Od 2024. i polovnjaci će morati da imaju ove sisteme

Osim novih, i postojeći automobili će morati da imaju inteligentni sistem pomoći za kontrolu brzine, uređaj kontrolu alkoholisanosti i pospanosti vozača, signalizaciju prilikom naglog kočenja, zadnju kameru sa senzorima...

MONDO/Marko Tanasković 

Nove tehnologije nova i polovna vozila Evropska Unija
MONDO/Marko Tanasković 

Nove sigurnosne sisteme u automobilima imaće svi novi modeli od 2022, a dve godine posle toga moraće da bude ugrađen i u sve postojeće modele, stoji u novim pravilima o ugradnji sigurnosne tehnologije koje je je odobrio Evropski parlament.

Najveća novost je inteligentni sistem pomoći za kontrolu brzine (ISA), a na portalu Evropskog parlamenta navode se i drugi sistemi, kao što su uređaji za blokadu vozila u slučaju vožnje pod uticajem alkohola, tehnologija koja će upozoravati pospanog vozača, signalizacija prilikom naglog kočenja, zadnja kamera sa senzorima, kao i "crna kutija", odnosno uređaj koji će memorisati sve u vezi sa radom automobila.

Procenjuje se da bi samo pomenuti ISA sistem mogao da smanji broj smrtnih slučajeva na putevima Evropske unije za čak 20 odsto. Samo tokom prošle godine u EU je više od 25 hiljada ljudi stradalo, a 135.000 ozbiljno povređeno u saobraćajnim nesrećama.

Kamioni i autobusi sigurniji za bicikliste i pešake

Novina čeka i kamione i autobuse, koji će morati da budu dizajnarini tako da vozači mogu videti bicikliste i pešake, koji predstavljaju najranjivije učesnike u saobraćaju.

Ova vozila će morati da bude opremljena naprednim elementima koji će posebno pratiti "mrtve uglove". Tehnologija pod imenom "direktno vidno polje" trebalo bi da se pojavi u novim modelima od novembra 2025, a svim ostalim od novembra 2028.

Kako bi postala obavezujuća, ovu uredbu, koja je usvojena u Parlamentu velikom većinom glasova, sada još treba da odobri i Veće ministara EU.

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našim Facebook i Instagram stranicama.

MONDO/Marko Tanasković 

Nove tehnologije nova i polovna vozila Evropska Unija
MONDO/Marko Tanasković 

Nove sigurnosne sisteme u automobilima imaće svi novi modeli od 2022, a dve godine posle toga moraće da bude ugrađen i u sve postojeće modele, stoji u novim pravilima o ugradnji sigurnosne tehnologije koje je je odobrio Evropski parlament.

Najveća novost je inteligentni sistem pomoći za kontrolu brzine (ISA), a na portalu Evropskog parlamenta navode se i drugi sistemi, kao što su uređaji za blokadu vozila u slučaju vožnje pod uticajem alkohola, tehnologija koja će upozoravati pospanog vozača, signalizacija prilikom naglog kočenja, zadnja kamera sa senzorima, kao i "crna kutija", odnosno uređaj koji će memorisati sve u vezi sa radom automobila.

Procenjuje se da bi samo pomenuti ISA sistem mogao da smanji broj smrtnih slučajeva na putevima Evropske unije za čak 20 odsto. Samo tokom prošle godine u EU je više od 25 hiljada ljudi stradalo, a 135.000 ozbiljno povređeno u saobraćajnim nesrećama.

Kamioni i autobusi sigurniji za bicikliste i pešake

Novina čeka i kamione i autobuse, koji će morati da budu dizajnarini tako da vozači mogu videti bicikliste i pešake, koji predstavljaju najranjivije učesnike u saobraćaju.

Ova vozila će morati da bude opremljena naprednim elementima koji će posebno pratiti "mrtve uglove". Tehnologija pod imenom "direktno vidno polje" trebalo bi da se pojavi u novim modelima od novembra 2025, a svim ostalim od novembra 2028.

Kako bi postala obavezujuća, ovu uredbu, koja je usvojena u Parlamentu velikom većinom glasova, sada još treba da odobri i Veće ministara EU.

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našim Facebook i Instagram stranicama.

MONDO/Marko Tanasković 

Nove tehnologije nova i polovna vozila Evropska Unija
MONDO/Marko Tanasković 

Nove sigurnosne sisteme u automobilima imaće svi novi modeli od 2022, a dve godine posle toga moraće da bude ugrađen i u sve postojeće modele, stoji u novim pravilima o ugradnji sigurnosne tehnologije koje je je odobrio Evropski parlament.

Najveća novost je inteligentni sistem pomoći za kontrolu brzine (ISA), a na portalu Evropskog parlamenta navode se i drugi sistemi, kao što su uređaji za blokadu vozila u slučaju vožnje pod uticajem alkohola, tehnologija koja će upozoravati pospanog vozača, signalizacija prilikom naglog kočenja, zadnja kamera sa senzorima, kao i "crna kutija", odnosno uređaj koji će memorisati sve u vezi sa radom automobila.

Procenjuje se da bi samo pomenuti ISA sistem mogao da smanji broj smrtnih slučajeva na putevima Evropske unije za čak 20 odsto. Samo tokom prošle godine u EU je više od 25 hiljada ljudi stradalo, a 135.000 ozbiljno povređeno u saobraćajnim nesrećama.

Kamioni i autobusi sigurniji za bicikliste i pešake

Novina čeka i kamione i autobuse, koji će morati da budu dizajnarini tako da vozači mogu videti bicikliste i pešake, koji predstavljaju najranjivije učesnike u saobraćaju.

Ova vozila će morati da bude opremljena naprednim elementima koji će posebno pratiti "mrtve uglove". Tehnologija pod imenom "direktno vidno polje" trebalo bi da se pojavi u novim modelima od novembra 2025, a svim ostalim od novembra 2028.

Kako bi postala obavezujuća, ovu uredbu, koja je usvojena u Parlamentu velikom većinom glasova, sada još treba da odobri i Veće ministara EU.

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našim Facebook i Instagram stranicama.