Džeremi Klarkson je verovatno najuticajniji i najpoznatiji automobilski novinar na svetu, pa je njegovo mišljenje veoma bitno ljubiteljima četvorotočkaša širom sveta.
Pored toga što je televizijski voditelj, on je i kolumnista Sandej Tajmsa.
Protekle godine on je čitaocima ovih britanskih novina predstavio 28 automobila, a nedavno je izabrao pet najboljih i najgorih modela.
Krećemo od najboljih...
Na vrhu ove prestižne liste je "lamborgini hurakan performante", kojeg je Klarkson već proglasio automobilom 2018. "Mislim da kompanijom Lamborgini upravlja ekipa desetogodišnjaka… I da nije u vlasništvu Nemaca, tačnije Audija, "hurakan" bi imao lasersko oružje na krovu", napisao je Klarson, između ostalog, o ovom modelu.
Sledeći je "porše 911 GT2 RS". Ovaj izbor je pomalo iznenađujuć jer Klarkson nije ljubitelj ovog nemačkog brenda. Međutim, "GT2 RS" je jedan fantastičan sportski automobil i to izjavljuje čovek koji nikad nije bio ljubitelj Poršea, napisao je Klarkson.
Trećeplasirani je BMW-ova "petica", ali u Alpina izdanju. "Iako je neverovatno teško poboljšati 'BMW serije 5', to je Alpini uspelo", napisao je. Pored toga što je neverovatno brz, zahvaljujući V8 motoru sa više od 600 KS, B5 je i neverovatno udoban i prijatan za vožnju. Klarskon je opisao ovaj model kao najbolju "peticu" ikad i kao automobil koji je "veoma blizu savršenstvu".
Na listi se očekivano našao i jedan model Aston Martina, s obzirom da Klarkson kao ponosni "Ostvrljanin" obožava ovaj brend. Po njegovom mišljenju, "aston martin vantidž" je najbolje što ovaj britanski proizvođač nudi, a zamera mu samo ne toliko dobra svetla, kao i satelitsku navigaciju.
Na petom mestu se našao "bentli kontinental GT". Iako ga još u Top Gearu proglasio "klasičnim fudbalerskim automobilom", sada je ovo jedan od omiljenih Džejmijevih modela. Novi model je toliko dobar i priznaje da mu je ovo sad omiljeni Bentli.
S druge strane, tu je i pet najgorih modela koje Klarkson probao u protekloj godini.
Najgori je "abart 695 rivale". Džeremi je generalno ljubitelj "fijata 500", ali ne i ove Abartove kabriolet verzije. Kritika je upućena ponašanju u vožnji, čudnoj vozačkoj poziciji, kao i klimavoj karoseriji.
Klarkson SUV modele deli u dve kategorije. U prvu spadaju modeli koje obožava, poput "rejndž rovera" i "alfe romeo stelvio", dok je druga namenjena "terencima" koje hejtuje. "Audi Q8" pripada ovoj drugoj grupi, iako je bio impresioniran "veoma pametnom" Audijevom tehnologijom. "Ovo je rival katastrofalnom BMW-u X6 što znači da je namenjen samo ludim ljudima."
Među najgore se probila i "dačija daster". Njegove kolege voditelji Grand Toura vole ovaj rumunski brend, ali ne i on. Kod novog "dastera", Klarson je istakao kako je reč o veoma ružnom modelu sa slabim motorom. Činjenica da je testirani "daster" bio zlatni i da je koštao preko 16,5 hiljada evra zacementirala je njegovo mišljenje. "Niko nikad neće vozi 'dastera' glatko. Niti tiho. Niti netaknutog dostojanstva."
Pored "fijata 500" u Abart verziji, još jedan nabudženi mališan se našao na negativnoj listi. Džeremi misli da "mini 1499 GT" takođe treba preskočiti. Tvrdo vešanje je problem, ali ne toliki koliki slab motor koji postiže razočaravajuće performanse. "Teško je setiti se prave reči koja bi opisala ovaj model. 'Očajno' je najpribližnija."
"Ništa tako dobro ne opisuje da vam je seksualni život okončan kao Volvo parkiran ispred kuće", napisao je Klarkson prilikom opisivanja "volvoa V60". Iako je ovaj karavan pohvaljen zbog svog izgleda, raspoloživog prostora i praktičnosti, njegov dizel motor je sve to poništio. Slučajno ili ne, ali Volvo je najavio da će ove godine svi njegovi modeli imati isključivo hibridne i potpuno električne pogone.
Šta vi mislite o ovim Klarksonovim listama? Pišite nam u komentarima...
Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našim Facebook i Instagram stranicama.