Srbija 2018: Ko je koliko prodao novih vozila

Prodaja novih automobila raste, ali i dalje kaskamo za komšijama

MONDO/Stefan Stojanović 
Prodaja automobila Srbiji Hrvatska 2018
MONDO/Stefan Stojanović 

U prvih šest meseci ove godine registrovano je 16.291 novo vozilo u Srbiji, pokazuju podaci analitičarske kuće Cube Team. To je povećanje od 12,7 odsto u odnosu na isti period 2017.

Trku vode Fijat i Škoda sa preko 2.300 automobila, dok ispod njih nalaze Folksvagen (1.459), Reno (1.168) i Dačija (1.081).

Ovih pet brendova su jedini sa više od hiljadu novih vozila na našem tržištu u 2017, ali treba imati u vidu da su ovo ukupne brojke u koje spadaju i laka komercijalna vozila.

Bez LKV, situacija je nešto drugačija. Novoregistrovanih je 13.648 automobila, odnosno 13 odsto više nego za prvih šest meseci prošle godine.

Nove "škode" su ubedljivo našle najviše privatnih vlasnika – 2.153. Drugi je Fijat sa 1.590, treći Reno (874), četvrta Dačija (841), a peti je Opel sa 747 novih automobila. U prvih deset su i Tojota, Ford, Hjundai, Mercedes i Audi.

Što se poslovnih korisnika tiče, ubedljivo najviše je prodato komercijalnih "fijata" – 754 vozila, odnosno skoro 30 odsto svih LKV-a.

Možemo reći da su sve ove brojke pozitivne, ali je ovo povećanje manje u odnosu na 16 odsto koliko je više novih vozila kupljeno u 2017. u odnosu na 2016.

Takođe, i dalje zaostajemo za drugim zemljama.

Tako je u Hrvatskoj do 31. jula prodato 21,2 odsto novih automobila, odnosno napune 44 hiljade. Njihovo automobilsko tržište je prosto eksplodiralo u julu kada je prodato čak 5.738 vozila, što je povećanje od neverovatnih 39 odsto u odnosu na isti mesec prošle godine.

Za prvih sedam meseci ove godine Hrvati su najviše kupili "folksvagene" (6.540 vozila), "renoe" (4.369) i "opele" (4.321). U prvih pet su još i Škoda i Suzuki.

Najpopularniji automobil ove godine u Hrvatskoj je "škoda oktavia" (2.262 komada). Slede "reno klio" (2.201) i "VW polo" (1.639).

Benzinci su čak 15 odsto popularniji od dizelaša. Što se tiče ekoloških modela – prodata su 22 potpuno električna vozila (toliko ih je ukupno prodato u celoj 2017.) , ali i 505 hibrida. Ova slika će se promeniti kada stignu elektromobili do vlasnika koji su dobili subvencije od države.

Podsećamo da je Hrvatska ove godine bila raspisala konkurs za subvencije privatnim korisnicima za kupovinu ekoloških vozila, koje su iznosile više od deset hiljada evra za kupovinu 100 odsto električnog vozila, poput "e-golfa", "BMW-a i3" i "renoa zoe".

Do kraja godine će se kod zapadnih komšija na ulicama naći 134 nova električna automobila, 56 e-skutera i drugih vozila iz L kategorije, kao i 224 bicikla na električni pogon.

Srbija i dalje bez subvencija za hibride i EV

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našoj Facebook stranici – MONDO Automobili.

MONDO/Stefan Stojanović 
Prodaja automobila Srbiji Hrvatska 2018
MONDO/Stefan Stojanović 

U prvih šest meseci ove godine registrovano je 16.291 novo vozilo u Srbiji, pokazuju podaci analitičarske kuće Cube Team. To je povećanje od 12,7 odsto u odnosu na isti period 2017.

Trku vode Fijat i Škoda sa preko 2.300 automobila, dok ispod njih nalaze Folksvagen (1.459), Reno (1.168) i Dačija (1.081).

Ovih pet brendova su jedini sa više od hiljadu novih vozila na našem tržištu u 2017, ali treba imati u vidu da su ovo ukupne brojke u koje spadaju i laka komercijalna vozila.

Bez LKV, situacija je nešto drugačija. Novoregistrovanih je 13.648 automobila, odnosno 13 odsto više nego za prvih šest meseci prošle godine.

Nove "škode" su ubedljivo našle najviše privatnih vlasnika – 2.153. Drugi je Fijat sa 1.590, treći Reno (874), četvrta Dačija (841), a peti je Opel sa 747 novih automobila. U prvih deset su i Tojota, Ford, Hjundai, Mercedes i Audi.

Što se poslovnih korisnika tiče, ubedljivo najviše je prodato komercijalnih "fijata" – 754 vozila, odnosno skoro 30 odsto svih LKV-a.

Možemo reći da su sve ove brojke pozitivne, ali je ovo povećanje manje u odnosu na 16 odsto koliko je više novih vozila kupljeno u 2017. u odnosu na 2016.

Takođe, i dalje zaostajemo za drugim zemljama.

Tako je u Hrvatskoj do 31. jula prodato 21,2 odsto novih automobila, odnosno napune 44 hiljade. Njihovo automobilsko tržište je prosto eksplodiralo u julu kada je prodato čak 5.738 vozila, što je povećanje od neverovatnih 39 odsto u odnosu na isti mesec prošle godine.

Za prvih sedam meseci ove godine Hrvati su najviše kupili "folksvagene" (6.540 vozila), "renoe" (4.369) i "opele" (4.321). U prvih pet su još i Škoda i Suzuki.

Najpopularniji automobil ove godine u Hrvatskoj je "škoda oktavia" (2.262 komada). Slede "reno klio" (2.201) i "VW polo" (1.639).

Benzinci su čak 15 odsto popularniji od dizelaša. Što se tiče ekoloških modela – prodata su 22 potpuno električna vozila (toliko ih je ukupno prodato u celoj 2017.) , ali i 505 hibrida. Ova slika će se promeniti kada stignu elektromobili do vlasnika koji su dobili subvencije od države.

Podsećamo da je Hrvatska ove godine bila raspisala konkurs za subvencije privatnim korisnicima za kupovinu ekoloških vozila, koje su iznosile više od deset hiljada evra za kupovinu 100 odsto električnog vozila, poput "e-golfa", "BMW-a i3" i "renoa zoe".

Do kraja godine će se kod zapadnih komšija na ulicama naći 134 nova električna automobila, 56 e-skutera i drugih vozila iz L kategorije, kao i 224 bicikla na električni pogon.

Srbija i dalje bez subvencija za hibride i EV

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našoj Facebook stranici – MONDO Automobili.

MONDO/Stefan Stojanović 
Prodaja automobila Srbiji Hrvatska 2018
MONDO/Stefan Stojanović 

U prvih šest meseci ove godine registrovano je 16.291 novo vozilo u Srbiji, pokazuju podaci analitičarske kuće Cube Team. To je povećanje od 12,7 odsto u odnosu na isti period 2017.

Trku vode Fijat i Škoda sa preko 2.300 automobila, dok ispod njih nalaze Folksvagen (1.459), Reno (1.168) i Dačija (1.081).

Ovih pet brendova su jedini sa više od hiljadu novih vozila na našem tržištu u 2017, ali treba imati u vidu da su ovo ukupne brojke u koje spadaju i laka komercijalna vozila.

Bez LKV, situacija je nešto drugačija. Novoregistrovanih je 13.648 automobila, odnosno 13 odsto više nego za prvih šest meseci prošle godine.

Nove "škode" su ubedljivo našle najviše privatnih vlasnika – 2.153. Drugi je Fijat sa 1.590, treći Reno (874), četvrta Dačija (841), a peti je Opel sa 747 novih automobila. U prvih deset su i Tojota, Ford, Hjundai, Mercedes i Audi.

Što se poslovnih korisnika tiče, ubedljivo najviše je prodato komercijalnih "fijata" – 754 vozila, odnosno skoro 30 odsto svih LKV-a.

Možemo reći da su sve ove brojke pozitivne, ali je ovo povećanje manje u odnosu na 16 odsto koliko je više novih vozila kupljeno u 2017. u odnosu na 2016.

Takođe, i dalje zaostajemo za drugim zemljama.

Tako je u Hrvatskoj do 31. jula prodato 21,2 odsto novih automobila, odnosno napune 44 hiljade. Njihovo automobilsko tržište je prosto eksplodiralo u julu kada je prodato čak 5.738 vozila, što je povećanje od neverovatnih 39 odsto u odnosu na isti mesec prošle godine.

Za prvih sedam meseci ove godine Hrvati su najviše kupili "folksvagene" (6.540 vozila), "renoe" (4.369) i "opele" (4.321). U prvih pet su još i Škoda i Suzuki.

Najpopularniji automobil ove godine u Hrvatskoj je "škoda oktavia" (2.262 komada). Slede "reno klio" (2.201) i "VW polo" (1.639).

Benzinci su čak 15 odsto popularniji od dizelaša. Što se tiče ekoloških modela – prodata su 22 potpuno električna vozila (toliko ih je ukupno prodato u celoj 2017.) , ali i 505 hibrida. Ova slika će se promeniti kada stignu elektromobili do vlasnika koji su dobili subvencije od države.

Podsećamo da je Hrvatska ove godine bila raspisala konkurs za subvencije privatnim korisnicima za kupovinu ekoloških vozila, koje su iznosile više od deset hiljada evra za kupovinu 100 odsto električnog vozila, poput "e-golfa", "BMW-a i3" i "renoa zoe".

Do kraja godine će se kod zapadnih komšija na ulicama naći 134 nova električna automobila, 56 e-skutera i drugih vozila iz L kategorije, kao i 224 bicikla na električni pogon.

Srbija i dalje bez subvencija za hibride i EV

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našoj Facebook stranici – MONDO Automobili.