Evropska komisija misli da nam Nemci šalju krševe

"Izvoz bi značio prebacivanje problema kvaliteta vazduha sa zapada na istok", rekla je evropska poverenica za industriju Elžbjeta Bjenkovska.

MONDO/Marko Tanasković 
Nemci šalju polovne dizelaše na istok Evropska komisija zagađenje
MONDO/Marko Tanasković 

Mnogi proizvođači automobila u Nemačkoj nude poseban "ekološki bonus" u visini od maksimalnih 10.000 evra ukoliko se odluče da zamene svoj stari dizelaš za nov automobil.

Ova ponuda je logična posledica "dizelgejta" iz 2015, a posebno odluka nemačkih sudova koji su dozvolili gradovima da zabrane saobraćaj vozilima za starijim dizel motorima, a sve u cilju pročišćenja vazduha u urbanim celinama.

Među kompanijama koje nude ove "subvencije" je i Opel. Nemački proizvođač, koji je od prošle godine deo PSA grupe, nudi ekološki "Opel Environment Bonus" vlasnicima starijih (EURO 1-4) dizelaša, uz uslov da predaju svoje vozilo koje će biti uništeno. Bonus mogu da dobiju i vlasnici Opela sa EURO5 dizel motorom koji žive u "zabranjenim gradovima" poput Minhena, Štutgarta, Kelna, Hamburga i drugih.

Hamburg prvi zabranio dizelaše

Međutim i pored obećanja da će stari dizelaši biti uništeni, Evropska komisija strahuje da će nemački proizvođači automobila nastojati da ih izveze u istočnoevropske zemlje, rekla je evropska poverenica za industriju Elžbjeta Bjenkovska.

"Izvoz bi značio prebacivanje problema kvaliteta vazduha sa zapada na istok", istakla je ona.

Srbija i Bugarska godišnje uvoze više od 100.000 polovnih automobila, od čega dobar deo čine stari dizelaši, koji su među najodgovornijima za, po život opasne, bolesti respiratornih organa. Prema proceni Svetske zdravstvene organizacije 2016. u Srbiji je oko 5.200 ljudi prevremeno umrlo od posledica zagađenja životne sredine, pri čemu su izduvni gasovi iz automobila jedan od najvećih uzročnika.

"Auto-otpad" iz Nemačke ne može u Srbiju

"Treba jasno odrediti što će biti s istrošenim i slabo prilagođenim vozilima", naglašava evropska poverenica, upozoravajući da je problem evropski i da se ne može ograničiti na nivo pojedinih država.

"Plan nemačke vlade da se izbegnu zabrane vožnje mogao bi još više da pogorša problem", upozorila je Bjenkovska.

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našim Facebook i Instagram stranicima.

MONDO/Marko Tanasković 
Nemci šalju polovne dizelaše na istok Evropska komisija zagađenje
MONDO/Marko Tanasković 

Mnogi proizvođači automobila u Nemačkoj nude poseban "ekološki bonus" u visini od maksimalnih 10.000 evra ukoliko se odluče da zamene svoj stari dizelaš za nov automobil.

Ova ponuda je logična posledica "dizelgejta" iz 2015, a posebno odluka nemačkih sudova koji su dozvolili gradovima da zabrane saobraćaj vozilima za starijim dizel motorima, a sve u cilju pročišćenja vazduha u urbanim celinama.

Među kompanijama koje nude ove "subvencije" je i Opel. Nemački proizvođač, koji je od prošle godine deo PSA grupe, nudi ekološki "Opel Environment Bonus" vlasnicima starijih (EURO 1-4) dizelaša, uz uslov da predaju svoje vozilo koje će biti uništeno. Bonus mogu da dobiju i vlasnici Opela sa EURO5 dizel motorom koji žive u "zabranjenim gradovima" poput Minhena, Štutgarta, Kelna, Hamburga i drugih.

Hamburg prvi zabranio dizelaše

Međutim i pored obećanja da će stari dizelaši biti uništeni, Evropska komisija strahuje da će nemački proizvođači automobila nastojati da ih izveze u istočnoevropske zemlje, rekla je evropska poverenica za industriju Elžbjeta Bjenkovska.

"Izvoz bi značio prebacivanje problema kvaliteta vazduha sa zapada na istok", istakla je ona.

Srbija i Bugarska godišnje uvoze više od 100.000 polovnih automobila, od čega dobar deo čine stari dizelaši, koji su među najodgovornijima za, po život opasne, bolesti respiratornih organa. Prema proceni Svetske zdravstvene organizacije 2016. u Srbiji je oko 5.200 ljudi prevremeno umrlo od posledica zagađenja životne sredine, pri čemu su izduvni gasovi iz automobila jedan od najvećih uzročnika.

"Auto-otpad" iz Nemačke ne može u Srbiju

"Treba jasno odrediti što će biti s istrošenim i slabo prilagođenim vozilima", naglašava evropska poverenica, upozoravajući da je problem evropski i da se ne može ograničiti na nivo pojedinih država.

"Plan nemačke vlade da se izbegnu zabrane vožnje mogao bi još više da pogorša problem", upozorila je Bjenkovska.

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našim Facebook i Instagram stranicima.

MONDO/Marko Tanasković 
Nemci šalju polovne dizelaše na istok Evropska komisija zagađenje
MONDO/Marko Tanasković 

Mnogi proizvođači automobila u Nemačkoj nude poseban "ekološki bonus" u visini od maksimalnih 10.000 evra ukoliko se odluče da zamene svoj stari dizelaš za nov automobil.

Ova ponuda je logična posledica "dizelgejta" iz 2015, a posebno odluka nemačkih sudova koji su dozvolili gradovima da zabrane saobraćaj vozilima za starijim dizel motorima, a sve u cilju pročišćenja vazduha u urbanim celinama.

Među kompanijama koje nude ove "subvencije" je i Opel. Nemački proizvođač, koji je od prošle godine deo PSA grupe, nudi ekološki "Opel Environment Bonus" vlasnicima starijih (EURO 1-4) dizelaša, uz uslov da predaju svoje vozilo koje će biti uništeno. Bonus mogu da dobiju i vlasnici Opela sa EURO5 dizel motorom koji žive u "zabranjenim gradovima" poput Minhena, Štutgarta, Kelna, Hamburga i drugih.

Hamburg prvi zabranio dizelaše

Međutim i pored obećanja da će stari dizelaši biti uništeni, Evropska komisija strahuje da će nemački proizvođači automobila nastojati da ih izveze u istočnoevropske zemlje, rekla je evropska poverenica za industriju Elžbjeta Bjenkovska.

"Izvoz bi značio prebacivanje problema kvaliteta vazduha sa zapada na istok", istakla je ona.

Srbija i Bugarska godišnje uvoze više od 100.000 polovnih automobila, od čega dobar deo čine stari dizelaši, koji su među najodgovornijima za, po život opasne, bolesti respiratornih organa. Prema proceni Svetske zdravstvene organizacije 2016. u Srbiji je oko 5.200 ljudi prevremeno umrlo od posledica zagađenja životne sredine, pri čemu su izduvni gasovi iz automobila jedan od najvećih uzročnika.

"Auto-otpad" iz Nemačke ne može u Srbiju

"Treba jasno odrediti što će biti s istrošenim i slabo prilagođenim vozilima", naglašava evropska poverenica, upozoravajući da je problem evropski i da se ne može ograničiti na nivo pojedinih država.

"Plan nemačke vlade da se izbegnu zabrane vožnje mogao bi još više da pogorša problem", upozorila je Bjenkovska.

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našim Facebook i Instagram stranicima.