Folksvagen Golf osme generacije svakako je jedan od modela o kojima će se narednih meseci najviše pričati i pisati.
O "osmici" smo već nekoliko puta pisali, tako da se zna većina njegovih specifikacija, kao i izgled – ovde možete videti najnovije špijunske fotografije.
Prema najavama, prostor ispred vozača će pretrpeti najveće promene u istoriji Golfa dugoj 43 godine. Klasični tasteri i prekidači biće u potpunosti eliminisani, a pored dva velika ekrana nalaziće se multifunkcionalna "traka" osetljiva na dodir kojom će se kontrolisati klimatizacija, jačina zvuka i druge opcije.
Info-zabavni sistem će dobiti moderan kvazi-3D dizajn sa "prozorima" koji se preklapaju, a sve će se kontrolisati i pokretima, glasom, kao i pogledom. Novi će biti i head-up displej, a informacije koje su bitne za vožnju, poput navigacije ili udaljenosti od vozila ispred, izgledaće kao da se nalaze na samom putu.
Novi Golf će imati blagi hibridni pogon sa 48-voltnom asistencijom, koja se najviše koristi za održavanje brzine na auto-putu. Od benzinskih motora, na raspolaganju će biti trocilindrične 1.0 jedinice sa 96 i 116 konjskih snaga, dvolitarski benzinac od 197 KS, kao i novi agregat zapremine 1,5 litara sa 130 i 150 "konja".
Dvolitarska jedinica će se ugrađivati i u GTI, snage 250 KS, odnosno u GTI "performansu" u kojem će ovaj motor razvijati celih 300 "konja". Najjači model sa oznakom "R" će pod haubom imati čuveni trolitarski VR6 motor sa 400 KS.
Za ljubitelje dizela biće dostupne četiri verzije, identične zapremine od 2 litra, u rasponu snaga od 122 do 224 konjskih snaga.
Iako je bio najavljen za frankfurtski Sajam automobila, koji će biti održan u septembru, premijera novog automobila je odložena, ali će svakako biti održana do kraja ove godine, da bi u februaru počela prodaja, kao što je i planirano.
Nakon Nemačke, gde će logično prvo početi prodaja, Golf će napasti i ostatak Evrope. Za sada nije poznato kada će stići u Srbiju. Najavljena početna cena iznosi 18.000 evra
VW je potvrdio da nezvanične informacije o softverskim problemima, koji moraju biti prevaziđeni pre početka proizvodnje.
U intervjuu sa portal Automotive News Europe, prvi čovek brenda Folksvagen Jirgen Stakman je priznao da je ovaj problem razlog pomeranja premijere.
"Nikad nismo krili da nam softver, koji će biti veoma bitna automobilska komponenta u budućnosti, predstavlja veliki izazov", rekao je Stakman. "To je naš 'domaći zadatak' i timovi su zbog toga pod velikim pritiskom."
Kao najveći problem, Stakman je izdvojio onlajn (OTA) ažuriranje i pristup softveru, kao i njegovu zaštitu od hakerskih napada. Ranije je jedino bilo moguće pristupiti sistemu automobila samo direktnim povezivanjem.
"Zbog mogućnosti onlajn povezivanja, mora se daleko više raditi na polju sigurnosti, što predstavlja pravi izazov, jer automobil više nije zatvoreni ekosistem", rekao je Stakman.
Već sad novi Golf ima više linija koda nego smartfon, ali kompleksnost vozila nije sama po sebi problem.
"Korisnik se može iznervirati što mu telefon ne radi kako treba i sledećeg dana se to može popraviti. Automobil je drugačiji – ako se pojavi problem, to može biti veoma opasno, pa su bezbednosni zahtevi daleko viši", izjavio je šef VW-a.
Još jedan komplikacija je što OTA ažiriranje softvera može uticati na homologaciju.
"Naknadnim dodavanjem sadržaja u automobil, vi ga menjate u odnosu na originalno stanje. Ovo je takođe novina koju moramo da usaglasimo sa nadležnim institucijama", rekao je Stakman.
Nemački magazin Der Spiegel objavio je da će ove godine biti proizvedeno samo 10.000 "osmica" u Folksvagenovoj matičnoj fabrici u Volfsburgu, umesto planiranih 80.000.
Golf je najprodavaniji putnički automobil u Evropi. Prošle godine je prodato nešto više od pola miliona primeraka, što predstavlja pad od skoro devet odsto u odnosu na 2017.
POGLEDAJTE EVOLUCIJU GOLFA:
Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našim Facebook i Instagram stranicama.