Nemci se raspituju o proseku plata, obučenosti radne snage, uslovima poslovanja...
Stižu nove vesti o gradnji pogona kompanije Folksvagen u Srbiji.
Vlasnik kompanije "Auto Cacak", koja zastupa Škodu na našem tržištu, Milenko Kostic izjavio je za današnje "Vecernje novosti" da postoji verovatnoca da se u Srbiju preseli Folksvagenova fabrika iz Ukrajine.
Ta fabrika nije, rekao je Kostic, postigla ocekivane rezultate u produkciji reznih modela Škode.
Kostic je istakao da su važni ljudi iz Folksvagenovog i Škodinog menadžmenta s njim ostvarili kontakt pre dva dana, kako bi im dao ocene poslovnog ambijenta u Srbiji.
"Pitali su me za prosek plata, obucenost radne snage, generalno, za sve u vezi sa uslovima poslovanja", rekao je Kostic, koji je dodao da "dima ima, a hoce li biti vatre, znacemo uskoro".
Kako je istakao, cinjenica je da je Srbija "u igri", ali joj konkurišu Bugarska, Turska, Rumunija...
U toj trci, istice Kostic, presudna ce biti ponuda države, a Nemci ce otici u onu zemlju koja im da više.
Ono što Kostica brine jesu "Folksvagenovi" zahtevi.
Osim u okolini Niša i u Vojvodini, teško da postoji 300-400 slobodnih hektara za izgradnju fabrike, te zato Kostic ne odbacuje mogucnost da se nova fabrika useli u postrojenja kragujevackog "Fijata", za koji se još ne zna da li definitivno ostaje u Srbiji.
"To bi bilo idealno, jer vec postoje fabrika i hiljade obucenih radnika, ali me plaši kapacitet, jer su sadašnje Fijatove hale u mogucnosti da godišnje izbacuju 200.000 vozila, dok Nemci žele da kapacitet bude veci od 300.000", kazao je Kostic.
Prema njegovim recima, više detalja znace se posle Beogradskog sajma automobila, na koji dolaze važni ljudi iz "Folksvagena".
Žao mu je, kaže on, jer smo pre 15 godina propustili šansu da dovedemo taj brend u Srbiju.
Kostic je, kako navodi, 2002. i 2003. godine bio blizu toga da u cacansku fabriku "Cer" dovede montažu nekih modela, ali, kako je rekao, tadašnje državno rukovodstvo nije prepoznalo priliku vec je insistiralo da se taj posao prebaci u Kragujevac.
Kostic kao indikator dolaska Nemaca navodi i dolazak kompanije Forverk koja delove najviše proizvodi upravo za Folksvagen.
Bilo bi fantasticno za našu zemlju i privredu da se ostvari dolazak Folksvagena, ali odluka je, ipak, samo u glavama celnika u Volfsburgu, zakljucio je Kostic za "Novosti".
Podsecamo da je prica o otvaranju novog VW pogona do 2023. u istocnoj Evropi potvrdena od strane kompanije i da je u pitanju investicija od 1,4 milijarde evra. U njoj ce biti zaposleno oko 5.000 radnika plus 650 inženjera, a proizvodice se oko 300.000 automobila godišnje – ukupno pet modela Folksvagena, Škode i Seata.
Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobracaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našim Facebook i Instagram stranicama.