Kad predsednik države zapreti proizvođaču automobila

"Ako ne zaposlite 10.000 ljudi..." - uzbekistanski Dženeral Motors dobio ultimatum šefa države

Uzbekistanski predsednik Šavkat Mirzijojev zapretio je kompaniji Dženeral Motors, koja u ovoj azijskoj zemlji proizvodi automobile marki Ravon i Ševrolet.

"Fabrika proizvodi automobile već 20 godina, a i dalje se rezervni delove i bazične komponente uvoze iz Južne Koreje. Kako je to moguće? Ovaj pogon mora da stvori deset hiljada radnih mesta. Ako to ne mogu da ispune, ne trebaju nam", izjavio je Mirzijojev, a preneli su lokalni mediji.

Predsedik Uzbekistana je najavio da će u bliskoj budućnosti još jedan proizvođač otvoriti fabriku u ovoj zemlji, kako bi tržište automobila bilo konkurentnije.

"Automobilska ponuda mora biti konkurentna. Ovo su zahtevi tržišne ekonomije. Otvorićemo nove fabrike kako bi ljudi mogli da izaberi automobil po odgovarajućoj ceni", rekao je Mirzijojev. Prema pisanju portala focus2move, lokalna vlada je potpisala ugovore po kojima se uskoro može očekivati otvaranje pogona Hjundaija, PSA, Folksvagena i nekih kineskih brendova.

Analitičari, ipak, sumnjaju da će se pogoni GM Uzbekistana zatvoriti. Najviše iz razloga što bi to dovelo po povećanja nezaposlenih, koji u ovoj bivšoj sovjetskoj republici čine oko sedam odsto radno sposobnog stanovništa. Uz to, manjak lokalno proizvedenih automobila bi izazvao haos na tržištu, prenosi portal Radio Sarajevo.

GM Uzbekistan proizvodi automobile brendova Ševrolet i Ravon, koji su bazirani južnokorejskom Daewoo. U ponudi su Ravon – R2 (Chevrolet Spark), R3 (Chevrolet Aveo), R4 (Chevrolet Cobalt) i Gentra (Daewoo Nubira), kao i Ševrolet – Lacetti, Tracker i Malibu. Ovaj pogon je zajednička kompanija Vlade Uzbekistana i lokalnog OJSC UzAvtosanoata (zajedno imaju 75 posto vlasništva) i američkog Dženeral Motorsa (25 posto).

Ove godine fabrika je proizvela oko 79.600 vozila, što je skoro 50 odsto više nego u istom periodu prošle godine. Po ovoj stopi, fabrika bi uskoro mogla da dostigne puni kapacitet – oko 250 hiljada automobila godišnje.

Prošle godine je prodato 140 hiljada automobila u ovoj 33-milionskoj zemlji.

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našim Facebook i Instagram stranicama.

Uzbekistanski predsednik Šavkat Mirzijojev zapretio je kompaniji Dženeral Motors, koja u ovoj azijskoj zemlji proizvodi automobile marki Ravon i Ševrolet.

"Fabrika proizvodi automobile već 20 godina, a i dalje se rezervni delove i bazične komponente uvoze iz Južne Koreje. Kako je to moguće? Ovaj pogon mora da stvori deset hiljada radnih mesta. Ako to ne mogu da ispune, ne trebaju nam", izjavio je Mirzijojev, a preneli su lokalni mediji.

Predsedik Uzbekistana je najavio da će u bliskoj budućnosti još jedan proizvođač otvoriti fabriku u ovoj zemlji, kako bi tržište automobila bilo konkurentnije.

"Automobilska ponuda mora biti konkurentna. Ovo su zahtevi tržišne ekonomije. Otvorićemo nove fabrike kako bi ljudi mogli da izaberi automobil po odgovarajućoj ceni", rekao je Mirzijojev. Prema pisanju portala focus2move, lokalna vlada je potpisala ugovore po kojima se uskoro može očekivati otvaranje pogona Hjundaija, PSA, Folksvagena i nekih kineskih brendova.

Analitičari, ipak, sumnjaju da će se pogoni GM Uzbekistana zatvoriti. Najviše iz razloga što bi to dovelo po povećanja nezaposlenih, koji u ovoj bivšoj sovjetskoj republici čine oko sedam odsto radno sposobnog stanovništa. Uz to, manjak lokalno proizvedenih automobila bi izazvao haos na tržištu, prenosi portal Radio Sarajevo.

GM Uzbekistan proizvodi automobile brendova Ševrolet i Ravon, koji su bazirani južnokorejskom Daewoo. U ponudi su Ravon – R2 (Chevrolet Spark), R3 (Chevrolet Aveo), R4 (Chevrolet Cobalt) i Gentra (Daewoo Nubira), kao i Ševrolet – Lacetti, Tracker i Malibu. Ovaj pogon je zajednička kompanija Vlade Uzbekistana i lokalnog OJSC UzAvtosanoata (zajedno imaju 75 posto vlasništva) i američkog Dženeral Motorsa (25 posto).

Ove godine fabrika je proizvela oko 79.600 vozila, što je skoro 50 odsto više nego u istom periodu prošle godine. Po ovoj stopi, fabrika bi uskoro mogla da dostigne puni kapacitet – oko 250 hiljada automobila godišnje.

Prošle godine je prodato 140 hiljada automobila u ovoj 33-milionskoj zemlji.

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našim Facebook i Instagram stranicama.

Uzbekistanski predsednik Šavkat Mirzijojev zapretio je kompaniji Dženeral Motors, koja u ovoj azijskoj zemlji proizvodi automobile marki Ravon i Ševrolet.

"Fabrika proizvodi automobile već 20 godina, a i dalje se rezervni delove i bazične komponente uvoze iz Južne Koreje. Kako je to moguće? Ovaj pogon mora da stvori deset hiljada radnih mesta. Ako to ne mogu da ispune, ne trebaju nam", izjavio je Mirzijojev, a preneli su lokalni mediji.

Predsedik Uzbekistana je najavio da će u bliskoj budućnosti još jedan proizvođač otvoriti fabriku u ovoj zemlji, kako bi tržište automobila bilo konkurentnije.

"Automobilska ponuda mora biti konkurentna. Ovo su zahtevi tržišne ekonomije. Otvorićemo nove fabrike kako bi ljudi mogli da izaberi automobil po odgovarajućoj ceni", rekao je Mirzijojev. Prema pisanju portala focus2move, lokalna vlada je potpisala ugovore po kojima se uskoro može očekivati otvaranje pogona Hjundaija, PSA, Folksvagena i nekih kineskih brendova.

Analitičari, ipak, sumnjaju da će se pogoni GM Uzbekistana zatvoriti. Najviše iz razloga što bi to dovelo po povećanja nezaposlenih, koji u ovoj bivšoj sovjetskoj republici čine oko sedam odsto radno sposobnog stanovništa. Uz to, manjak lokalno proizvedenih automobila bi izazvao haos na tržištu, prenosi portal Radio Sarajevo.

GM Uzbekistan proizvodi automobile brendova Ševrolet i Ravon, koji su bazirani južnokorejskom Daewoo. U ponudi su Ravon – R2 (Chevrolet Spark), R3 (Chevrolet Aveo), R4 (Chevrolet Cobalt) i Gentra (Daewoo Nubira), kao i Ševrolet – Lacetti, Tracker i Malibu. Ovaj pogon je zajednička kompanija Vlade Uzbekistana i lokalnog OJSC UzAvtosanoata (zajedno imaju 75 posto vlasništva) i američkog Dženeral Motorsa (25 posto).

Ove godine fabrika je proizvela oko 79.600 vozila, što je skoro 50 odsto više nego u istom periodu prošle godine. Po ovoj stopi, fabrika bi uskoro mogla da dostigne puni kapacitet – oko 250 hiljada automobila godišnje.

Prošle godine je prodato 140 hiljada automobila u ovoj 33-milionskoj zemlji.

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našim Facebook i Instagram stranicama.