Krivac za čudno ime je bravar, dvometraš koji je pričao samo pijemontski.
Sedamdesete i osamdesete godine prošlog veka je obeležio jedan model "lamborginija" veoma cudnog imena – "kuntaš" (Countach).
Osnivac cuvene marke, Feruco Lamborgini je roden u znaku bika.
Poreklo njegovog imena je dugo bilo nepoznato, posebno jer se znalo da nema veze s bikovima, za razliku od vecine ostalih "lamborginija".
Pricu kako je ovaj legendarni "lambo" dobio svoje ime ispricao je šef dizajnerskog tima Marcelo Gandini koji je radio na "kuntašu" krajem šezdesetih i pocetkom sedamdesetih godina.
"Kada smo kreirali automobile za sajmove, cesto smo radili nocu i šalili se kako bismo ostali budni. Sa nama je bio i jedan decko koji je pravio automobilske brave. Imao je dva metra i ogromne šake, a obavljao je sitne poslove. On je govorio samo pijemontski, cak ni italijanski nije pricao. A pijemontski se prilicno razlikuje od italijanskog i zvuci kao francuski", prisecao se Gandini.
"Jedna od njegovih najcešcih uzrecica je bila 'kuntaš', koja bukvalno znaci zaraza ili bolest, ali se koristi kako bi se izrazilo neko oduševljenje ili cak divljenje, poput 'o bože'. Tako sam, šaleci se, predložio da nov model nazovemo 'kuntaš'. Onda sam pitao Bob Volasa (inženjer i test vozac, koji je radio na razvoju 'kuntaša') kako ovo ime zvuci njegovom anglosaksonskom uhu. On je to izgovorio na svoj nacin, nekako cudno. I to je bilo to. Napisali smo 'countach' i ostali pri njemu. Na ovu odluku je uticala i sugestija jednog mog mladog saradnika koji je takode predložio da ga tako nazovemo. Ovo je jedina istinita prica koja stoji iza ovog naziva", rekao je Gandini.
Dakle, "lamborgini kuntaš" je u stvari "bolest"! A "bolestan" je bio i njegov avangardni izgled, koji je osmislio poznati dizajnerski studio "Bertone".
Osim prototipa, koji je premijeru imao na Ženevskom sajmu 1971, "kuntaš" je od 1974. do 1990. proizveden u nešto više od dve hiljade primeraka.
0-100 za 2,5 sekundi? Normalno - kad se naviknete!
Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobracaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našoj Facebook stranici – MONDO Automobili.