Sedamdesete i osamdesete godine prošlog veka je obeležio jedan model "lamborginija" veoma čudnog imena – "kuntaš" (Countach).
Poreklo njegovog imena je dugo bilo nepoznato, posebno jer se znalo da nema veze s bikovima, za razliku od većine ostalih "lamborginija".
Priču kako je ovaj legendarni "lambo" dobio svoje ime ispričao je šef dizajnerskog tima Marčelo Gandini koji je radio na "kuntašu" krajem šezdesetih i početkom sedamdesetih godina.
"Kada smo kreirali automobile za sajmove, često smo radili noću i šalili se kako bismo ostali budni. Sa nama je bio i jedan dečko koji je pravio automobilske brave. Imao je dva metra i ogromne šake, a obavljao je sitne poslove. On je govorio samo pijemontski, čak ni italijanski nije pričao. A pijemontski se prilično razlikuje od italijanskog i zvuči kao francuski", prisećao se Gandini.
"Jedna od njegovih najčešćih uzrečica je bila 'kuntaš', koja bukvalno znači zaraza ili bolest, ali se koristi kako bi se izrazilo neko oduševljenje ili čak divljenje, poput 'o bože'. Tako sam, šaleći se, predložio da nov model nazovemo 'kuntaš'. Onda sam pitao Bob Volasa (inženjer i test vozač, koji je radio na razvoju 'kuntaša') kako ovo ime zvuči njegovom anglosaksonskom uhu. On je to izgovorio na svoj način, nekako čudno. I to je bilo to. Napisali smo 'countach' i ostali pri njemu. Na ovu odluku je uticala i sugestija jednog mog mladog saradnika koji je takođe predložio da ga tako nazovemo. Ovo je jedina istinita priča koja stoji iza ovog naziva", rekao je Gandini.
Dakle, "lamborgini kuntaš" je u stvari "bolest"! A "bolestan" je bio i njegov avangardni izgled, koji je osmislio poznati dizajnerski studio "Bertone".
Osim prototipa, koji je premijeru imao na Ženevskom sajmu 1971, "kuntaš" je od 1974. do 1990. proizveden u nešto više od dve hiljade primeraka.
Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našoj Facebook stranici – MONDO Automobili.