Pored ogromnog ulaganja u nove električne automobile, Folksvagen će nastaviti razvoj starih dobrih modela.
Iako je bio planiran za sledeću godinu, zbog afere "dizelgejt", "golf" osme generacije stiže krajem 2019. godine, saznaje nemački Auto Bild.
Prema najavama, najpopularniji automobil u Evropi će se uklopiti u dizajnersku liniju koju je započeo "arteon". Osim manjih prednjih i zadnjih svetala, zanimljiva promena je pozicija imena. Predviđeno je da bude na sredini petih vrata.
Najveća promena je planirana da se desi ispred vozača. "Golf osmica" bi trebalo da dobije potpuno digitalizovano okruženje.
Klasični tasteri i prekidači će biti u potpunosti eliminisani. Osim dva velika ekrana postavljena jedan pored drugog (nalik rešenju u novim Mercedesima), ispod centralno postavljenog displeja će se naći "traka" osetljiva na dodir kojom će se kontrolisati klimatizacija.
Pored kontrole pokretima i glasom, info-zabavni sistem će se kontrolisati i pogledom.
Korisničko okruženje će dobiti veoma moderan kvazi-3D dizajn sa prozorima koji se preklapaju.
Hed-ap displej će biti dvodimenzionalan. Informacije koje su bitne za vožnju, poput navigacije ili udaljenosti od vozila ispred izgledaće kao da se nalaze na samom putu, kod će one manje bitne biti u drugom planu.
Logovanje u sistem će biti moguće i preko telefona. Na taj način će se aktivirati podešavanja, poput pozicije sedišta i ogledala, ambijentalnog osvetljenja i, naravno, izgleda info-zabavnog sistema.
Što se motorizacije tiče – više nema "e-golfa". Njega će zameniti "blagi hibridi", kao i I.D. serija električnih "folksvagena". Od benzinskih motora, na raspolaganju će biti jednolitarske jedinice sa 96 i 116 konjskih snaga, novi agregat zapremine 1,5 litara sa 130 i 150 "konja", kao i dvolitarski benzinac od 197 KS. Taj isti motor će u GTI modelu razvijati 245 KS, a GTI "performansu" celih 300.
Najjači motor (3.0 VR6, 400 KS) će se ugrađivati u R model.
Što se tiče "zloglasnih" dizelaša tiče, "golf VIII" će imati na raspolaganju četiri 2.0 TDI jedinice u rasponu od 122 do 224 konjske snage.
Novi VW sportisti
Naredne godine stižu "ap GTI" sa 115 KS, "t-rok R" sa 310 KS i "tiguan R" sa 400 KS. A očekuje se i "arteon R" koga će pokretati trolitarski VR6 koji će razvijati 409 konjskih snaga i imati pogon na svim točkovima.