"Audi Q8" je prvi kupe-krosover poznatog nemačkog proizvođača.
Tamo gde je nekad usamljeno vladao "BMW X6", a onda mu se priključio "mercedes GLE kupe", sada stiže i treći "Nemac".
U pitanju je prilično veliki automobil, koji se donekle naslanja na njihov najveći SUV, Q7, od koga je malo duži (4,99 metara) i širi (2 metara), ali i niži (1,71 metar). Ono što će se svideti putnicima jeste međuosovinsko rastojanje od skoro tri metara, što garantuje izdašan prostor, kako napred, tako i pozadi. Nešto poput "lamborgini urusa".
"Audi Q8" izgleda prilično drugačije od ostalih Q modela, pre svega zbog nove oktagonalne maske, na koju se nastavljaju veoma uzani LED farovi. Prema rečima Audijevih dizajnera, ovaj izgled će dobiti i nove generacije Q modela.
Kao što se može videti na slikama, između njih i dela karoserije se nalazi tamna plastika, iza koje su najverovatnije smešteni neki od brojnih senzora. U najvišem paketu opreme, "Q8" ima pet radara, šest kamera, 12 ultrazvučnih senzora i jedan laserski skener. Impresivna kolekcija koja će omogućiti bezbrižnu vožnju bez obzira da li ste na otvorenom putu, u gradu ili se jednostavno parkirate.
Zadnja svetlosna grupa je takođe izvedena u LED tehnologiji i pomalo podseća na "audi kvatro" s početka osamdesetih. Ovo svakako nije slučajnost jer je i ovde prisutan čuveni pogon na sva četiri točka. I to mehanički sa raspodelom snage između prednje i zadnje osovine u odnosu 40:60. Po potrebi, ovaj odnos se menja u korist točkova koji imaju bolje prianjanje.
Iako to neće često raditi njegovi vlasnici, "Q8" se može izvesti i van asflata. Pored pogona, tu je klirens od 25 centimetara, kratki prepusti, kao i pomoć pri brdskom spuštanju. Audi nudi i adaptivno vazdušno ogibljenje, koje može spuštati ili podizati auto za 9 centimetara.
Iako Audi zvanično ne pominje, "Q8" će startovati sa trolitarskim V6 TDI motorom snage 290 "konja" i maksimalnog obrtnog momenta od 600 Nm. Ovaj, kao i svi ostali motori, koje su budu ugrađivali u "Q8" imaće blagu hibridnu 48-voltnu pomoć.
Sistem će, po potrebi, isključivati u potpunost dizel/benzinski motor do brzine od 160 km/h, kao i pri startu do 22 km/h. Na taj način, potrošnja će moći da se smanji za 0,7 litara na 100 kilometara.
Unutrašnjost se naslanja na rešenje iz "audija A8". Dakle, tri velika ekrana osetljiva na dodir će dočekati vozača, koji će moći udobno da se smesti u sedišta sa opcijama masaže, grejanja, ali hlađenja. Kontrola info-zabavnog sistema "MMI navigation plus", odnosno "digitalnog kokpita" biće moguća dodirom, kao i glasom.
Pored napredni sistem će biti povezan na internet i prepoznavaće vozačeve načine vožnje na osnovu prethodnih putovanja i predlagaće mu, na primer, rute do određenih tačaka.
Sada je moguće otključavati, zaključavati auto, kao i startovati motor preko kompatibilnog Android telefona. U aplikaciji myAudi biće moguće podesiti preko 400 različitih parametara i to za više vozača. Preko telefona će moći i da se strimuje muzika, prebacuju rute i kalendar u MMI.
"Audi Q8" stiže na evropsko tržište krajem godine.
Uživajte u galeriji fotografija:
Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našoj Facebook stranici – MONDO Automobili.