Prosta računica je napravljena poređenjem inicijalne cene i troškova eksploatacije električnog automobila i sličnog benzinskog, odnosno dizel modela
"Reno zoe" pobeduje "reno klio" u benzinskoj i dizel verziji.
Elektricna prica je trenutno hit u Hrvatskoj, jer je država raspisala javni poziv za sufinansiranje nabavke ekoloških vozila u iznosu od 5 do 80 hiljada kuna (675 – 10.800 evra). Osim elektricnih automobila, olakšice su nudene i za elektricne bicikle, hibridna vozila i druga ekološka prevozna sredstva.
Iako je vec nakon samo jednog dana poziv zatvoren zbog više od 1.000 prijava, Jutarnji list je ispitao da li se isplati kupovina elektricnog automobila, za koji je država izdvojila maksimalnih 10.800 evra subvencije.
Naše komšije su došle do racunice da se kupovina elektricnog automobila, sa subvencijama, isplati ako se njime godišnje prelazi više 12.815 kilometara, odnosno 35 kilometara dnevno.
Poredili su Renoove modele – elektricni "zoe" i "klio" u benzinskoj i dizel varijanti.
"Zoe" je naravno u startu skuplji. Kad se oduzme podsticaj od 10.800 evra, cena iznosi 23.190 evra za snažniji model sa baterijom od 40 kW. S druge strane, "klio" 1.5 dCi od 90 KS u opremi Intense košta 16.900 evra, dok za benzinsku verziju sa 0.9 Tce Energy motorom u istom paketu opreme treba izdvojiti 15.090 evra.
Dakle, elektromobil je skuplji od dizelaša 6.270 evra, a od benzinca cak 8.090 evra. Ova razlika u ceni ce mnogi odbiti, ali ona samo inicijalna, jer brojke idu na ruku automobilu na struju vec kad se pogledaju troškovi održavanja u prve cetiri godine.
Vlasnik "zoje" platice redovno održavanje samo 462 evra, vozac benzinskog "klia" 1.278 evra, dok ce na dizelaš otici 1.481 evro. Razlog za ovoliku razliku leži u cinjenici da kod elektricnog auta ne treba menjati motorno ulje (na svakih 20.000 km), a brigu ne treba voditi ni o turbopunjacima, brizgaljkama, zupcastim i klinastim kaiševima, alternatorima, hladnjacima, izduvnom sistemu...
Svega toga u elektricnom autu jednostavno nema. Uglavnom, kada se u racunicu ukljuci redovno održavanje, razlika se smanjuje – "zoe" je tad od dizelskog "klia" skuplji 5.250 evra, a od benzinskog 7.276 evra.
Pogledajte galeriju slika "reno zoe":
Prava razlika u troškovima korišcenja stvara se tek kad se uracuna i trošak energije potrebne za vožnju. Ako se umesto besplatne struje na javnim punjacima koristi ona iz kucne mreže – za 100 predenih kilometara, "zoe" ce potrošiti 2 evra. "Klio dCi" za 100 kilometara treba napuniti gorivom vrednosti 5,9 evra, a benzinca – 8,5 evra.
Nakon ovih podataka, pocetno ulaganje u "zoe" ce se vratiti nakon 113.683 kilometara za benzinski model, odnosno nakon 137.886 kilometara za dizelaša.
Ako bi vlasnik "zoe" iskljucivo punio svoj auto besplatnom, državnom strujom na javnim punjacima, onda bi se ovaj elektro-model isplatio vec nakon 85.728 kilometara za benzinca, odnosno 89.040 kilometara kada je dizelaš u pitanju. Sve nakon toga je cista car...
U periodu od osam godina (ili 160.000 predenih kilometara), koliko iznosi garancija na bateriju, "zoe" ce se isplatiti ako je dnevno vozite 38 (poredenje s benzincem), odnosno 36 kilometara u poredenju s dizelašem. Ovo važi ako koristite javne punjace.
U slucaju da placate punjenje iz svog džepa, elektricni "reno" treba dnevno voziti 48, odnosno 46 kilometara.
Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobracaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našoj Facebook stranici – MONDO Automobili.