Novi, nepremostivi problemi pred auto školama

Od oktobra auto škole, koje obučavaju "velika" vozila, moraće da imaju posebne poligone veličine pola fudbalskog terena!

MONDO/Stefan Stojanović 

Veliki broj auto škola suočava se sa novim, velikim problemom. Od 26. oktobra ove godine, moraće da ispune sve uslove novog pravilnika, među kojima je i obezbeđivanje novih površina za poligon.

U skladu sa novim propisima, škole koje vrše obuku velikih vozila, poput kamiona s prikolicama, moraće da obučavaju vozače na poligonima veličine polovine fudbalskog terena jer će morati daimaju dovoljno prostora za operaciju skretanja ulevo ili udesno za vozila E i F kategorije.

Zbog svega ovoga održan je sastanak predstavnika udruženja koje predstavljaju auto škole u Srbiji – Privredne komore auto škola (PKAŠ), Asocijacije auto škola Srbije (AAŠS) i Udruženja auto škola Beograda (UAŠB).

Anketom, koja je sprovedena među auto školama, utvrđeno da će veliki broj škola imati problema sa poligonskim prostorima za "profesionalne" kategorije (kamioni, autobusi, prikolice).

"Posebno zabrinjava podatak da skoro 40 odsto svih škola neće moći da obezbedi poligon ni za jednu kategoriju što automatski znači njihov privremeni ili trajni prestanak rada," rekao je Mladen Rašeta iz PKAŠ.

Škole više neće moći da koriste parkirališta, kao dosad, već će morati da imaju površinu čija će namena biti isključivo korišćenje za obuku vožnje i polaganje. Novi Sad je ovaj problem rešio jednim velikim poligonom, ali samo za B kategoriju.

"Ne znam kako će auto škole u Beogradu, a posebno u gradskim opštinama, moći da obezbede dovoljno veliku površinu za poligon, čak i za B kategoriju, a kamoli C i E," upozorio je Milan Todorović iz UAŠB i upitao se kojoj školi se može isplatiti tolika površina.

Ove promene su, navodno, posledica preporuka evropskih propisa. Međutim, same EU zemlje odlučuju o konkretnim rešenjima. Tako u Sloveniji postoje poligoni samo za A kategoriju, dok Nemačka uopšte ni nema klasične poligone.

Nataša Toroman (Asocijacija auto škola Srbije) naglasila je da i škole koje trenutno po osnovu zakupa koriste poligone koji ispunjavaju sve predviđene uslove, takođe mogu u narednom preriodu očekivati iste probleme, zbog promene vlasničke strukture i činjenice da je prihod od korišćenja zemljišta za poligone neuporedivo manji od prihoda koji bi se ostvarilo bilo kojom drugom namenom istog prostora.

Dragan Jagodić iz Udruženja auto škola Beograda mišljenja je da škole, koje su pronašle rešenje za prilagođavanje poligone, očekuju problemi u vidu visoke takse koje treba uplatiti za izmenu rešenja, kao i u vremenu koje je potrebno za njihovo donošenje.

Dodao je i da će problem biti ako se poligon nalazi van urbanih celina.

"U tom slučaju MUP neće prihvatati 'ispitne trase' jer će zbog položaja poligona one biti isuviše slične jedna drugoj", rekao je Jagodić.

U javnosti je istaknut i problem uspona koji će poligoni morati da imaju. Međutim, naši sagovornici ističu da je ovo manji problem jer ga je moguće rešiti investicijom od 500 do maksimalno 1.000 evra, ali prvo treba obezbediti poligon.

Inače, sporni propisi su predviđeni Zakonom iz 2009. godine, a stupanje na snagu odlagano je četiri puta zbog njihove neprimenljivosti.

Struka pozdravlja sve mere koje doprinose poboljšanju kvaliteta obuke, ali nastupajuće izmene imaju neznatan pozitivan efekat uz ogromne investicije. Pored izmena poligonskih radnji, propisi predviđaju i ABS sistem na vozilima što zahteva izmenu voznog parka.

"Predloženo je i da teretna i priključna vozila budu opterećenja 30 odsto, što u velikoj meri usložnjava 'časove', jer treba obezbediti nabavku i manipulaciju teretom," rekao je Milan Krstić iz AAŠS.

Zaključeno je da predstavnici strukovnih udruženja veruju da će u predstojećim razgovorima sa nadležnima institucijama biti sluha za iznalaženje racionalnog rešenja i da će problem biti prevaziđen kako ne bi nastupile štetne posledice - ne samo po auto škole, već i po korisnike njihovih usluga, kao što su znatno povećanje cena, zastoj u radu škola, loša prostorna distribucija obuke za određenje kategorije, kao i manja dostupnost korisnicima.

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našoj Facebook stranici – MONDO Automobili.

MONDO/Stefan Stojanović 

Veliki broj auto škola suočava se sa novim, velikim problemom. Od 26. oktobra ove godine, moraće da ispune sve uslove novog pravilnika, među kojima je i obezbeđivanje novih površina za poligon.

U skladu sa novim propisima, škole koje vrše obuku velikih vozila, poput kamiona s prikolicama, moraće da obučavaju vozače na poligonima veličine polovine fudbalskog terena jer će morati daimaju dovoljno prostora za operaciju skretanja ulevo ili udesno za vozila E i F kategorije.

Zbog svega ovoga održan je sastanak predstavnika udruženja koje predstavljaju auto škole u Srbiji – Privredne komore auto škola (PKAŠ), Asocijacije auto škola Srbije (AAŠS) i Udruženja auto škola Beograda (UAŠB).

Anketom, koja je sprovedena među auto školama, utvrđeno da će veliki broj škola imati problema sa poligonskim prostorima za "profesionalne" kategorije (kamioni, autobusi, prikolice).

"Posebno zabrinjava podatak da skoro 40 odsto svih škola neće moći da obezbedi poligon ni za jednu kategoriju što automatski znači njihov privremeni ili trajni prestanak rada," rekao je Mladen Rašeta iz PKAŠ.

Škole više neće moći da koriste parkirališta, kao dosad, već će morati da imaju površinu čija će namena biti isključivo korišćenje za obuku vožnje i polaganje. Novi Sad je ovaj problem rešio jednim velikim poligonom, ali samo za B kategoriju.

"Ne znam kako će auto škole u Beogradu, a posebno u gradskim opštinama, moći da obezbede dovoljno veliku površinu za poligon, čak i za B kategoriju, a kamoli C i E," upozorio je Milan Todorović iz UAŠB i upitao se kojoj školi se može isplatiti tolika površina.

Ove promene su, navodno, posledica preporuka evropskih propisa. Međutim, same EU zemlje odlučuju o konkretnim rešenjima. Tako u Sloveniji postoje poligoni samo za A kategoriju, dok Nemačka uopšte ni nema klasične poligone.

Nataša Toroman (Asocijacija auto škola Srbije) naglasila je da i škole koje trenutno po osnovu zakupa koriste poligone koji ispunjavaju sve predviđene uslove, takođe mogu u narednom preriodu očekivati iste probleme, zbog promene vlasničke strukture i činjenice da je prihod od korišćenja zemljišta za poligone neuporedivo manji od prihoda koji bi se ostvarilo bilo kojom drugom namenom istog prostora.

Dragan Jagodić iz Udruženja auto škola Beograda mišljenja je da škole, koje su pronašle rešenje za prilagođavanje poligone, očekuju problemi u vidu visoke takse koje treba uplatiti za izmenu rešenja, kao i u vremenu koje je potrebno za njihovo donošenje.

Dodao je i da će problem biti ako se poligon nalazi van urbanih celina.

"U tom slučaju MUP neće prihvatati 'ispitne trase' jer će zbog položaja poligona one biti isuviše slične jedna drugoj", rekao je Jagodić.

U javnosti je istaknut i problem uspona koji će poligoni morati da imaju. Međutim, naši sagovornici ističu da je ovo manji problem jer ga je moguće rešiti investicijom od 500 do maksimalno 1.000 evra, ali prvo treba obezbediti poligon.

Inače, sporni propisi su predviđeni Zakonom iz 2009. godine, a stupanje na snagu odlagano je četiri puta zbog njihove neprimenljivosti.

Struka pozdravlja sve mere koje doprinose poboljšanju kvaliteta obuke, ali nastupajuće izmene imaju neznatan pozitivan efekat uz ogromne investicije. Pored izmena poligonskih radnji, propisi predviđaju i ABS sistem na vozilima što zahteva izmenu voznog parka.

"Predloženo je i da teretna i priključna vozila budu opterećenja 30 odsto, što u velikoj meri usložnjava 'časove', jer treba obezbediti nabavku i manipulaciju teretom," rekao je Milan Krstić iz AAŠS.

Zaključeno je da predstavnici strukovnih udruženja veruju da će u predstojećim razgovorima sa nadležnima institucijama biti sluha za iznalaženje racionalnog rešenja i da će problem biti prevaziđen kako ne bi nastupile štetne posledice - ne samo po auto škole, već i po korisnike njihovih usluga, kao što su znatno povećanje cena, zastoj u radu škola, loša prostorna distribucija obuke za određenje kategorije, kao i manja dostupnost korisnicima.

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našoj Facebook stranici – MONDO Automobili.

MONDO/Stefan Stojanović 

Veliki broj auto škola suočava se sa novim, velikim problemom. Od 26. oktobra ove godine, moraće da ispune sve uslove novog pravilnika, među kojima je i obezbeđivanje novih površina za poligon.

U skladu sa novim propisima, škole koje vrše obuku velikih vozila, poput kamiona s prikolicama, moraće da obučavaju vozače na poligonima veličine polovine fudbalskog terena jer će morati daimaju dovoljno prostora za operaciju skretanja ulevo ili udesno za vozila E i F kategorije.

Zbog svega ovoga održan je sastanak predstavnika udruženja koje predstavljaju auto škole u Srbiji – Privredne komore auto škola (PKAŠ), Asocijacije auto škola Srbije (AAŠS) i Udruženja auto škola Beograda (UAŠB).

Anketom, koja je sprovedena među auto školama, utvrđeno da će veliki broj škola imati problema sa poligonskim prostorima za "profesionalne" kategorije (kamioni, autobusi, prikolice).

"Posebno zabrinjava podatak da skoro 40 odsto svih škola neće moći da obezbedi poligon ni za jednu kategoriju što automatski znači njihov privremeni ili trajni prestanak rada," rekao je Mladen Rašeta iz PKAŠ.

Škole više neće moći da koriste parkirališta, kao dosad, već će morati da imaju površinu čija će namena biti isključivo korišćenje za obuku vožnje i polaganje. Novi Sad je ovaj problem rešio jednim velikim poligonom, ali samo za B kategoriju.

"Ne znam kako će auto škole u Beogradu, a posebno u gradskim opštinama, moći da obezbede dovoljno veliku površinu za poligon, čak i za B kategoriju, a kamoli C i E," upozorio je Milan Todorović iz UAŠB i upitao se kojoj školi se može isplatiti tolika površina.

Ove promene su, navodno, posledica preporuka evropskih propisa. Međutim, same EU zemlje odlučuju o konkretnim rešenjima. Tako u Sloveniji postoje poligoni samo za A kategoriju, dok Nemačka uopšte ni nema klasične poligone.

Nataša Toroman (Asocijacija auto škola Srbije) naglasila je da i škole koje trenutno po osnovu zakupa koriste poligone koji ispunjavaju sve predviđene uslove, takođe mogu u narednom preriodu očekivati iste probleme, zbog promene vlasničke strukture i činjenice da je prihod od korišćenja zemljišta za poligone neuporedivo manji od prihoda koji bi se ostvarilo bilo kojom drugom namenom istog prostora.

Dragan Jagodić iz Udruženja auto škola Beograda mišljenja je da škole, koje su pronašle rešenje za prilagođavanje poligone, očekuju problemi u vidu visoke takse koje treba uplatiti za izmenu rešenja, kao i u vremenu koje je potrebno za njihovo donošenje.

Dodao je i da će problem biti ako se poligon nalazi van urbanih celina.

"U tom slučaju MUP neće prihvatati 'ispitne trase' jer će zbog položaja poligona one biti isuviše slične jedna drugoj", rekao je Jagodić.

U javnosti je istaknut i problem uspona koji će poligoni morati da imaju. Međutim, naši sagovornici ističu da je ovo manji problem jer ga je moguće rešiti investicijom od 500 do maksimalno 1.000 evra, ali prvo treba obezbediti poligon.

Inače, sporni propisi su predviđeni Zakonom iz 2009. godine, a stupanje na snagu odlagano je četiri puta zbog njihove neprimenljivosti.

Struka pozdravlja sve mere koje doprinose poboljšanju kvaliteta obuke, ali nastupajuće izmene imaju neznatan pozitivan efekat uz ogromne investicije. Pored izmena poligonskih radnji, propisi predviđaju i ABS sistem na vozilima što zahteva izmenu voznog parka.

"Predloženo je i da teretna i priključna vozila budu opterećenja 30 odsto, što u velikoj meri usložnjava 'časove', jer treba obezbediti nabavku i manipulaciju teretom," rekao je Milan Krstić iz AAŠS.

Zaključeno je da predstavnici strukovnih udruženja veruju da će u predstojećim razgovorima sa nadležnima institucijama biti sluha za iznalaženje racionalnog rešenja i da će problem biti prevaziđen kako ne bi nastupile štetne posledice - ne samo po auto škole, već i po korisnike njihovih usluga, kao što su znatno povećanje cena, zastoj u radu škola, loša prostorna distribucija obuke za određenje kategorije, kao i manja dostupnost korisnicima.

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našoj Facebook stranici – MONDO Automobili.