Naši ljudi o autobanu: Može i 320 km/h, ali…

Mreža nemačkih autoputeva je najpoznatija po tome što je dozvoljeno voziti maksimalno mogućom brzinom, ali "samo" na polovini ukupne dužine od oko 13 hiljada kilometara

Ovaj snimak "ferarija 812 superfast", koji leti po deonici autoputa u Nemačkoj (Bundesautobahn), nešto je stvarno posebno!

Ako ste pažljivo gledali ovu vožnju, mogli ste da primetite da vozač ove moćne mašine od 800 "konja" nije vozio "kao muva bez glave" već s velikom dozom respekta, posebno prilikom preticanja kamiona.

Snimci ovakvih brzih vožnji po nemačkim autoputevima nisu retkost. Na oko 50 odsto autobanova je dozvoljeno stisnuti gas do daske.

Zato moćne mašine koje idu 250, pa i 300 kilometara na sat nisu retka pojava.

Sve ovo je moguće uz visok nivo saobraćajne kulture. Vozila se prestrojavaju uz uključeni migavac. Nema zadržavanja u preticajnoj traci (osim kad idete preko 250 na sat). Nema ablendovanja, iako to nije nelegalno.

Ubuduće 130 km/h i na našim autoputevima

Nemački vozači se, takođe, pridržavaju ograničenja brzine (tamo gde mora). Zato se često može videti kako se sa preko 200 km/h vrlo brzo spuste na 140, odnosno kada se završi deonica bez ograničenja.

"Ograničenje na nekim deonicama iznosi 130 km/h, ali postoji nezvanična tolerancija od 10 odsto", rekli su nam vozači koji se svakodnevno voze autobanovima, a imaju prethodnog iskustva i sa našim autoputevima.

Međutim, prema njihovom mišljenju, nije sve tako idilično. Da bi se uspešno vozilo na nemačkim autoputevima, potrebni su visoka koncentracija i solidno vozačko umeće, jer se i najmanja greška skupo plaća. No, tvrde, da sve ipak odvija nekako skladno, mada za vozače navikle na puste autoputeve kao u Srbiji možda pomalo napeto.

"Ako želite da vozite umereno brzo, imaćete problem - sa desne strane je nepregledna kolona kamiona, koji otežavaju uključivanje i isključivanje sa autoputa, a sa leve strane imate konstantni pritisak vozača koji smatraju da je spora vožnja na autoputu pravi greh, i da je svaka brzina ispod 160 km/h neprihvatljiva", rekli su za MONDO.

U slučaju da vozite stariji ili auto sa slabijim motorom, ovo može biti veoma frustrirajuće, jer je lagana vožnja brzinom od 100-120 km/h praktično nemoguća. U takvoj situaciji, preporuka je da koristite isto tako kvalitetnu i razgranatu mrežu magistralnih puteva (Bundesstrasse), na kojima nema previše saobraćaja, a ograničenje brzine van naseljenog mesta je sasvim solidnih 100 km/h.

Ograničenja i kazne

Maksimalno dozvoljena brzina na svim deonicama iznosi 130 km/h. Međutim, kao što smo pomenuli, na polovini ovaj propis je preporučen, ali ne i obavezan. Ovo znači da je dozvoljeno ići i 320 na kilometara na sat, ali ste tad odgovorniji u slučaju udesa.

Na nekim deonicama u blizini gradova je ograničenje iznosi samo 100 km/h i to ne zbog bezbednosti, već zbog buke i ekoloških aspekata.

Kazna za ne držanje rastojanja iznosi 375 evra i gubitak dozvole na tri meseca, a propisano je da treba biti udaljen od vozila ispred "najmanje polovinu brzine". Dakle, ako idete 120 km/h, rastojanje treba da bude 60 metara.

Iako retko ko ablenduje, ono nije zabranjeno, kao ni kratka upotreba sirene. Međutim, i u tim situacijama rastojanje se mora poštovati.

Ovu priču o nemačkim autoputevima ćemo završiti njihovom (nezvaničnom) himnom:

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našoj Facebook stranici – MONDO Automobili.

Ovaj snimak "ferarija 812 superfast", koji leti po deonici autoputa u Nemačkoj (Bundesautobahn), nešto je stvarno posebno!

Ako ste pažljivo gledali ovu vožnju, mogli ste da primetite da vozač ove moćne mašine od 800 "konja" nije vozio "kao muva bez glave" već s velikom dozom respekta, posebno prilikom preticanja kamiona.

Snimci ovakvih brzih vožnji po nemačkim autoputevima nisu retkost. Na oko 50 odsto autobanova je dozvoljeno stisnuti gas do daske.

Zato moćne mašine koje idu 250, pa i 300 kilometara na sat nisu retka pojava.

Sve ovo je moguće uz visok nivo saobraćajne kulture. Vozila se prestrojavaju uz uključeni migavac. Nema zadržavanja u preticajnoj traci (osim kad idete preko 250 na sat). Nema ablendovanja, iako to nije nelegalno.

Ubuduće 130 km/h i na našim autoputevima

Nemački vozači se, takođe, pridržavaju ograničenja brzine (tamo gde mora). Zato se često može videti kako se sa preko 200 km/h vrlo brzo spuste na 140, odnosno kada se završi deonica bez ograničenja.

"Ograničenje na nekim deonicama iznosi 130 km/h, ali postoji nezvanična tolerancija od 10 odsto", rekli su nam vozači koji se svakodnevno voze autobanovima, a imaju prethodnog iskustva i sa našim autoputevima.

Međutim, prema njihovom mišljenju, nije sve tako idilično. Da bi se uspešno vozilo na nemačkim autoputevima, potrebni su visoka koncentracija i solidno vozačko umeće, jer se i najmanja greška skupo plaća. No, tvrde, da sve ipak odvija nekako skladno, mada za vozače navikle na puste autoputeve kao u Srbiji možda pomalo napeto.

"Ako želite da vozite umereno brzo, imaćete problem - sa desne strane je nepregledna kolona kamiona, koji otežavaju uključivanje i isključivanje sa autoputa, a sa leve strane imate konstantni pritisak vozača koji smatraju da je spora vožnja na autoputu pravi greh, i da je svaka brzina ispod 160 km/h neprihvatljiva", rekli su za MONDO.

U slučaju da vozite stariji ili auto sa slabijim motorom, ovo može biti veoma frustrirajuće, jer je lagana vožnja brzinom od 100-120 km/h praktično nemoguća. U takvoj situaciji, preporuka je da koristite isto tako kvalitetnu i razgranatu mrežu magistralnih puteva (Bundesstrasse), na kojima nema previše saobraćaja, a ograničenje brzine van naseljenog mesta je sasvim solidnih 100 km/h.

Ograničenja i kazne

Maksimalno dozvoljena brzina na svim deonicama iznosi 130 km/h. Međutim, kao što smo pomenuli, na polovini ovaj propis je preporučen, ali ne i obavezan. Ovo znači da je dozvoljeno ići i 320 na kilometara na sat, ali ste tad odgovorniji u slučaju udesa.

Na nekim deonicama u blizini gradova je ograničenje iznosi samo 100 km/h i to ne zbog bezbednosti, već zbog buke i ekoloških aspekata.

Kazna za ne držanje rastojanja iznosi 375 evra i gubitak dozvole na tri meseca, a propisano je da treba biti udaljen od vozila ispred "najmanje polovinu brzine". Dakle, ako idete 120 km/h, rastojanje treba da bude 60 metara.

Iako retko ko ablenduje, ono nije zabranjeno, kao ni kratka upotreba sirene. Međutim, i u tim situacijama rastojanje se mora poštovati.

Ovu priču o nemačkim autoputevima ćemo završiti njihovom (nezvaničnom) himnom:

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našoj Facebook stranici – MONDO Automobili.

Ovaj snimak "ferarija 812 superfast", koji leti po deonici autoputa u Nemačkoj (Bundesautobahn), nešto je stvarno posebno!

Ako ste pažljivo gledali ovu vožnju, mogli ste da primetite da vozač ove moćne mašine od 800 "konja" nije vozio "kao muva bez glave" već s velikom dozom respekta, posebno prilikom preticanja kamiona.

Snimci ovakvih brzih vožnji po nemačkim autoputevima nisu retkost. Na oko 50 odsto autobanova je dozvoljeno stisnuti gas do daske.

Zato moćne mašine koje idu 250, pa i 300 kilometara na sat nisu retka pojava.

Sve ovo je moguće uz visok nivo saobraćajne kulture. Vozila se prestrojavaju uz uključeni migavac. Nema zadržavanja u preticajnoj traci (osim kad idete preko 250 na sat). Nema ablendovanja, iako to nije nelegalno.

Ubuduće 130 km/h i na našim autoputevima

Nemački vozači se, takođe, pridržavaju ograničenja brzine (tamo gde mora). Zato se često može videti kako se sa preko 200 km/h vrlo brzo spuste na 140, odnosno kada se završi deonica bez ograničenja.

"Ograničenje na nekim deonicama iznosi 130 km/h, ali postoji nezvanična tolerancija od 10 odsto", rekli su nam vozači koji se svakodnevno voze autobanovima, a imaju prethodnog iskustva i sa našim autoputevima.

Međutim, prema njihovom mišljenju, nije sve tako idilično. Da bi se uspešno vozilo na nemačkim autoputevima, potrebni su visoka koncentracija i solidno vozačko umeće, jer se i najmanja greška skupo plaća. No, tvrde, da sve ipak odvija nekako skladno, mada za vozače navikle na puste autoputeve kao u Srbiji možda pomalo napeto.

"Ako želite da vozite umereno brzo, imaćete problem - sa desne strane je nepregledna kolona kamiona, koji otežavaju uključivanje i isključivanje sa autoputa, a sa leve strane imate konstantni pritisak vozača koji smatraju da je spora vožnja na autoputu pravi greh, i da je svaka brzina ispod 160 km/h neprihvatljiva", rekli su za MONDO.

U slučaju da vozite stariji ili auto sa slabijim motorom, ovo može biti veoma frustrirajuće, jer je lagana vožnja brzinom od 100-120 km/h praktično nemoguća. U takvoj situaciji, preporuka je da koristite isto tako kvalitetnu i razgranatu mrežu magistralnih puteva (Bundesstrasse), na kojima nema previše saobraćaja, a ograničenje brzine van naseljenog mesta je sasvim solidnih 100 km/h.

Ograničenja i kazne

Maksimalno dozvoljena brzina na svim deonicama iznosi 130 km/h. Međutim, kao što smo pomenuli, na polovini ovaj propis je preporučen, ali ne i obavezan. Ovo znači da je dozvoljeno ići i 320 na kilometara na sat, ali ste tad odgovorniji u slučaju udesa.

Na nekim deonicama u blizini gradova je ograničenje iznosi samo 100 km/h i to ne zbog bezbednosti, već zbog buke i ekoloških aspekata.

Kazna za ne držanje rastojanja iznosi 375 evra i gubitak dozvole na tri meseca, a propisano je da treba biti udaljen od vozila ispred "najmanje polovinu brzine". Dakle, ako idete 120 km/h, rastojanje treba da bude 60 metara.

Iako retko ko ablenduje, ono nije zabranjeno, kao ni kratka upotreba sirene. Međutim, i u tim situacijama rastojanje se mora poštovati.

Ovu priču o nemačkim autoputevima ćemo završiti njihovom (nezvaničnom) himnom:

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našoj Facebook stranici – MONDO Automobili.