"Opel zafira" je jedan od retkih MPV modela koji je, na svu sreću, preživeo na tržištu. Možda je baš prelazak u ruke grupacija PSA, uticao na to jer je Sitroen i dalje ima modele iz ovog nekad veoma popularnog segmenta automobilskog tržišta.
Sada je nemački proizvođač predstavio novog člana porodice "zafira". U pitanju je model "zafira lajf". Kao što se može videti, on nema eleganciju standardnog modela, jer je ovde upotrebna vrednost stavljena u prvi plan.
"Zafira" - jedan od modela koji najbolje drže cenu
"Zafira lajf" će biti dostupna u tri veličine karoserije: mala (S, dužine od 4,60 metra), srednja (M, 4,95 m) i velika (L, od 5,30 m).
Zanimljivo je bez obzira na dužinu, svaka od verzija moći će da ima čakdevet sedišta, a u opciju su i luksuznije verzije sa pet, šest, sedam ili osam kožnih sedišta.
Najkraći model je za oko 10 centimetara kraći od aktuelne "zafire", dok je najveći oko 65 centimetara duža i skoro velika kao "vivaro kombi".
Zafira Life tako pokriva do tri segmenta automobila i predstavlja potpuno novi model među MPV vozilima sa većim brojem sedišta.
Osim, rekordnim u svojoj klasi, brojem sedišta, "zafira lajf S" se odlikuje i malim krugom okretanja (11,3 m), kao i parom kliznih vrata sa senzorima koja se mogu otvoriti automatski, provlačenjem noge, poput otvaranja vrata gepeka na mnogim novim modelima, kao što su "astra" i "insignija" u karavan verzijama".
U odnosu na "mali", "srednji" i "veliki" modeli imaju 35 cm duže međuosovinsko rastojanje, koje iznosi 3,28 metara. Na taj način putnicima imaju daleko više mesta za noge.
Novi Opelov MPV nudi brojne sisteme asistencije vozaču. Kamera i radar nadgledaju prostor ispred vozila, a sistem prepoznaje pešake koji prelaze ulicu i u slučaju opasnosti pri brzinama do 30 km/h može automatski ukočiti vozilo.
Tu su i adaptivni tempomat, asistencija za održavanje vozila unutar trake, upozorenje na pospanost automatska duga svetla, kao i head-up displej u boji koji pokazuje brzinu, distancu od vozila ispred i navigaciju.
Tokom 2019. Zafira Life će takođe ponuditi Opel Connect sistem telematike sa informacijama o saobraćaju u realnom vremenu i mogućnošću poziva u slučaju opasnosti. Pomoć se može dobiti za nekoliko sekundi pritiskom na crveno dugme, a ukoliko su se aktivirali zatezači pojaseva ili vazdušni jastuci, pomoć će biti pozvana automatski.
Putnicima je na raspolaganju i sedmoinčni ekran osetljiv na dodir, a sistem podrža. Oba sistema omogućavaju povezivanje sa Android i Apple telefonima, kao i evropsku navigaciju sa 3D pogledom. Mesta od značaja u velikim gradovima su prikazana u Full HD-u.
Luksuzni paket opreme "Lounge" dostupan je za verzije sa dužim međuosovinskim rastojanjem i nudiprednja sedišta sa masažom i grejanjem, kao i četiri kožna sedišta pozadi koja se mogu pomerati, pa čak i postaviti tako da je putnici budu okrenuti jedni ka drugima uz dodatni prostor za noge. Njima će na raspolaganju biti i sto na izvlačenje, kao i utičnice od 230V. Putnici u ovom paketu opreme mogu uživati u u prvoklasnoj akustici putem sa zvučnika.
Kako je većina verzija niža od 1,90 m, pristup standardnim podzemnim garažama je neometan.
Za avanturiste je namenjen model s pogonom na sva četiri točka.
Informacija o motorizaciji za sada nema, ali se zna da će sledeće godine stići i električna verzija.
Svetska premijera je zakazana za 18. januar na salonu automobila u Briselu.
Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našim Facebook i Instagram stranicama.