Po ovome ćemo pamtiti Serđa Markionea

Džemperi, "udaranje u d*pe", plasiranje i ukidanje modela, kao i nekarakteristična iskrenost su obeležili karijeru ovog čuvenog italijanskog biznismena

Serđo Markione je bio jedna od ličnosti koja je obeležila svetsku automobilsku industriju u 21. veku. Svakako najznačajnije stvar bivšeg šefa Fijat Krajsler Automobila (FCA) je bilo spašavanje i Fijata i Krajslera od bankrotstva. Taj potez se smatra jednim od najboljih menadžerskih primera u automobilskoj industriji ikada.

Umro Serđo Markione!

Pročitajte koje je poteze, osim ovog, portal Motor1 izdvojio kao najbitnije u životu i karijeri Serđa Markionea.

Džemperi

Rukovodioci u automobilskim kompanijama nisu generalno poznati po oblačenju. Međutim, za razliku od većine u korporativnim odelima, Markione je nosio džempere tamnih nijansi, koji su postali njegov zaštitni znak. Ovaj komad garderobe je imao i prilikom susreta sa predsednikom SAD, kao i prilikom sastanka s radnicima FCA.

Iskren čovek

Šefovi automobilskih kompanija ne vole da priznaju greške, ali Markione nije bio takav. Kada bio uvideo da je nešto u okviru FCA urađeno nešto loše, on bi to i priznao.

Na primer, kada ste poslednji put čuli da jedan automobilski direktor zatraži od kupaca da ne kupuju proizvode njegove kompanije? Markione je to učinio 2014, kada je rekao: "Ukoliko razmatrate kupovinu 'fijata 500e', nadam se da ga nećete kupiti jer mene svaki prodati primerak košta preko 15.000 dolara."

Ovo nije bio usamljen slučaj. Ove godine Markione je u jednom intervjuu rekao šta misli o "mazeratiju levante". "Veoma loša izrada. Mislim da je lansiranje 'levantea' bio loš potez“, izjavio je.

undefined mazerati levatne

Zanimljiv je i primer kada su se on, šefica GM-a Meri Bara i šef Forda, Mark Filds, susreli sa Donaldom Trampom. Filds je dao izjavu medijima više od jednog minuta, a Bara je govorila oko 20 sekundi. Markione je samo mahnuo rukom kako bi pozdravio okupljene novinare i otišao, izazvavši smeh kod reportera.

Hrabri potezi

Markione je voleo da povlači hrabre poteze, poput ukidanja neuspešnih proizvoda ili lansiranja nekih neočekivanih.

"Kratak život" i brza smrt modela "dodž dart" je najbolji primer njegove odlučnosti. Ovaj kompaktni sedan je bio naslednik "neona" i odlikovao se dobrom voznom dinamikom. Međutim, plasiran je u trenutku kada je tržište počelo da se fokusira ka krosoverima.

"Dart" je imao premijeru 2013. a već početkom 2016. Markione ga je otpisao. Tada je najavio da se FCA okreće krosoverima, a da će "dart" i njegov rođeni brat "krajsler 200" biti van portfolija u narednih 18 meseci. Markione je tada najavio da će FCA veći fokus staviti na krosovere, dok su Dart i njegov „rođeni brat“, Chrysler 200, eutanazirani nakon 18 meseci.

Priča o Ferrari SUV modelu takođe prikazuje Markionevu sposobonost da brzo menja mišljenje. "Prvo ćete morati da upucate", izjavio je na mogućnost da pojavio Ferari krosover. Ali januara 2018. video je kako se tržište menja i potvrdio dolazak SUV-a sa znakom "propetog konjića".

Partnerstvo sa kompanijom Vejmo

Još uvek je rano kako će kooperacija između FCA i Vejma uticati na proizvođača automobila, ali ovo partnerstvo bi moglo da bude jedan od najmudrijih poteza korporacije za vreme Markionea.

Vejmo (Waymo) je Guglova kompanija koja se bavi deljenjem prevoza, a ugovorom je propisano da FCA snabdeva firmu "krajsler pacifikama". Partnerstvo je započeto serijom od 100 monovolumena, da bi za tim Vejmo naručio još 62.000 "pacifika"!

Ovo partnerstvo se pokazalo toliko uspešnim pa je Markione želeo da od Krajslera načini brend koji bi se bavio samo ovakvim načinom prevoza, za brojne firme širom SAD-a. Uskoro će biti poznati da li će njegov plan ostvariti.

Ferari F1 tim

Kada je Markione postao direktor Ferrarija 2014. jedan od njegovih ciljeva je bio da F1 tim vrati u vrh, nakon problematične sezone. Tada je izjavio: "Treba da šutnemo neka du*eta i to što pre.“

Krajem te godine, Markione je postavio Mauricija Arivabenea na mesto šefa tima, koji je pomogao da se ekipa oporavi i počne ponovo da pobeđuje. Ferrari se 2015. "povratio" osvojivši drugo mesto u konkurenciji konstruktora, a Markione je 2016. izjavio: "Mislim da sam bacio sav novac koji sam želeo da bacim na tu stvar."

Na polovini ovogodišnje sezone, Ferariji su na drugom mestu, odmah iza Mercedesa.

Dodge kao performantna marka

Bez Markionea, teško da bismo videli Dodžove renesansu i modele "čelendžer SRT helket" i "demon".

Pre njegovog dolaska, Dodž je prilično "lutao". prolazio kroz prilično dug period u kojem sam brend nije bio definisan. Između zanimljivih "vajpera" i sportskih verzija "neona", bili su dosadni modeli, poput "stratosa" i "avendžera".

Markione je pojednostavio ponudu i sveo je na modele "čelendžer", "čardžer", "durango" i "džurni". A i čuvena SRT linija performantnih modela je ponovo aktuelizovana što je Dodžu vratilo stari "sjaj".

Nedavno lansiranje "dodž čelendžera R/T sket pek 1320" pokazuje da se ova strategija neće skoro menjati.

Alfa Romeo se vratila u SAD

Alfa je napustila SAD 1995, a nakon višegodišnjih pokušaja da se vrati, Markione je to ostvario. Kupe "4C" je počeo da se prodaje kraje 2013. Iako nije ostvario komercijalni uspeh, ova "makina" je bila dobra polazna tačka za brend.

Danas ovaj brend nudi sedan "đuliju" i SUV "stelvio" u Americi. Njima će se uskoro pridružiti i dva nova krosovera, kao i dva sportska kupea – "8C" i oživljeni "gran turizmo veloče" sa preko 600 hibridnih konjskih snaga.

Lov na partnere

Markione je uvek bio u potrazi za partnerima kako bi smanjio kompanijske troškove razvoja. Najčuveniji pokušaj se desio 2015, kada je Markione "pritisnuo" Dženeral Motors da preuzme FCA. On je pokušao da kontaktira direktno Meri Baru i iznese joj ideju.

Nakon što je ujedinjenje sa GM-om propalo, Markione je nastavio s potragom. Navodno je razgovarao sa PSA, kao i sa nekoliko kineskih proizvođača. Nedavno je bilo pojavila i vest o spajanju FCA sa Hyundaijem. Ali su obe strane negirale vesti.

Odlazak Ferarija

Markione je 2014. uspeo da istisne dugogodišnjeg predsednika Ferarija, Luku di Montecemola, i preuzme ovog proizvođača superautomobila. A onda je izdvojio Ferari iz FCA i stavio kompanijske akcije na berzu.

Ferrari je 2015. podneo neophodnu papirologiju američkim agencijama i pojavio se na berzi pod berzanskim simbolom "RACE". Početnu vrednost akcija je bila između 48 i 52 dolara. Trenutno iznosi 136,49 dolara.

Pored funkcije predsednika, Markione je 2016. postao i generalni direktor Ferarija, što mu je donelo kompletnu kontrolu nad legendarnim proizvođačem.

Preuzimanje Krajslera

Potez preuzimanja Krajslera, koji je pred bankrotom, svakako će Markionea staviti u anale automobilske industrije.

Markione je na čelo Krajslera usred Velike recesije 2009. i održao govor pred 4.000 zaposlenih u sedištu Krajslera u Oburn Hilsu, u Mičigenu. "Mi nameravamo da se baziramo na Krajslerovoj inovativnosti i Fijatovoj tehnologiji i stručnosti kako bismo proširili ponudu Krajslera u severnoj Americi, ali i u drugim zemljama“, izjavio je.

Fijat je u početku preuzeo mali udeo u Krajsleru, da bi Markione 2011. preuzeo glavnicu američkog proizvođača. Spajanje je završeno 2014. godine i tako je nastala moderna FCA grupacija.

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našoj Facebook stranici – MONDO Automobili.

Serđo Markione je bio jedna od ličnosti koja je obeležila svetsku automobilsku industriju u 21. veku. Svakako najznačajnije stvar bivšeg šefa Fijat Krajsler Automobila (FCA) je bilo spašavanje i Fijata i Krajslera od bankrotstva. Taj potez se smatra jednim od najboljih menadžerskih primera u automobilskoj industriji ikada.

Umro Serđo Markione!

Pročitajte koje je poteze, osim ovog, portal Motor1 izdvojio kao najbitnije u životu i karijeri Serđa Markionea.

Džemperi

Rukovodioci u automobilskim kompanijama nisu generalno poznati po oblačenju. Međutim, za razliku od većine u korporativnim odelima, Markione je nosio džempere tamnih nijansi, koji su postali njegov zaštitni znak. Ovaj komad garderobe je imao i prilikom susreta sa predsednikom SAD, kao i prilikom sastanka s radnicima FCA.

Iskren čovek

Šefovi automobilskih kompanija ne vole da priznaju greške, ali Markione nije bio takav. Kada bio uvideo da je nešto u okviru FCA urađeno nešto loše, on bi to i priznao.

Na primer, kada ste poslednji put čuli da jedan automobilski direktor zatraži od kupaca da ne kupuju proizvode njegove kompanije? Markione je to učinio 2014, kada je rekao: "Ukoliko razmatrate kupovinu 'fijata 500e', nadam se da ga nećete kupiti jer mene svaki prodati primerak košta preko 15.000 dolara."

Ovo nije bio usamljen slučaj. Ove godine Markione je u jednom intervjuu rekao šta misli o "mazeratiju levante". "Veoma loša izrada. Mislim da je lansiranje 'levantea' bio loš potez“, izjavio je.

undefined mazerati levatne

Zanimljiv je i primer kada su se on, šefica GM-a Meri Bara i šef Forda, Mark Filds, susreli sa Donaldom Trampom. Filds je dao izjavu medijima više od jednog minuta, a Bara je govorila oko 20 sekundi. Markione je samo mahnuo rukom kako bi pozdravio okupljene novinare i otišao, izazvavši smeh kod reportera.

Hrabri potezi

Markione je voleo da povlači hrabre poteze, poput ukidanja neuspešnih proizvoda ili lansiranja nekih neočekivanih.

"Kratak život" i brza smrt modela "dodž dart" je najbolji primer njegove odlučnosti. Ovaj kompaktni sedan je bio naslednik "neona" i odlikovao se dobrom voznom dinamikom. Međutim, plasiran je u trenutku kada je tržište počelo da se fokusira ka krosoverima.

"Dart" je imao premijeru 2013. a već početkom 2016. Markione ga je otpisao. Tada je najavio da se FCA okreće krosoverima, a da će "dart" i njegov rođeni brat "krajsler 200" biti van portfolija u narednih 18 meseci. Markione je tada najavio da će FCA veći fokus staviti na krosovere, dok su Dart i njegov „rođeni brat“, Chrysler 200, eutanazirani nakon 18 meseci.

Priča o Ferrari SUV modelu takođe prikazuje Markionevu sposobonost da brzo menja mišljenje. "Prvo ćete morati da upucate", izjavio je na mogućnost da pojavio Ferari krosover. Ali januara 2018. video je kako se tržište menja i potvrdio dolazak SUV-a sa znakom "propetog konjića".

Partnerstvo sa kompanijom Vejmo

Još uvek je rano kako će kooperacija između FCA i Vejma uticati na proizvođača automobila, ali ovo partnerstvo bi moglo da bude jedan od najmudrijih poteza korporacije za vreme Markionea.

Vejmo (Waymo) je Guglova kompanija koja se bavi deljenjem prevoza, a ugovorom je propisano da FCA snabdeva firmu "krajsler pacifikama". Partnerstvo je započeto serijom od 100 monovolumena, da bi za tim Vejmo naručio još 62.000 "pacifika"!

Ovo partnerstvo se pokazalo toliko uspešnim pa je Markione želeo da od Krajslera načini brend koji bi se bavio samo ovakvim načinom prevoza, za brojne firme širom SAD-a. Uskoro će biti poznati da li će njegov plan ostvariti.

Ferari F1 tim

Kada je Markione postao direktor Ferrarija 2014. jedan od njegovih ciljeva je bio da F1 tim vrati u vrh, nakon problematične sezone. Tada je izjavio: "Treba da šutnemo neka du*eta i to što pre.“

Krajem te godine, Markione je postavio Mauricija Arivabenea na mesto šefa tima, koji je pomogao da se ekipa oporavi i počne ponovo da pobeđuje. Ferrari se 2015. "povratio" osvojivši drugo mesto u konkurenciji konstruktora, a Markione je 2016. izjavio: "Mislim da sam bacio sav novac koji sam želeo da bacim na tu stvar."

Na polovini ovogodišnje sezone, Ferariji su na drugom mestu, odmah iza Mercedesa.

Dodge kao performantna marka

Bez Markionea, teško da bismo videli Dodžove renesansu i modele "čelendžer SRT helket" i "demon".

Pre njegovog dolaska, Dodž je prilično "lutao". prolazio kroz prilično dug period u kojem sam brend nije bio definisan. Između zanimljivih "vajpera" i sportskih verzija "neona", bili su dosadni modeli, poput "stratosa" i "avendžera".

Markione je pojednostavio ponudu i sveo je na modele "čelendžer", "čardžer", "durango" i "džurni". A i čuvena SRT linija performantnih modela je ponovo aktuelizovana što je Dodžu vratilo stari "sjaj".

Nedavno lansiranje "dodž čelendžera R/T sket pek 1320" pokazuje da se ova strategija neće skoro menjati.

Alfa Romeo se vratila u SAD

Alfa je napustila SAD 1995, a nakon višegodišnjih pokušaja da se vrati, Markione je to ostvario. Kupe "4C" je počeo da se prodaje kraje 2013. Iako nije ostvario komercijalni uspeh, ova "makina" je bila dobra polazna tačka za brend.

Danas ovaj brend nudi sedan "đuliju" i SUV "stelvio" u Americi. Njima će se uskoro pridružiti i dva nova krosovera, kao i dva sportska kupea – "8C" i oživljeni "gran turizmo veloče" sa preko 600 hibridnih konjskih snaga.

Lov na partnere

Markione je uvek bio u potrazi za partnerima kako bi smanjio kompanijske troškove razvoja. Najčuveniji pokušaj se desio 2015, kada je Markione "pritisnuo" Dženeral Motors da preuzme FCA. On je pokušao da kontaktira direktno Meri Baru i iznese joj ideju.

Nakon što je ujedinjenje sa GM-om propalo, Markione je nastavio s potragom. Navodno je razgovarao sa PSA, kao i sa nekoliko kineskih proizvođača. Nedavno je bilo pojavila i vest o spajanju FCA sa Hyundaijem. Ali su obe strane negirale vesti.

Odlazak Ferarija

Markione je 2014. uspeo da istisne dugogodišnjeg predsednika Ferarija, Luku di Montecemola, i preuzme ovog proizvođača superautomobila. A onda je izdvojio Ferari iz FCA i stavio kompanijske akcije na berzu.

Ferrari je 2015. podneo neophodnu papirologiju američkim agencijama i pojavio se na berzi pod berzanskim simbolom "RACE". Početnu vrednost akcija je bila između 48 i 52 dolara. Trenutno iznosi 136,49 dolara.

Pored funkcije predsednika, Markione je 2016. postao i generalni direktor Ferarija, što mu je donelo kompletnu kontrolu nad legendarnim proizvođačem.

Preuzimanje Krajslera

Potez preuzimanja Krajslera, koji je pred bankrotom, svakako će Markionea staviti u anale automobilske industrije.

Markione je na čelo Krajslera usred Velike recesije 2009. i održao govor pred 4.000 zaposlenih u sedištu Krajslera u Oburn Hilsu, u Mičigenu. "Mi nameravamo da se baziramo na Krajslerovoj inovativnosti i Fijatovoj tehnologiji i stručnosti kako bismo proširili ponudu Krajslera u severnoj Americi, ali i u drugim zemljama“, izjavio je.

Fijat je u početku preuzeo mali udeo u Krajsleru, da bi Markione 2011. preuzeo glavnicu američkog proizvođača. Spajanje je završeno 2014. godine i tako je nastala moderna FCA grupacija.

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našoj Facebook stranici – MONDO Automobili.

Serđo Markione je bio jedna od ličnosti koja je obeležila svetsku automobilsku industriju u 21. veku. Svakako najznačajnije stvar bivšeg šefa Fijat Krajsler Automobila (FCA) je bilo spašavanje i Fijata i Krajslera od bankrotstva. Taj potez se smatra jednim od najboljih menadžerskih primera u automobilskoj industriji ikada.

Umro Serđo Markione!

Pročitajte koje je poteze, osim ovog, portal Motor1 izdvojio kao najbitnije u životu i karijeri Serđa Markionea.

Džemperi

Rukovodioci u automobilskim kompanijama nisu generalno poznati po oblačenju. Međutim, za razliku od većine u korporativnim odelima, Markione je nosio džempere tamnih nijansi, koji su postali njegov zaštitni znak. Ovaj komad garderobe je imao i prilikom susreta sa predsednikom SAD, kao i prilikom sastanka s radnicima FCA.

Iskren čovek

Šefovi automobilskih kompanija ne vole da priznaju greške, ali Markione nije bio takav. Kada bio uvideo da je nešto u okviru FCA urađeno nešto loše, on bi to i priznao.

Na primer, kada ste poslednji put čuli da jedan automobilski direktor zatraži od kupaca da ne kupuju proizvode njegove kompanije? Markione je to učinio 2014, kada je rekao: "Ukoliko razmatrate kupovinu 'fijata 500e', nadam se da ga nećete kupiti jer mene svaki prodati primerak košta preko 15.000 dolara."

Ovo nije bio usamljen slučaj. Ove godine Markione je u jednom intervjuu rekao šta misli o "mazeratiju levante". "Veoma loša izrada. Mislim da je lansiranje 'levantea' bio loš potez“, izjavio je.

undefined mazerati levatne

Zanimljiv je i primer kada su se on, šefica GM-a Meri Bara i šef Forda, Mark Filds, susreli sa Donaldom Trampom. Filds je dao izjavu medijima više od jednog minuta, a Bara je govorila oko 20 sekundi. Markione je samo mahnuo rukom kako bi pozdravio okupljene novinare i otišao, izazvavši smeh kod reportera.

Hrabri potezi

Markione je voleo da povlači hrabre poteze, poput ukidanja neuspešnih proizvoda ili lansiranja nekih neočekivanih.

"Kratak život" i brza smrt modela "dodž dart" je najbolji primer njegove odlučnosti. Ovaj kompaktni sedan je bio naslednik "neona" i odlikovao se dobrom voznom dinamikom. Međutim, plasiran je u trenutku kada je tržište počelo da se fokusira ka krosoverima.

"Dart" je imao premijeru 2013. a već početkom 2016. Markione ga je otpisao. Tada je najavio da se FCA okreće krosoverima, a da će "dart" i njegov rođeni brat "krajsler 200" biti van portfolija u narednih 18 meseci. Markione je tada najavio da će FCA veći fokus staviti na krosovere, dok su Dart i njegov „rođeni brat“, Chrysler 200, eutanazirani nakon 18 meseci.

Priča o Ferrari SUV modelu takođe prikazuje Markionevu sposobonost da brzo menja mišljenje. "Prvo ćete morati da upucate", izjavio je na mogućnost da pojavio Ferari krosover. Ali januara 2018. video je kako se tržište menja i potvrdio dolazak SUV-a sa znakom "propetog konjića".

Partnerstvo sa kompanijom Vejmo

Još uvek je rano kako će kooperacija između FCA i Vejma uticati na proizvođača automobila, ali ovo partnerstvo bi moglo da bude jedan od najmudrijih poteza korporacije za vreme Markionea.

Vejmo (Waymo) je Guglova kompanija koja se bavi deljenjem prevoza, a ugovorom je propisano da FCA snabdeva firmu "krajsler pacifikama". Partnerstvo je započeto serijom od 100 monovolumena, da bi za tim Vejmo naručio još 62.000 "pacifika"!

Ovo partnerstvo se pokazalo toliko uspešnim pa je Markione želeo da od Krajslera načini brend koji bi se bavio samo ovakvim načinom prevoza, za brojne firme širom SAD-a. Uskoro će biti poznati da li će njegov plan ostvariti.

Ferari F1 tim

Kada je Markione postao direktor Ferrarija 2014. jedan od njegovih ciljeva je bio da F1 tim vrati u vrh, nakon problematične sezone. Tada je izjavio: "Treba da šutnemo neka du*eta i to što pre.“

Krajem te godine, Markione je postavio Mauricija Arivabenea na mesto šefa tima, koji je pomogao da se ekipa oporavi i počne ponovo da pobeđuje. Ferrari se 2015. "povratio" osvojivši drugo mesto u konkurenciji konstruktora, a Markione je 2016. izjavio: "Mislim da sam bacio sav novac koji sam želeo da bacim na tu stvar."

Na polovini ovogodišnje sezone, Ferariji su na drugom mestu, odmah iza Mercedesa.

Dodge kao performantna marka

Bez Markionea, teško da bismo videli Dodžove renesansu i modele "čelendžer SRT helket" i "demon".

Pre njegovog dolaska, Dodž je prilično "lutao". prolazio kroz prilično dug period u kojem sam brend nije bio definisan. Između zanimljivih "vajpera" i sportskih verzija "neona", bili su dosadni modeli, poput "stratosa" i "avendžera".

Markione je pojednostavio ponudu i sveo je na modele "čelendžer", "čardžer", "durango" i "džurni". A i čuvena SRT linija performantnih modela je ponovo aktuelizovana što je Dodžu vratilo stari "sjaj".

Nedavno lansiranje "dodž čelendžera R/T sket pek 1320" pokazuje da se ova strategija neće skoro menjati.

Alfa Romeo se vratila u SAD

Alfa je napustila SAD 1995, a nakon višegodišnjih pokušaja da se vrati, Markione je to ostvario. Kupe "4C" je počeo da se prodaje kraje 2013. Iako nije ostvario komercijalni uspeh, ova "makina" je bila dobra polazna tačka za brend.

Danas ovaj brend nudi sedan "đuliju" i SUV "stelvio" u Americi. Njima će se uskoro pridružiti i dva nova krosovera, kao i dva sportska kupea – "8C" i oživljeni "gran turizmo veloče" sa preko 600 hibridnih konjskih snaga.

Lov na partnere

Markione je uvek bio u potrazi za partnerima kako bi smanjio kompanijske troškove razvoja. Najčuveniji pokušaj se desio 2015, kada je Markione "pritisnuo" Dženeral Motors da preuzme FCA. On je pokušao da kontaktira direktno Meri Baru i iznese joj ideju.

Nakon što je ujedinjenje sa GM-om propalo, Markione je nastavio s potragom. Navodno je razgovarao sa PSA, kao i sa nekoliko kineskih proizvođača. Nedavno je bilo pojavila i vest o spajanju FCA sa Hyundaijem. Ali su obe strane negirale vesti.

Odlazak Ferarija

Markione je 2014. uspeo da istisne dugogodišnjeg predsednika Ferarija, Luku di Montecemola, i preuzme ovog proizvođača superautomobila. A onda je izdvojio Ferari iz FCA i stavio kompanijske akcije na berzu.

Ferrari je 2015. podneo neophodnu papirologiju američkim agencijama i pojavio se na berzi pod berzanskim simbolom "RACE". Početnu vrednost akcija je bila između 48 i 52 dolara. Trenutno iznosi 136,49 dolara.

Pored funkcije predsednika, Markione je 2016. postao i generalni direktor Ferarija, što mu je donelo kompletnu kontrolu nad legendarnim proizvođačem.

Preuzimanje Krajslera

Potez preuzimanja Krajslera, koji je pred bankrotom, svakako će Markionea staviti u anale automobilske industrije.

Markione je na čelo Krajslera usred Velike recesije 2009. i održao govor pred 4.000 zaposlenih u sedištu Krajslera u Oburn Hilsu, u Mičigenu. "Mi nameravamo da se baziramo na Krajslerovoj inovativnosti i Fijatovoj tehnologiji i stručnosti kako bismo proširili ponudu Krajslera u severnoj Americi, ali i u drugim zemljama“, izjavio je.

Fijat je u početku preuzeo mali udeo u Krajsleru, da bi Markione 2011. preuzeo glavnicu američkog proizvođača. Spajanje je završeno 2014. godine i tako je nastala moderna FCA grupacija.

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našoj Facebook stranici – MONDO Automobili.