"Dodatni tehnički pregled bespotreban namet!"

Udruženje za zaštitu potrošača Efektiva se protivi uvođenju dodatnog tehničkog pregleda (TP) za vozila starija od 15 godina i najavljuje da će zatražiti ocenu ustavnosti ove odluke pred Ustavnim sudom.

MONDO/Stefan Stojanović ilustracija
Tehnički pregledi automobila dodatni tehnički pregled
MONDO/Stefan Stojanović ilustracija

Posle povećanja cene obaveznog osiguranja za oko 40% pre dve godine, ovaj namet predstavlja dodatni ekonomski pritisak na građane, ističe se u reagovanju ovog Udruženja i ističe da je ova odluka "suprotna Ustavu Srbije koji zabranjuje diskriminaciju po bilo kom osnovu, čak i ekonomskom, što ovde jeste slučaj jer se diskriminišu vozači lošijeg imovinskog stanja".

"Takođe, Članom 82. Ustava kao ekonomsko uređenje zemlje predviđena je otvorena i slobodna tržišna privreda, kao i samostalnost privrednih subjekata, a određivanjem cene obavljanja Tehničkog pregleda se sprečava konkurencija među pružaocima ove usluge, pa samim tim se gubi i kvalitet pružene usluge", navodi "Efektiva", reagujući na vest da će ubuduće svi automobili stariji od 15 godina morati dva puta godišnje na detaljan tehnički pregled.

U Srbiji je, inače, oko 30 odsto automobila starije od 15 godina.

Prema novoj odluci, odnosno pravilniku, propisano je da tehnički pregled vozila vrše dva kontrolora. Ceo tok vršenja tehničkog pregleda vozila mora biti snimljen video sistemom koji omogućava najmanje očitavanje registarskih oznaka vozila.

Na tehnički pregled mora se doći čistim automobilom. Pregled putničkih vozila, mase do 3,5 tona, trajaće minimalno 30 minuta i sve će se snimati foto-aparatom. Tehnički pregledi će morati u naredne tri godine da se opreme sistemom za video snimanje u visokoj rezoluciji

Prema oceni Udruženja za zaštitu potrošača "Efektiva", osim tehničkih pregleda koji bi prihodovali dodatna sredstva, ova odluka pogoduje i prodavcima automobila, novih i polovnih, jer će dobar deo vlasnika vozila starijih od 15 godina, zbog velikog nameta koji se uvodi, biti prinuđen da proda staro i kupi novije vozilo.

"Korist bi u tom slučaju mogle imati i banke i lizing kuće, koje se bave finansiranjem kupovine vozila na rate, gde bi korisnici bili dodatno opterećeni bankarskim kamatama. Vlasnici vozila starijih od 15 god su diskriminisani na osnovu jednog kriterijuma koji ne mora nužno da znači da je vozilo u lošem stanju. Pretpostavka je da vlasnik ovakvog vozila isto poseduje zbog lošijeg materijalnog stanja, te da je tada eksploatacija vozila manja. S druge strane, imamo vozila koja godišnje pređu po 50.000 kilometara a stara su po nekoliko godina", navodi "Efektiva".

Ovo udruženje postavilo je i nekoliko pitanje, pre svih - šta će to kvalitetnije dobiti vozači u Srbiji povećanjem cene TP (tehnički pregled), kada će se ti pregledi obavljati u potpuno istim uslovima kao i do sada, uz iste kadrovske i tehničke kapacitete, a koji podrazumevaju proveru broja šasije, jačinu kočione sile i pravac svetlosnog snopa farova?

"Efektiva" ističe da bi država, kada već brine za bezbednost građana, trebalo veću pažnju da obrati na kvalitet puteva i prateće signalizacije, koji su česti uzrok saobraćajnih nezgoda.

"Potpuno je nelogično da sa sadašnjim kvalitetom infrastrukture, vozila starija od 15 godina prave veliki broj nesreća, jer su vozači tih svesni kvaliteta svojih automobila. S druge strane, vozači skupljih vozila ('besnih limuzina') su takođe veliki uzročnici saobraćajnih nezgoda, upravo zato što kvalitet puteva ne odgovara mogućnostima i snazi novijih vozila. Ljudski faktor je takođe čest uzrok nezgoda, a to opet nema veze sa starošću vozila", navodi "Efektiva" i najavljuje da će podneti inicijativu za ustavnost ove odluke, a moguće i da će pozvati građane/vozače na protest.

MONDO/Stefan Stojanović ilustracija
Tehnički pregledi automobila dodatni tehnički pregled
MONDO/Stefan Stojanović ilustracija

Posle povećanja cene obaveznog osiguranja za oko 40% pre dve godine, ovaj namet predstavlja dodatni ekonomski pritisak na građane, ističe se u reagovanju ovog Udruženja i ističe da je ova odluka "suprotna Ustavu Srbije koji zabranjuje diskriminaciju po bilo kom osnovu, čak i ekonomskom, što ovde jeste slučaj jer se diskriminišu vozači lošijeg imovinskog stanja".

"Takođe, Članom 82. Ustava kao ekonomsko uređenje zemlje predviđena je otvorena i slobodna tržišna privreda, kao i samostalnost privrednih subjekata, a određivanjem cene obavljanja Tehničkog pregleda se sprečava konkurencija među pružaocima ove usluge, pa samim tim se gubi i kvalitet pružene usluge", navodi "Efektiva", reagujući na vest da će ubuduće svi automobili stariji od 15 godina morati dva puta godišnje na detaljan tehnički pregled.

U Srbiji je, inače, oko 30 odsto automobila starije od 15 godina.

Prema novoj odluci, odnosno pravilniku, propisano je da tehnički pregled vozila vrše dva kontrolora. Ceo tok vršenja tehničkog pregleda vozila mora biti snimljen video sistemom koji omogućava najmanje očitavanje registarskih oznaka vozila.

Na tehnički pregled mora se doći čistim automobilom. Pregled putničkih vozila, mase do 3,5 tona, trajaće minimalno 30 minuta i sve će se snimati foto-aparatom. Tehnički pregledi će morati u naredne tri godine da se opreme sistemom za video snimanje u visokoj rezoluciji

Prema oceni Udruženja za zaštitu potrošača "Efektiva", osim tehničkih pregleda koji bi prihodovali dodatna sredstva, ova odluka pogoduje i prodavcima automobila, novih i polovnih, jer će dobar deo vlasnika vozila starijih od 15 godina, zbog velikog nameta koji se uvodi, biti prinuđen da proda staro i kupi novije vozilo.

"Korist bi u tom slučaju mogle imati i banke i lizing kuće, koje se bave finansiranjem kupovine vozila na rate, gde bi korisnici bili dodatno opterećeni bankarskim kamatama. Vlasnici vozila starijih od 15 god su diskriminisani na osnovu jednog kriterijuma koji ne mora nužno da znači da je vozilo u lošem stanju. Pretpostavka je da vlasnik ovakvog vozila isto poseduje zbog lošijeg materijalnog stanja, te da je tada eksploatacija vozila manja. S druge strane, imamo vozila koja godišnje pređu po 50.000 kilometara a stara su po nekoliko godina", navodi "Efektiva".

Ovo udruženje postavilo je i nekoliko pitanje, pre svih - šta će to kvalitetnije dobiti vozači u Srbiji povećanjem cene TP (tehnički pregled), kada će se ti pregledi obavljati u potpuno istim uslovima kao i do sada, uz iste kadrovske i tehničke kapacitete, a koji podrazumevaju proveru broja šasije, jačinu kočione sile i pravac svetlosnog snopa farova?

"Efektiva" ističe da bi država, kada već brine za bezbednost građana, trebalo veću pažnju da obrati na kvalitet puteva i prateće signalizacije, koji su česti uzrok saobraćajnih nezgoda.

"Potpuno je nelogično da sa sadašnjim kvalitetom infrastrukture, vozila starija od 15 godina prave veliki broj nesreća, jer su vozači tih svesni kvaliteta svojih automobila. S druge strane, vozači skupljih vozila ('besnih limuzina') su takođe veliki uzročnici saobraćajnih nezgoda, upravo zato što kvalitet puteva ne odgovara mogućnostima i snazi novijih vozila. Ljudski faktor je takođe čest uzrok nezgoda, a to opet nema veze sa starošću vozila", navodi "Efektiva" i najavljuje da će podneti inicijativu za ustavnost ove odluke, a moguće i da će pozvati građane/vozače na protest.

MONDO/Stefan Stojanović ilustracija
Tehnički pregledi automobila dodatni tehnički pregled
MONDO/Stefan Stojanović ilustracija

Posle povećanja cene obaveznog osiguranja za oko 40% pre dve godine, ovaj namet predstavlja dodatni ekonomski pritisak na građane, ističe se u reagovanju ovog Udruženja i ističe da je ova odluka "suprotna Ustavu Srbije koji zabranjuje diskriminaciju po bilo kom osnovu, čak i ekonomskom, što ovde jeste slučaj jer se diskriminišu vozači lošijeg imovinskog stanja".

"Takođe, Članom 82. Ustava kao ekonomsko uređenje zemlje predviđena je otvorena i slobodna tržišna privreda, kao i samostalnost privrednih subjekata, a određivanjem cene obavljanja Tehničkog pregleda se sprečava konkurencija među pružaocima ove usluge, pa samim tim se gubi i kvalitet pružene usluge", navodi "Efektiva", reagujući na vest da će ubuduće svi automobili stariji od 15 godina morati dva puta godišnje na detaljan tehnički pregled.

U Srbiji je, inače, oko 30 odsto automobila starije od 15 godina.

Prema novoj odluci, odnosno pravilniku, propisano je da tehnički pregled vozila vrše dva kontrolora. Ceo tok vršenja tehničkog pregleda vozila mora biti snimljen video sistemom koji omogućava najmanje očitavanje registarskih oznaka vozila.

Na tehnički pregled mora se doći čistim automobilom. Pregled putničkih vozila, mase do 3,5 tona, trajaće minimalno 30 minuta i sve će se snimati foto-aparatom. Tehnički pregledi će morati u naredne tri godine da se opreme sistemom za video snimanje u visokoj rezoluciji

Prema oceni Udruženja za zaštitu potrošača "Efektiva", osim tehničkih pregleda koji bi prihodovali dodatna sredstva, ova odluka pogoduje i prodavcima automobila, novih i polovnih, jer će dobar deo vlasnika vozila starijih od 15 godina, zbog velikog nameta koji se uvodi, biti prinuđen da proda staro i kupi novije vozilo.

"Korist bi u tom slučaju mogle imati i banke i lizing kuće, koje se bave finansiranjem kupovine vozila na rate, gde bi korisnici bili dodatno opterećeni bankarskim kamatama. Vlasnici vozila starijih od 15 god su diskriminisani na osnovu jednog kriterijuma koji ne mora nužno da znači da je vozilo u lošem stanju. Pretpostavka je da vlasnik ovakvog vozila isto poseduje zbog lošijeg materijalnog stanja, te da je tada eksploatacija vozila manja. S druge strane, imamo vozila koja godišnje pređu po 50.000 kilometara a stara su po nekoliko godina", navodi "Efektiva".

Ovo udruženje postavilo je i nekoliko pitanje, pre svih - šta će to kvalitetnije dobiti vozači u Srbiji povećanjem cene TP (tehnički pregled), kada će se ti pregledi obavljati u potpuno istim uslovima kao i do sada, uz iste kadrovske i tehničke kapacitete, a koji podrazumevaju proveru broja šasije, jačinu kočione sile i pravac svetlosnog snopa farova?

"Efektiva" ističe da bi država, kada već brine za bezbednost građana, trebalo veću pažnju da obrati na kvalitet puteva i prateće signalizacije, koji su česti uzrok saobraćajnih nezgoda.

"Potpuno je nelogično da sa sadašnjim kvalitetom infrastrukture, vozila starija od 15 godina prave veliki broj nesreća, jer su vozači tih svesni kvaliteta svojih automobila. S druge strane, vozači skupljih vozila ('besnih limuzina') su takođe veliki uzročnici saobraćajnih nezgoda, upravo zato što kvalitet puteva ne odgovara mogućnostima i snazi novijih vozila. Ljudski faktor je takođe čest uzrok nezgoda, a to opet nema veze sa starošću vozila", navodi "Efektiva" i najavljuje da će podneti inicijativu za ustavnost ove odluke, a moguće i da će pozvati građane/vozače na protest.