"Ipak nastavljamo sa auspusima i u narednih 20 godina"

Folksvagen će gasiti motore sa unutrašnjim sagorevanjem u zavisnosti od potražnje i infrastrukture

MONDO/Stefan Stojanović ilustracija
Folksvagen ipak nastavlja razvoj motora na dizel i benzin
MONDO/Stefan Stojanović ilustracija

Pre nekoliko dana smo preneli vest da Folksvagen 2026. godine prestaje s proizvodnjom modela koji imaju motore s unutrašnjim sagorevanjem i da će u potpunosti prebaciti na razvoj električnih pogona.

Vest je izazvala brojne reakcije i većina je shvatila da time označava kraj benzinaca i dizelaša kao i okretanje alternativnim pogonima – pre svega naravno struji, prenosi Jutarnji list.

Međutim, u pitanju je "nesporazum", barem tako tvrdi Dr Frank Velš, član uprave Folksvagena.

"Ne prestajemo da proizvodimo motore s unutrašnjim sagorevanjem 2026. godine", rekao je Velš i dodao. "Kolega Just (zadužen za razvoj Folksvagena) bio je fokusiran na Evropu, a s druge strane imamo regije poput Afrike gde će se benzinci i dizelaši prodavati još mnogo godina nakon toga".

Velš je napomenuo da ni za Evropu to zapravo ne znači da će sve okrenuti ka elektromobilima.

"I dalje se fokusiramo na razvoj različitih modela – benzinskih, dizelskih, CNG, (punjivih) hibridnih i u potpunosti električnih modela", potvrdio je Velš.

On je izjavio i da je plan da 25 odsto automobila do tada bude električno, ali da će preostale tri četvrtine morati da odgovori na potrebe kupaca, pa će tako u zavisnosti od potreba regije ponuditi različita rešenja po pitanju pogona.

Prema njegovim rečima, nije jednostavno moguće raditi jedinstvenu strategiju razvoja, budući da svaka država ili regija ima svoje specifičnosti, nivo razvoja, infrastrukturu i slične karakteristike koje određuju između ostalog i kakvi će se automobili kupovati.

U prevodu, u narednih deset godina Nemačku možda i napuste Folksvagenovi dizelaži i benzinci, ali nas sigurno neće.

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našim Facebook i Instagram stranicima.

MONDO/Stefan Stojanović ilustracija
Folksvagen ipak nastavlja razvoj motora na dizel i benzin
MONDO/Stefan Stojanović ilustracija

Pre nekoliko dana smo preneli vest da Folksvagen 2026. godine prestaje s proizvodnjom modela koji imaju motore s unutrašnjim sagorevanjem i da će u potpunosti prebaciti na razvoj električnih pogona.

Vest je izazvala brojne reakcije i većina je shvatila da time označava kraj benzinaca i dizelaša kao i okretanje alternativnim pogonima – pre svega naravno struji, prenosi Jutarnji list.

Međutim, u pitanju je "nesporazum", barem tako tvrdi Dr Frank Velš, član uprave Folksvagena.

"Ne prestajemo da proizvodimo motore s unutrašnjim sagorevanjem 2026. godine", rekao je Velš i dodao. "Kolega Just (zadužen za razvoj Folksvagena) bio je fokusiran na Evropu, a s druge strane imamo regije poput Afrike gde će se benzinci i dizelaši prodavati još mnogo godina nakon toga".

Velš je napomenuo da ni za Evropu to zapravo ne znači da će sve okrenuti ka elektromobilima.

"I dalje se fokusiramo na razvoj različitih modela – benzinskih, dizelskih, CNG, (punjivih) hibridnih i u potpunosti električnih modela", potvrdio je Velš.

On je izjavio i da je plan da 25 odsto automobila do tada bude električno, ali da će preostale tri četvrtine morati da odgovori na potrebe kupaca, pa će tako u zavisnosti od potreba regije ponuditi različita rešenja po pitanju pogona.

Prema njegovim rečima, nije jednostavno moguće raditi jedinstvenu strategiju razvoja, budući da svaka država ili regija ima svoje specifičnosti, nivo razvoja, infrastrukturu i slične karakteristike koje određuju između ostalog i kakvi će se automobili kupovati.

U prevodu, u narednih deset godina Nemačku možda i napuste Folksvagenovi dizelaži i benzinci, ali nas sigurno neće.

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našim Facebook i Instagram stranicima.

MONDO/Stefan Stojanović ilustracija
Folksvagen ipak nastavlja razvoj motora na dizel i benzin
MONDO/Stefan Stojanović ilustracija

Pre nekoliko dana smo preneli vest da Folksvagen 2026. godine prestaje s proizvodnjom modela koji imaju motore s unutrašnjim sagorevanjem i da će u potpunosti prebaciti na razvoj električnih pogona.

Vest je izazvala brojne reakcije i većina je shvatila da time označava kraj benzinaca i dizelaša kao i okretanje alternativnim pogonima – pre svega naravno struji, prenosi Jutarnji list.

Međutim, u pitanju je "nesporazum", barem tako tvrdi Dr Frank Velš, član uprave Folksvagena.

"Ne prestajemo da proizvodimo motore s unutrašnjim sagorevanjem 2026. godine", rekao je Velš i dodao. "Kolega Just (zadužen za razvoj Folksvagena) bio je fokusiran na Evropu, a s druge strane imamo regije poput Afrike gde će se benzinci i dizelaši prodavati još mnogo godina nakon toga".

Velš je napomenuo da ni za Evropu to zapravo ne znači da će sve okrenuti ka elektromobilima.

"I dalje se fokusiramo na razvoj različitih modela – benzinskih, dizelskih, CNG, (punjivih) hibridnih i u potpunosti električnih modela", potvrdio je Velš.

On je izjavio i da je plan da 25 odsto automobila do tada bude električno, ali da će preostale tri četvrtine morati da odgovori na potrebe kupaca, pa će tako u zavisnosti od potreba regije ponuditi različita rešenja po pitanju pogona.

Prema njegovim rečima, nije jednostavno moguće raditi jedinstvenu strategiju razvoja, budući da svaka država ili regija ima svoje specifičnosti, nivo razvoja, infrastrukturu i slične karakteristike koje određuju između ostalog i kakvi će se automobili kupovati.

U prevodu, u narednih deset godina Nemačku možda i napuste Folksvagenovi dizelaži i benzinci, ali nas sigurno neće.

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našim Facebook i Instagram stranicima.