ZVANIČNO: Srbija i dalje u igri za fabriku Folksvagena

Nemački mediji: Jedna od prednosti i najavljeno dualno obrazovanje

Folksvagen još nije odlučio na kojoj će lokaciji graditi novu fabriku, rekla je, za Večernje novosti, Lesli Botge, portparol nabavke i proizvodnje nemačkog automobilskog giganta.

"Još uvek smo u istražnoj fazi, u kojoj definišemo zahteve i procenjujemo moguće lokacije u istočnoj Evropi", stoji u pisanoj poruci Botge. "Odluka za lokaciju još nije donesena. Molimo vas da razumete da ne možemo da komentarišemo naše interne procese i planove zbog konkurentskih razloga."

Botge nije konkretno odgovorila na pitanja beogradskog dnevnika, a nije dala mišljenje ni na pitanje da li su dobili ponudu iz Srbije da svoju novu fabriku grade u Inđiji. Međutim, iz njenog odgovora se može zaključiti da je naša država još u igri za dobijanje ove važne investicije, pišu Novosti.

Podsećamo da "licitacija" za lokaciju nove Folksvagenove fabrike traje od novembra prošle godine, kada je najveći proizvođač vozila na svetu objavila da će novo postrojenje biti u istočnoj Evropi.

U konkurenciji su Rumunija, Bugarska, Turska, Srbija i Severna Makedonija, a informacije da je Srbija izabrana, ali i da je ispala iz igre demantovane su.

Ono što je potvrđeno jeste da će investicija, čija je vrednost 1,4 milijarde evra, zaposliti 5.000 radnika. U fabrici će se praviti nekoliko modela iz Folksvagen grupe. Prema pisanju Aktualne.cz, pogonom će rukovoditi Škoda, a pored modela ćeškog brenda, sklapaće se i Seat Ateka.

Krajem aprila je stigla i informacija da je država Srbija ponudila lokaciju u Inđiji za izgradnju fabrike, a uredna dokumentacija s podacima o parceli već se nalazi na stolu kompanije u Volfsburgu, kao i predlog dodatnih investicija koje je Srbija spremna da uradi ako se automobilski gigant odluči za nju. Ponuđeno je takođe da jedna od linija budućeg beogradskog metroa saobraća do Inđije, kako bi i Beograđani mogli da rade u tim pogonima.

Ponuđena je alternativna lokacija u Šumadiji, nezvanično u regionu Jagodine.

Jedan od mogućih problema u Srbiji jeste kako doći do kvalifikovane radne snage. Ali je nedavno Frankfurter algemajne cajtung, u tekstu o mogućem dolasku Folksvagena u Srbiju, kao jednu od prednosti naše države, naveo izjave predsednika Vučića i prvog čoveka Privredne komore Srbije Marka Čadeža, koji su objasnili da se kod nas ubrzano usvaja dualno obrazovanje. Oni tvrde da će na ovaj način, kroz istovremeni rad i školovanje, Nemci vrlo brzo doći do neophodnih 5.000 radnika, pišu Novosti.

Han: Srbija je kandidat za VW fabriku

O mogućem dolasku Folksvagena u Srbiju, na nedavnom Samitu zemalja Zapadnog Balkana u Berlinu, govorio je i Johanes Han, komesar za proširenje EU. On je objasnio da velike kompanije prate evropski put zemlje u koju žele da investiraju, a posebnu pažnju posvećuju poštovanju pravne države.

"Primećujem da Folksvagen traži novu lokaciju za fabriku u Jugoistočnoj Evropi. Govori se o Srbiji kao o jednom od kandidata za to. Tu se nešto dešava. Odluka za neku balkansku zemlju bi imala jako psihološko dejstvo. Trudim se da privučem firme u region", rekao je Han.

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našim Facebook i Instagramstranicama.

Folksvagen još nije odlučio na kojoj će lokaciji graditi novu fabriku, rekla je, za Večernje novosti, Lesli Botge, portparol nabavke i proizvodnje nemačkog automobilskog giganta.

"Još uvek smo u istražnoj fazi, u kojoj definišemo zahteve i procenjujemo moguće lokacije u istočnoj Evropi", stoji u pisanoj poruci Botge. "Odluka za lokaciju još nije donesena. Molimo vas da razumete da ne možemo da komentarišemo naše interne procese i planove zbog konkurentskih razloga."

Botge nije konkretno odgovorila na pitanja beogradskog dnevnika, a nije dala mišljenje ni na pitanje da li su dobili ponudu iz Srbije da svoju novu fabriku grade u Inđiji. Međutim, iz njenog odgovora se može zaključiti da je naša država još u igri za dobijanje ove važne investicije, pišu Novosti.

Podsećamo da "licitacija" za lokaciju nove Folksvagenove fabrike traje od novembra prošle godine, kada je najveći proizvođač vozila na svetu objavila da će novo postrojenje biti u istočnoj Evropi.

U konkurenciji su Rumunija, Bugarska, Turska, Srbija i Severna Makedonija, a informacije da je Srbija izabrana, ali i da je ispala iz igre demantovane su.

Ono što je potvrđeno jeste da će investicija, čija je vrednost 1,4 milijarde evra, zaposliti 5.000 radnika. U fabrici će se praviti nekoliko modela iz Folksvagen grupe. Prema pisanju Aktualne.cz, pogonom će rukovoditi Škoda, a pored modela ćeškog brenda, sklapaće se i Seat Ateka.

Krajem aprila je stigla i informacija da je država Srbija ponudila lokaciju u Inđiji za izgradnju fabrike, a uredna dokumentacija s podacima o parceli već se nalazi na stolu kompanije u Volfsburgu, kao i predlog dodatnih investicija koje je Srbija spremna da uradi ako se automobilski gigant odluči za nju. Ponuđeno je takođe da jedna od linija budućeg beogradskog metroa saobraća do Inđije, kako bi i Beograđani mogli da rade u tim pogonima.

Ponuđena je alternativna lokacija u Šumadiji, nezvanično u regionu Jagodine.

Jedan od mogućih problema u Srbiji jeste kako doći do kvalifikovane radne snage. Ali je nedavno Frankfurter algemajne cajtung, u tekstu o mogućem dolasku Folksvagena u Srbiju, kao jednu od prednosti naše države, naveo izjave predsednika Vučića i prvog čoveka Privredne komore Srbije Marka Čadeža, koji su objasnili da se kod nas ubrzano usvaja dualno obrazovanje. Oni tvrde da će na ovaj način, kroz istovremeni rad i školovanje, Nemci vrlo brzo doći do neophodnih 5.000 radnika, pišu Novosti.

Han: Srbija je kandidat za VW fabriku

O mogućem dolasku Folksvagena u Srbiju, na nedavnom Samitu zemalja Zapadnog Balkana u Berlinu, govorio je i Johanes Han, komesar za proširenje EU. On je objasnio da velike kompanije prate evropski put zemlje u koju žele da investiraju, a posebnu pažnju posvećuju poštovanju pravne države.

"Primećujem da Folksvagen traži novu lokaciju za fabriku u Jugoistočnoj Evropi. Govori se o Srbiji kao o jednom od kandidata za to. Tu se nešto dešava. Odluka za neku balkansku zemlju bi imala jako psihološko dejstvo. Trudim se da privučem firme u region", rekao je Han.

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našim Facebook i Instagramstranicama.

Folksvagen još nije odlučio na kojoj će lokaciji graditi novu fabriku, rekla je, za Večernje novosti, Lesli Botge, portparol nabavke i proizvodnje nemačkog automobilskog giganta.

"Još uvek smo u istražnoj fazi, u kojoj definišemo zahteve i procenjujemo moguće lokacije u istočnoj Evropi", stoji u pisanoj poruci Botge. "Odluka za lokaciju još nije donesena. Molimo vas da razumete da ne možemo da komentarišemo naše interne procese i planove zbog konkurentskih razloga."

Botge nije konkretno odgovorila na pitanja beogradskog dnevnika, a nije dala mišljenje ni na pitanje da li su dobili ponudu iz Srbije da svoju novu fabriku grade u Inđiji. Međutim, iz njenog odgovora se može zaključiti da je naša država još u igri za dobijanje ove važne investicije, pišu Novosti.

Podsećamo da "licitacija" za lokaciju nove Folksvagenove fabrike traje od novembra prošle godine, kada je najveći proizvođač vozila na svetu objavila da će novo postrojenje biti u istočnoj Evropi.

U konkurenciji su Rumunija, Bugarska, Turska, Srbija i Severna Makedonija, a informacije da je Srbija izabrana, ali i da je ispala iz igre demantovane su.

Ono što je potvrđeno jeste da će investicija, čija je vrednost 1,4 milijarde evra, zaposliti 5.000 radnika. U fabrici će se praviti nekoliko modela iz Folksvagen grupe. Prema pisanju Aktualne.cz, pogonom će rukovoditi Škoda, a pored modela ćeškog brenda, sklapaće se i Seat Ateka.

Krajem aprila je stigla i informacija da je država Srbija ponudila lokaciju u Inđiji za izgradnju fabrike, a uredna dokumentacija s podacima o parceli već se nalazi na stolu kompanije u Volfsburgu, kao i predlog dodatnih investicija koje je Srbija spremna da uradi ako se automobilski gigant odluči za nju. Ponuđeno je takođe da jedna od linija budućeg beogradskog metroa saobraća do Inđije, kako bi i Beograđani mogli da rade u tim pogonima.

Ponuđena je alternativna lokacija u Šumadiji, nezvanično u regionu Jagodine.

Jedan od mogućih problema u Srbiji jeste kako doći do kvalifikovane radne snage. Ali je nedavno Frankfurter algemajne cajtung, u tekstu o mogućem dolasku Folksvagena u Srbiju, kao jednu od prednosti naše države, naveo izjave predsednika Vučića i prvog čoveka Privredne komore Srbije Marka Čadeža, koji su objasnili da se kod nas ubrzano usvaja dualno obrazovanje. Oni tvrde da će na ovaj način, kroz istovremeni rad i školovanje, Nemci vrlo brzo doći do neophodnih 5.000 radnika, pišu Novosti.

Han: Srbija je kandidat za VW fabriku

O mogućem dolasku Folksvagena u Srbiju, na nedavnom Samitu zemalja Zapadnog Balkana u Berlinu, govorio je i Johanes Han, komesar za proširenje EU. On je objasnio da velike kompanije prate evropski put zemlje u koju žele da investiraju, a posebnu pažnju posvećuju poštovanju pravne države.

"Primećujem da Folksvagen traži novu lokaciju za fabriku u Jugoistočnoj Evropi. Govori se o Srbiji kao o jednom od kandidata za to. Tu se nešto dešava. Odluka za neku balkansku zemlju bi imala jako psihološko dejstvo. Trudim se da privučem firme u region", rekao je Han.

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našim Facebook i Instagramstranicama.