Povlačenjem iz takmičenja FIA WEC, Porše Motorsport odeljenje je odlučilo da iskoristi potencijal svog LMP1 prototipa "odvrtanjem" hibridnog pogona na maksimum. Naziv ovog projekta je "919 Tribute Tour", a prva stanica je bila staza Spa-Frankoršamp gde je Nil Jani odvezao vreme brže od prošlogodišnjeg kvalifikacionog vremena koje je vozio Luis Hamilton u Mercedes F1 bolidu, prenosi portal Nacionalna klasa.
Fabrički vozač Poršea, Nil Jani je 9. aprila odvezao krug na 7,004 km dugačkoj stazi za 0,8s brže nego što je to 2017. uradio Luis Hamilton vozeći Mercedes F1 W07 Hybrid.
Jani je krug odvezao za 1:41.770, što je za skoro sekund brže od Hamiltonovog vremena, ali i za više od 12 sekundi brže od najbržeg kvalifikacionog LMP1 vremena postavljenog do sada (2017, Porsche 919 Hybrid) – 1:54.097.
Šefovi nekadašnjeg Porsche LMP1 programa, Fric Encinger i Andreas Zidl, rekli su da je ideja ovog projekta da se pokaže šta LMP1 prototip može kada na njegove performanse ne utiču pravila. Do sada su to obično teorijska nagađanja, a Porsche LMP1 tim je odlučio da demonstrira u praksi gde je zapravo limit aktuelnih LMP1 prototipova.
"Ovo je pravi inženjerski san. Mi smo razvili i unapređivali ovaj prototip tokom četiri godine i svi članovi tima su bili vrlo blisko povezani sa prototipom '919 hibrid' za kojeg smo znali da ima daleko veći potencijal nego što to pravila dozvoljavaju da pokaže. Čak i ova ekstremna 'Evo' verzija ne koristi sav raspoloživi potencijal zato što ograničavajući faktor nisu samo pravila, već i resursi. Uprkos tome, veliko je zadovoljstvo videti da je automobil nadmašio čak i F1 rekord", izjavio je Stefan Mitas, glavni trkački LMP1 inženjer, koji vodi ovaj projekat.
"Porše 919 hibrid evo" koristi identičan pogonski sistem koji je korišćen za sezonu 2017, samo što je snaga 2,0 litarskog V4 agregata povećana sa oko 500KS na 720KS skidanjem restriktora i agresivnijim ECU mapama. Sa elektro strane, pogon je pojačan za 10 odsto i iznosi 440KS.
Ključni faktor je što je za ovu priliku u potpunosti zanemaren energetski limit koji je ključni faktor u FIA WEC takmičenju, tako da je "919 hibrid evo" za razliku od 2017. kada je na trci imao na raspolaganju ukupno 6,37 MJ (mega džula) po krugu, sada je vozač na raspolaganju imao 8,49 MJ .
Aerodinamika je takođe izmenjena korišćenjem većeg prednjeg difuzera i zadnjeg spojlera, tako da je vozač imao na raspolaganju 53 odsto više aero potiska i 66 odsto manje otpora u poređenju sa aerodinamikom koju je "919 hibrid" imao na kvalifikacijama 2017. Izmene su prisutne i u kontroli kočionog sistema, servo upravljača i komponentama ogibljenja koje su prevashodno bile menjane kako bi mogle da izdrže povećano opterećenje.
Težina je smanjena za 39 kilograma u odnosu na 2017 model, uklanjanjem brisača, klima uređaja, određenih senzora, sistema za telemetriju potrebnih kontroli trke, pneumatskih dizalica i bočnog osvetljenja.
Za potrebe ovog projekta, Mišelin je napravio posebnu komponentu trkačkog pneumatika kako bi se obezbedila potrebna količina prianjanja.
"919 Tribute Tour" se nastavlja, a sledeća stanica će biti staza Nurburgring Nordšlajfe u maju, zatim Gudvud festival u julu, Porše festival na Brends Heču početkom septembra i konačno Laguna Seka krajem septembra.
Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našoj Facebook stranici – MONDO Automobili.