Kome još treba lični automobil

Da li budućnost saobraćaja u gradovima isključuje privatne automobile?

Za mlade koji žive u velikim gradovima posedovanje automobila nije tako važno – to je najvažniji rezultat studije stručnjaka Štefana Bracela sa fakulteta za ekonomiju u Bergiš Gladbahu, piše Dojče Vele (DW).  

Među mladima između 18 i 25 godina sve više opada značaj automobila kao privatnog poseda i emotivna vezanost za automobil. Vreme kao da je zrelo za veliki proboj alternativnih saobraćajnih koncepata.

"To otvara vrata za javni saobraćaj i alternativne saobraćajne koncepte kao što su carsharing (deljenje automobila), bikesharing (deljenje bicikala) i drugi projekti", kaže Bracel za DW. No, on dodaje da je to tako samo u urbanim sredinama. "Na selu je situacija drukčija, tamo će se ljudi teško odreći automobila."

 Veliki grad na istoku zemlje Lajpcig hoće da digitalno poveže autobuse i vozove sa biciklima i automobilima. Na čitavom području grada se nalazi 28 "stanica za mobilnost" u blizini centralnih gradskih stanica, sa idejom da one olakšaju presedanje iz jedne u drugu vrstu prevoznog sredstva. Bicikl ili automobil u "sharing" programu se nalaze u blizini i mogu da se aktiviraju pomoću specijalne kartice – tako se i plaća usluga.

Firma MOIA koja pripada Folksvagenu namerava da u Hamburgu počne sa novim konceptom – autobusima bez vozača, na električni pogon, u kojima se mesto rezerviše preko aplikacije za mobilne telefone. U autobus se ulazi na stanicama do kojih mora da se hoda maksimalno 250 metara. U toku je faza testiranja projekta.

Carsharing je koncept kojim se ozbiljno bavi i nemačka železnica Dojče ban, vlasnik firme IOKI. Ova raspolaže samovozećim automobilima različitih kapaciteta i veličina. Njihova integracija u sistem gradskog saobraćaja bi trebalo da počne do kraja ove godine.

U manjim mestima se takvi projekti već naveliko sprovode – na primer, u bavarskom Bad Birnbahu, jedan električni minibus bez vozača je do sada prevezao više od 10.000 putnika.

A u Minhenu se upravo testiraju specijalni automobili koji su spremni da dođu na poziv preko aplikacije za mobilni telefon. Uskoro bi trebalo da počne pilot-projekat sa tim vozilima – reč je o Folksvagenovim "kedijima" sa pogonom na gas.

Veliki nemački proizvođači automobila već godinama investiraju dosta novca u nove servise za prevoz. U martu ove godine su Dajmler i BMW spojili svoje ponude u jednu koja bi sa 40 miliona korisnika trebalo da bude na ravnoj nozi sa spornim američkim Uberom. Reč je i objedinjavanju carsharing-koncepata Car2go, Drive-now, Mytaxi, Moovel, Park-now i Parkmobile u zajedničku platformu.

Kako se vama sviđa ideja da nemate lični automobil? Pišite nam u komentarima…

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našoj Facebook stranici – MONDO Automobili.

Za mlade koji žive u velikim gradovima posedovanje automobila nije tako važno – to je najvažniji rezultat studije stručnjaka Štefana Bracela sa fakulteta za ekonomiju u Bergiš Gladbahu, piše Dojče Vele (DW).  

Među mladima između 18 i 25 godina sve više opada značaj automobila kao privatnog poseda i emotivna vezanost za automobil. Vreme kao da je zrelo za veliki proboj alternativnih saobraćajnih koncepata.

"To otvara vrata za javni saobraćaj i alternativne saobraćajne koncepte kao što su carsharing (deljenje automobila), bikesharing (deljenje bicikala) i drugi projekti", kaže Bracel za DW. No, on dodaje da je to tako samo u urbanim sredinama. "Na selu je situacija drukčija, tamo će se ljudi teško odreći automobila."

 Veliki grad na istoku zemlje Lajpcig hoće da digitalno poveže autobuse i vozove sa biciklima i automobilima. Na čitavom području grada se nalazi 28 "stanica za mobilnost" u blizini centralnih gradskih stanica, sa idejom da one olakšaju presedanje iz jedne u drugu vrstu prevoznog sredstva. Bicikl ili automobil u "sharing" programu se nalaze u blizini i mogu da se aktiviraju pomoću specijalne kartice – tako se i plaća usluga.

Firma MOIA koja pripada Folksvagenu namerava da u Hamburgu počne sa novim konceptom – autobusima bez vozača, na električni pogon, u kojima se mesto rezerviše preko aplikacije za mobilne telefone. U autobus se ulazi na stanicama do kojih mora da se hoda maksimalno 250 metara. U toku je faza testiranja projekta.

Carsharing je koncept kojim se ozbiljno bavi i nemačka železnica Dojče ban, vlasnik firme IOKI. Ova raspolaže samovozećim automobilima različitih kapaciteta i veličina. Njihova integracija u sistem gradskog saobraćaja bi trebalo da počne do kraja ove godine.

U manjim mestima se takvi projekti već naveliko sprovode – na primer, u bavarskom Bad Birnbahu, jedan električni minibus bez vozača je do sada prevezao više od 10.000 putnika.

A u Minhenu se upravo testiraju specijalni automobili koji su spremni da dođu na poziv preko aplikacije za mobilni telefon. Uskoro bi trebalo da počne pilot-projekat sa tim vozilima – reč je o Folksvagenovim "kedijima" sa pogonom na gas.

Veliki nemački proizvođači automobila već godinama investiraju dosta novca u nove servise za prevoz. U martu ove godine su Dajmler i BMW spojili svoje ponude u jednu koja bi sa 40 miliona korisnika trebalo da bude na ravnoj nozi sa spornim američkim Uberom. Reč je i objedinjavanju carsharing-koncepata Car2go, Drive-now, Mytaxi, Moovel, Park-now i Parkmobile u zajedničku platformu.

Kako se vama sviđa ideja da nemate lični automobil? Pišite nam u komentarima…

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našoj Facebook stranici – MONDO Automobili.

Za mlade koji žive u velikim gradovima posedovanje automobila nije tako važno – to je najvažniji rezultat studije stručnjaka Štefana Bracela sa fakulteta za ekonomiju u Bergiš Gladbahu, piše Dojče Vele (DW).  

Među mladima između 18 i 25 godina sve više opada značaj automobila kao privatnog poseda i emotivna vezanost za automobil. Vreme kao da je zrelo za veliki proboj alternativnih saobraćajnih koncepata.

"To otvara vrata za javni saobraćaj i alternativne saobraćajne koncepte kao što su carsharing (deljenje automobila), bikesharing (deljenje bicikala) i drugi projekti", kaže Bracel za DW. No, on dodaje da je to tako samo u urbanim sredinama. "Na selu je situacija drukčija, tamo će se ljudi teško odreći automobila."

 Veliki grad na istoku zemlje Lajpcig hoće da digitalno poveže autobuse i vozove sa biciklima i automobilima. Na čitavom području grada se nalazi 28 "stanica za mobilnost" u blizini centralnih gradskih stanica, sa idejom da one olakšaju presedanje iz jedne u drugu vrstu prevoznog sredstva. Bicikl ili automobil u "sharing" programu se nalaze u blizini i mogu da se aktiviraju pomoću specijalne kartice – tako se i plaća usluga.

Firma MOIA koja pripada Folksvagenu namerava da u Hamburgu počne sa novim konceptom – autobusima bez vozača, na električni pogon, u kojima se mesto rezerviše preko aplikacije za mobilne telefone. U autobus se ulazi na stanicama do kojih mora da se hoda maksimalno 250 metara. U toku je faza testiranja projekta.

Carsharing je koncept kojim se ozbiljno bavi i nemačka železnica Dojče ban, vlasnik firme IOKI. Ova raspolaže samovozećim automobilima različitih kapaciteta i veličina. Njihova integracija u sistem gradskog saobraćaja bi trebalo da počne do kraja ove godine.

U manjim mestima se takvi projekti već naveliko sprovode – na primer, u bavarskom Bad Birnbahu, jedan električni minibus bez vozača je do sada prevezao više od 10.000 putnika.

A u Minhenu se upravo testiraju specijalni automobili koji su spremni da dođu na poziv preko aplikacije za mobilni telefon. Uskoro bi trebalo da počne pilot-projekat sa tim vozilima – reč je o Folksvagenovim "kedijima" sa pogonom na gas.

Veliki nemački proizvođači automobila već godinama investiraju dosta novca u nove servise za prevoz. U martu ove godine su Dajmler i BMW spojili svoje ponude u jednu koja bi sa 40 miliona korisnika trebalo da bude na ravnoj nozi sa spornim američkim Uberom. Reč je i objedinjavanju carsharing-koncepata Car2go, Drive-now, Mytaxi, Moovel, Park-now i Parkmobile u zajedničku platformu.

Kako se vama sviđa ideja da nemate lični automobil? Pišite nam u komentarima…

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našoj Facebook stranici – MONDO Automobili.