"Dačija daster" u korak sa svetskim trendovima

Popularni terenac dobio nove motore sa SCR tehnologijom

MONDO/Stefan Stojanović 
Dačija Daster novi motori Blue dCi AdBlue SCR
MONDO/Stefan Stojanović 

Druga generacija "dačije daster" dobila najčistije moguće dizelaše.

Ako su nekada Dačijina vozila važile za proizvođača koji dobija Renoovu tehnologiju staru i po nekoliko godina, to više svakako ne stoji.

Iako je rumunski proizvođač i dalje "B" brend u Reno-Nisan alijansi, to nikako ne znači da se u "dačije" ne ugrađuju najnovije komponente.

Testirali smo novu "dačiju daster"

Kao dokaz toj tvrdnji, novi "daster" je upravo dobio značajnu nadogradnju i to u vidu najbitnije komponente – motora.

Pod oznakom "Blue dCi" stižu čistiji turbodizelaši zapremine 1,5 litara koji sad razvijaju 95 i 115 konjskih snaga, umesto dosadašnjih 90 i 110. Uz to povećan je i obrtni moment za 30 Nm i sad njegova maksimalna vrednost iznosi 240 Nm pri 1750 obrtaja.

Ovo je uticalo i na ubrzanje – do "stotke" im treba sekund i kusur manje. Jačem modelu tako sada treba do 100km/h 10,5 sekundi, a maksimalna brzina je povećana sa 171 na 179 kilometara na sat.

Prosečna potrošnja je ostala nepromenjena i iznosi 4,4 litara na 100 kilometara.

Sa druge strane, smanjena je emisija "čuvenih" azotnih oksida (NOx). Ovi motori poseduju izduvni sistem opremljen selektivnom katalitičkom redukcijom (SCR sistem), koji uz pomoć vodenog rastvora uree (AdBlue) izbacuje daleko manje NOx.

Šta je i čemu služi AdBlue?

"Daster" sa Blue dCi motorima u Francuskoj košta od 14.350 evra (model sa osnovnim paketom i pogonom na prednje točkove) do 19.000 evra (najjači "Prestige" paket i pogon na prednjim točkovima).

Osim u "dasteru", novi motori će se uskoro naći i u drugim Dačijinim modelima.

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našoj Facebook stranici – MONDO Automobili.

MONDO/Stefan Stojanović 
Dačija Daster novi motori Blue dCi AdBlue SCR
MONDO/Stefan Stojanović 

Druga generacija "dačije daster" dobila najčistije moguće dizelaše.

Ako su nekada Dačijina vozila važile za proizvođača koji dobija Renoovu tehnologiju staru i po nekoliko godina, to više svakako ne stoji.

Iako je rumunski proizvođač i dalje "B" brend u Reno-Nisan alijansi, to nikako ne znači da se u "dačije" ne ugrađuju najnovije komponente.

Testirali smo novu "dačiju daster"

Kao dokaz toj tvrdnji, novi "daster" je upravo dobio značajnu nadogradnju i to u vidu najbitnije komponente – motora.

Pod oznakom "Blue dCi" stižu čistiji turbodizelaši zapremine 1,5 litara koji sad razvijaju 95 i 115 konjskih snaga, umesto dosadašnjih 90 i 110. Uz to povećan je i obrtni moment za 30 Nm i sad njegova maksimalna vrednost iznosi 240 Nm pri 1750 obrtaja.

Ovo je uticalo i na ubrzanje – do "stotke" im treba sekund i kusur manje. Jačem modelu tako sada treba do 100km/h 10,5 sekundi, a maksimalna brzina je povećana sa 171 na 179 kilometara na sat.

Prosečna potrošnja je ostala nepromenjena i iznosi 4,4 litara na 100 kilometara.

Sa druge strane, smanjena je emisija "čuvenih" azotnih oksida (NOx). Ovi motori poseduju izduvni sistem opremljen selektivnom katalitičkom redukcijom (SCR sistem), koji uz pomoć vodenog rastvora uree (AdBlue) izbacuje daleko manje NOx.

Šta je i čemu služi AdBlue?

"Daster" sa Blue dCi motorima u Francuskoj košta od 14.350 evra (model sa osnovnim paketom i pogonom na prednje točkove) do 19.000 evra (najjači "Prestige" paket i pogon na prednjim točkovima).

Osim u "dasteru", novi motori će se uskoro naći i u drugim Dačijinim modelima.

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našoj Facebook stranici – MONDO Automobili.

MONDO/Stefan Stojanović 
Dačija Daster novi motori Blue dCi AdBlue SCR
MONDO/Stefan Stojanović 

Druga generacija "dačije daster" dobila najčistije moguće dizelaše.

Ako su nekada Dačijina vozila važile za proizvođača koji dobija Renoovu tehnologiju staru i po nekoliko godina, to više svakako ne stoji.

Iako je rumunski proizvođač i dalje "B" brend u Reno-Nisan alijansi, to nikako ne znači da se u "dačije" ne ugrađuju najnovije komponente.

Testirali smo novu "dačiju daster"

Kao dokaz toj tvrdnji, novi "daster" je upravo dobio značajnu nadogradnju i to u vidu najbitnije komponente – motora.

Pod oznakom "Blue dCi" stižu čistiji turbodizelaši zapremine 1,5 litara koji sad razvijaju 95 i 115 konjskih snaga, umesto dosadašnjih 90 i 110. Uz to povećan je i obrtni moment za 30 Nm i sad njegova maksimalna vrednost iznosi 240 Nm pri 1750 obrtaja.

Ovo je uticalo i na ubrzanje – do "stotke" im treba sekund i kusur manje. Jačem modelu tako sada treba do 100km/h 10,5 sekundi, a maksimalna brzina je povećana sa 171 na 179 kilometara na sat.

Prosečna potrošnja je ostala nepromenjena i iznosi 4,4 litara na 100 kilometara.

Sa druge strane, smanjena je emisija "čuvenih" azotnih oksida (NOx). Ovi motori poseduju izduvni sistem opremljen selektivnom katalitičkom redukcijom (SCR sistem), koji uz pomoć vodenog rastvora uree (AdBlue) izbacuje daleko manje NOx.

Šta je i čemu služi AdBlue?

"Daster" sa Blue dCi motorima u Francuskoj košta od 14.350 evra (model sa osnovnim paketom i pogonom na prednje točkove) do 19.000 evra (najjači "Prestige" paket i pogon na prednjim točkovima).

Osim u "dasteru", novi motori će se uskoro naći i u drugim Dačijinim modelima.

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našoj Facebook stranici – MONDO Automobili.