Portal Polovni automobili objavio je listu najskupljih polovnjaka koji su tokom ove godine bili oglašeni na njihovom sajtu.
Lista sadrži 12 modela, od kojih ni jedan ne košta ispod 120 hiljada evra.
12. Mercedes-Maybach S400 4M (2016.) – 120.000 evra
Iako je brend Majbah ugašen pre sedam godina, aprila 2015. stiže "Mercedes-Maybach S klasa", specijalna verzija S klase. Dužine je čak 5,45 metara, što je za 20 centimetara duže od produžene standardne S klase!
Luksuz, udobnost, komfor, oprema, kvalitet materijala u kabini… Sve navedeno je na vrhunskom nivou, kako bi se lovili potencijalni kupci limuzina Rols-Rojsa i Bentlija.
Ovaj primerak ima tvin-turbo benzinski motor od tri litra, 332 KS i 530 Nm. Tu je i pogon na svim točkovima.
11. Bentley Continental GTC (2008. god.) – 120.000 evra
U pitanju je kabriolet sa 6.0 W12 motorom od 560 KS i 650 Nm. Pogon je na svim točkovima, a sa spuštenim krovom može da dostigne 305 km/h.
Do 100 km/h ubrzava za tačno pet sekundi, iako je težak skoro dve i po tone.
10. Jaguar XJ40 Vanden Plas Majestic (1990.) – 121.000 evra
Vrednost ovog modela je što je u pitanju pravi raritet. U oglasu je stajalo da je ovaj "jaguar" bio 116. od samo 121 proizvedenih.
Produžena karoserija, specijalna oprema i materijali po želji kupca... Sve je to uticalo i na cenu.
9. Audi A8 50 TDI L (2018.) - 125.000 evra
Produžena verzija A-osmice stiže sa novom oznakom motora – 50 TDI. Dakle, ispod haube je trolitarski V6 dizelaš sa 286 KS i 600 Nm.
8. Mercedes-Benz GLE 350 AMG Line Coupe (2017.) - 125.000 evra
Nije pravi AMG, već ima "samo" AMG opremu, koja podrazumeva bolje kočnice, atraktivnije felne od 20 inča, sportska sedišta, adaptivno vazdušno oslanjanje...
7. Porsche Panamera 4S 4.0Dx (2017.) - 125.000 evra
Porše i dizel? Ove godine je ta "jeretička" veza završena, ali su modeli i dalje veoma aktuleni. Ovde je reč o limuzini "panamera" sa dizelašem od četiri litra, 421 konjskih snaga i neverovatnim obrtnim momentom od 850 Nm.
Od nule do stotke stiže za 4,3 sekunde i ide do 285 km/h.
6. Mercedes-Maybach S 600 (2017.) - 159.999 evra
Još jedan Mercedes-Maybach, ali ovaj ima V12 biturbo motor od šest litara, 530 KS i 830 Nm u rasponu od 1.900 obrtaja pa sve do 4.000 obrtaja. Ova zver do 100 km/h sprinta za oko 4,5 sekundi.
5. Ferrari 458 Italia (2010.) - 160.000 evra
V8 motor, zapremine 4,5 litara, razvija 570 konjskih snaga pri vrtoglavih 9.000 o/min i nema turbo punjač. Dostupan isključivo sa 7-stepenim automatskim menjačem sa dvostrukim kvačilom.
Za 3,4 sekunde stiže do 100 km/h i stiže do 325 km/h. Troši 13,3 litara na 100 km. Kao da to uopšte nekoga interesuje...
4. Ferrari 599 GTB HGTE (2007.) - 170.000 evra
Ponovo Ferari. Malo stariji, ali mnogo brutalniji. Naslednik modela 575 Maranello, sa V12 motorom od 620 KS.
Dodatna oznaka HGTE u njegovom nazivu govori nam da ima kruće opruge, drugačije kalibrisane podesive amortizere, šire felne napred iako su gume ostale istih dimenzija, za nijansu veći nagib točkova i još nekoliko izmena na oslanjanju.
Niži je za 1 cm od standardne verzije, ima brže promene stepena prenosa u sportskom modu, oštriji zvuk, modifikovan softver za kontrolu rada motora...
3. Mercedes-Benz S63 AMG 4M Coupe (2017.) - 184.000 evra
Pravi AMG. Iako je težak skoro 2,2 tone, V8 motor od 5,5 litara sa 585 KS i 900 Nm u stanju je da je potera do „stotke“ za neverovatnih 3,5 sekundi. I da, u pitanje je model u kupe verziji.
2. Mercedes-Benz G 500 4x42 (2017.) – 200.000 evra
Ovo je verzija "4x4 na kvadrat", pa poseduje ozbiljne modifikacije na vešanju i sistemu prenosa snage na točkove u odnosu na "običnu G klasu". Možda je "najozbiljniji" klirens koji ovde iznosi 45 centimetara.
Auto je visok 2,25 i širok 2,1 metar. Težak je preko 3 tone. Nose ga felne od 22 inča sa gumama dimenzija 325/55 R22. Pokreće ga V8 motor od 4.0 litra i 420 KS.
Najbolje od svega jeste što se ova "na kvadrat" verzija više ne proizvodi, pa je u pitanju kolekcionarski primerak.
1. Blindirani Mercedes-Benz G63 AMG (2015.) - 287.940 evra
Ubedljivo najskuplji model, koji je oglašen ove godine na sajtu Polovni automobili. Nivo zaštite nije poznat, ali verujemo da je može da izdrži i manji nuklearni napad zahvaljujući debljini stakala, kevlaru, aramidu i ostalim materijalima koji štite enterijer od metaka i eksplozija.
I bez, ovo je brutalan model, jer je u pitanju G klasa u AMG G63 verziji, sa V8 5,5-litarskim motorom i 544 KS i 760 Nm.
Za kraj vam donosimo i jednu tužnu vest – neki od modela, a posebno ovaj najskuplji, više nisu među oglasima.
Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našim Facebook i Instagram stranicama.