum" na tržištu. Njihovi autići su postali brži od "Mečboks" modela." – rekao nam je Sale Ivanović i istakao da je ta karakteristika bila naročito važna deci, jer je ona bila glavni pokazatelj koji je model bolji.

Od proizvođača većih modela, Sale je pomenuo poznati, ali i ne baš priznati, "Burago".

"Njihovi modeli su često bili pogrešnih razmera, ali su imali neku draž, jer je proizvođač uspevao da sa što manje delova napravi modele na kojima su se otvarala sva vrata, poklopac motora, pa čak i kutija za alat."

Sada se među kolekcionarima cene neka druga imena, kao što su "Auto Art", "EMC", "Miničemps" i drugi. Međutim, ovi modeli kod nas ne mogu da se kupe, jer bi bili daleko skuplji nego u inostranstvu. Problem je što se oni tretiraju kao igračke, pa moraju da prođu fitosanitarnu inspekciju, a istovremeno ih carine i kao luksuznu robu. Tako kolekcionari dolazi do svojih modela putem interneta ili kupovinom u inostranstvu.

Osim sakupljanja gotovih modela, mnogi ljubitelji sami prave četvotočkaše. Na sajmu su posetioci mogli da vide jedan viljaškar kome su svi delovi napravljeni ručno u tačnoj razmeri. Ovakvi modeli zahtevaju mnogo vremena i pažnje, ali dobijeni rezultat nikog ne ostavlja ravnodušnim.

Saša Milovančević na In Box-u
MONDO/Stefan Stojanović Saša Milovančević na In Box-u

Na sajmu smo sreli i Sašu Milovančevića, glavnog dizajnera i osnivača "AQOS Technologies", koji je bio oduševljen izložbom. Posebno je izdvojio nekoliko fantastičnih replika, kao što su "reno 5 turbo", "lanča aurelija", "lanča 037" i "maserati gilbi" u kabriolet verziji.

Ako ste propustili ovu premijernu izložbu, nemojte očajavati. Organizatori planiraju da svakog meseca organizuju ovaj mini sajam sa pratećim sadržajem, poput radionica, projekcija zanimljivih starih filmova i drugih događaja. Mesto okupljanja je "Marsh Open Space prostor", u Cetinjskoj ulici 15.

Isti rekviziti ali na borilištima

Istog dana sprat ispod In Box-a održano je još jedno okupljanje ljubitelja autića i to kroz takmičenje u igri "1, 2, 3". Ovo je bio dvadeseti turnir koji organizuje udruženje "1,2,3 Autići".

Prvi sajam autića Matchbox Majorette Hot Wheels Burago AutoArt MiniChamps
MONDO/Marko Tanasković 

Predstavnik tog udruženja Marko Dimitrijević nije krio zadovoljstvo što su ljubitelja autića "zauzeli" ovom prilikom celu jednu zgradu u Cetinjskoj.

"Kada smo pre četiri godine krenuli sa ovim turnirima, cilj nam je bio da animiramo, prvenstveno, klince da se igraju autićima, jer je u pitanju najpopularnija igračka na svetu. Počeli smo tamo gde smo stali pre 30 godina. Prve staze smo crtali kredom, da bismo se u međuvremenu modernizovali i odštampali nekoliko staza na posebnoj foliji koja može da se urola. Na taj način moguće je igrati igru gde god se nalazili," rekao je za MONDO Marko Dimitrijević i dodao kako je ova igra nepoznata u inostranstvu pa je njihov cilj da "zarazu" prošire i van granica Srbije.

Za razliku od kolekcionara, koji svoje modele drže na polici, autićar Marko više voli da automobilčić uzme u ruke, vidi kakvi su mu amortizeri, stavi ga na stazu i krene prema cilju.

Sledeće druženje sa ljubiteljima igre 1, 2, 3 zakazano je na manifestaciji "Games.con" od 15.-17. decembra.

Da li ste vi više voleli da igrate "jen-dva-tri" ili ste držali vaše autiće na polici? Koji vam je (bio) omiljeni model i proizvođač? Pišite nam u komentarima...

MONDO/Stefan Stojanović 

Kada se poklope pozni novembar, nedelja i kišno jutro onda vam se ne izlazi iz kuće. Ali ako se u Beogradu baš tada organizuje In Box, prvi sajam modela automobila, odnosno automobilčića, onda nije problem pokrenuti se.

Ova izložba je privukla zaista veliki broj, mahom jačeg pola, ljubitelja umanjenih verzija poznatih četvorotočkaša koje viđamo ili smo viđali na ulicama. Bilo je izloženo više stotina modela u razmerama od 1:87 do 1:12.

Osim autića-igračaka, kolekcionari su bili izložili svoje ekskluzivne modele, čije cene dostižu i 100 hiljada dinara.

"Već duži niz godina, u Beogradu je aktuelna berza pod imenom "Mint" koja okuplja prvenstveno strastvene kolekcionare umanjenih modela automobila. Za razliku od te berze, ovaj sajam je šireg karaktera i ideja je da ovde dođu neki novi ljudi, kako bi se ovaj hobi, koji u svetu doživljava novu mladost, proširio i kod nas", izjavio je za MONDO Sale Ivanović, scenograf, "rokenroler" i, najvažnije, autićar.

Pogledajte galeriju sa sajma:

MONDO/Stefan Stojanović autići

Pitali smo Saleta kakav je kvalitet izrade sadašnjih modela. On nam je rekao da se kvalitet "vraća" kod proizvođača kao što su "Mečboks", "Mažoret" i "Hot vils", ali da autići u osnovi više nisu toliko brzi, kao što su ranije bili, već se sada prave posebne "brze" serije.

Kako su se nekad pravili autići?

"Ranije su svi modeli bili brzi ili brži, a sve je krenulo kada je 'Hot vils' još krajem šezdesetih uveo igličastu osovinu i time napravio "bum" na tržištu. Njihovi autići su postali brži od "Mečboks" modela." – rekao nam je Sale Ivanović i istakao da je ta karakteristika bila naročito važna deci, jer je ona bila glavni pokazatelj koji je model bolji.

Od proizvođača većih modela, Sale je pomenuo poznati, ali i ne baš priznati, "Burago".

"Njihovi modeli su često bili pogrešnih razmera, ali su imali neku draž, jer je proizvođač uspevao da sa što manje delova napravi modele na kojima su se otvarala sva vrata, poklopac motora, pa čak i kutija za alat."

Sada se među kolekcionarima cene neka druga imena, kao što su "Auto Art", "EMC", "Miničemps" i drugi. Međutim, ovi modeli kod nas ne mogu da se kupe, jer bi bili daleko skuplji nego u inostranstvu. Problem je što se oni tretiraju kao igračke, pa moraju da prođu fitosanitarnu inspekciju, a istovremeno ih carine i kao luksuznu robu. Tako kolekcionari dolazi do svojih modela putem interneta ili kupovinom u inostranstvu.

Osim sakupljanja gotovih modela, mnogi ljubitelji sami prave četvotočkaše. Na sajmu su posetioci mogli da vide jedan viljaškar kome su svi delovi napravljeni ručno u tačnoj razmeri. Ovakvi modeli zahtevaju mnogo vremena i pažnje, ali dobijeni rezultat nikog ne ostavlja ravnodušnim.

Saša Milovančević na In Box-u
MONDO/Stefan Stojanović Saša Milovančević na In Box-u

Na sajmu smo sreli i Sašu Milovančevića, glavnog dizajnera i osnivača "AQOS Technologies", koji je bio oduševljen izložbom. Posebno je izdvojio nekoliko fantastičnih replika, kao što su "reno 5 turbo", "lanča aurelija", "lanča 037" i "maserati gilbi" u kabriolet verziji.

Ako ste propustili ovu premijernu izložbu, nemojte očajavati. Organizatori planiraju da svakog meseca organizuju ovaj mini sajam sa pratećim sadržajem, poput radionica, projekcija zanimljivih starih filmova i drugih događaja. Mesto okupljanja je "Marsh Open Space prostor", u Cetinjskoj ulici 15.

Isti rekviziti ali na borilištima

Istog dana sprat ispod In Box-a održano je još jedno okupljanje ljubitelja autića i to kroz takmičenje u igri "1, 2, 3". Ovo je bio dvadeseti turnir koji organizuje udruženje "1,2,3 Autići".

Prvi sajam autića Matchbox Majorette Hot Wheels Burago AutoArt MiniChamps
MONDO/Marko Tanasković 

Predstavnik tog udruženja Marko Dimitrijević nije krio zadovoljstvo što su ljubitelja autića "zauzeli" ovom prilikom celu jednu zgradu u Cetinjskoj.

"Kada smo pre četiri godine krenuli sa ovim turnirima, cilj nam je bio da animiramo, prvenstveno, klince da se igraju autićima, jer je u pitanju najpopularnija igračka na svetu. Počeli smo tamo gde smo stali pre 30 godina. Prve staze smo crtali kredom, da bismo se u međuvremenu modernizovali i odštampali nekoliko staza na posebnoj foliji koja može da se urola. Na taj način moguće je igrati igru gde god se nalazili," rekao je za MONDO Marko Dimitrijević i dodao kako je ova igra nepoznata u inostranstvu pa je njihov cilj da "zarazu" prošire i van granica Srbije.

Za razliku od kolekcionara, koji svoje modele drže na polici, autićar Marko više voli da automobilčić uzme u ruke, vidi kakvi su mu amortizeri, stavi ga na stazu i krene prema cilju.

Sledeće druženje sa ljubiteljima igre 1, 2, 3 zakazano je na manifestaciji "Games.con" od 15.-17. decembra.

Da li ste vi više voleli da igrate "jen-dva-tri" ili ste držali vaše autiće na polici? Koji vam je (bio) omiljeni model i proizvođač? Pišite nam u komentarima...