CarGo Ustavnom sudu: Obustavite Zakon

Ustavnom sudu je podneta Inicijativu za ocenu ustavnosti Zakona o prevozu putnika u drumskom saobraćaju i saglasnosti sa Evropskom konvencijom za zaštitu ljudskih prava i osnovnih sloboda

Paralelno sa najavom novog taksi protesta, predsednik Udruženja građana "CarGo" Aleksandar Vučić podneo je danas Ustavnom sudu, u ime pola miliona članova tog Udruženja, Inicijativu za ocenu ustavnosti Zakona o prevozu putnika u drumskom saobraćaju i saglasnosti sa Evropskom konvencijom za zaštitu ljudskih prava i osnovnih sloboda.

"Zakon je neustavan i diskriminatorski jer stavlja u povoljniji položaj pojedine učesnike na tržištu i ograničava preduzetništvo, narušava slobodno tržište i pravo na rad", rekao je Vučić nakon predaje Inicijative.

Prema njegovim rečima, sporna je odredba Zakona "Obavezno sedište i prebivalište", po kojoj se "taksi preduzetnici mogu baviti tom delatnošću samo ukoliko imaju sedište i prebivalište na teriroriji jedinice lokalne samouprave koja izdaje odobrenje".

 "Ustavni sud je ocenio da propisivanje posebnog uslova za obavljanje delatnosti auto-taksi prevoza, kao što je obavezno prebivalište na teritoriji opštine, nije u saglasnosti sa Ustavom i zakonom", naveo je Vučić.

Dodao je da je i Komisija za zaštitu konkurencije ocenila da se tim članom Zakona ograničavaju učesnici na tržištu da obavljaju taksi prevoz.

Vučić je rekao da Zakon propisuje i da jedinica lokalne samouprave utvrđuje dozvoljeni broj taksi vozila, čime se ograničava pravo na rad.

"Nametanjem neopravdanih ograničenja narušava se stanje konkurencije na tržištu. Navedeni uslovi mogu značajno ograničiti konkurenciju na ovom tržištu i naneti štetu krajnjim korisnicima", ocenio je on.

Smatra da je neustavna i odredba Zakona da vozila koja obavljaju limo servis, iznajmljivanje vozila sa vozačem, moraju da imaju ugrađen taksimetar, na šta je, kaže, i Ministarstvo trgovine, turizma i telekomunikacija reagovalo navodeći da ta odredba "ograničava naplatu usluge prevoza i da treba omogućiti i naplatu uz korišćenje informacionih tehnologija".

U saopštenju se dodaje da je nelogičnost korišćenja taksimetra istakla i Komisija za zaštitu konkurencije, navodeći da se time ograničava tržište kao i tehnički razvoj i inovacije na štetu potrošača.

Vučić je kao diskriminatorsku ocenio i odredbu Zakona po kojoj usluga taksi prevoza može da se vrši i starijim vozilima, bez ograničenja trajanja prevoza i sa mogućnošću gotovinskog i bezgotovinskog plaćanja.

U inicijativi se navodi takođe da su Zakonom postojeći taksi preduzetnici stavljeni u povoljniji položaj na tržištu, jer se njime propisuje da danom stupanja na snagu Zakona svi postojeći taksisti već zadovoljavaju navedene uslove Zakona, dok novi preduzetnici moraju da ih ispune, čime se otežava ulazak novih učesnika na tržište.

Inicijativom se predlaže da se do donošenja konačne odluke Ustvanog suda i radi sprečavanja daljih neotklonjivih štetnih posledica po privredna društva, obustavi izvršenje Zakona.

Takođe, predlaže se da Ustavni sud donese odluku kojom se osporene odredbe Zakona stavljaju van snage zbog nesaglasnosti sa Ustavom i Evropskom konvencijom, te da se odredi način za otklanjanje posledica koje su nastale primenom neustavnih odredbi Zakona, navodi se u saopštenju Udruženja građana "CarGo".

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našim Facebook i Instagram stranicama.

Paralelno sa najavom novog taksi protesta, predsednik Udruženja građana "CarGo" Aleksandar Vučić podneo je danas Ustavnom sudu, u ime pola miliona članova tog Udruženja, Inicijativu za ocenu ustavnosti Zakona o prevozu putnika u drumskom saobraćaju i saglasnosti sa Evropskom konvencijom za zaštitu ljudskih prava i osnovnih sloboda.

"Zakon je neustavan i diskriminatorski jer stavlja u povoljniji položaj pojedine učesnike na tržištu i ograničava preduzetništvo, narušava slobodno tržište i pravo na rad", rekao je Vučić nakon predaje Inicijative.

Prema njegovim rečima, sporna je odredba Zakona "Obavezno sedište i prebivalište", po kojoj se "taksi preduzetnici mogu baviti tom delatnošću samo ukoliko imaju sedište i prebivalište na teriroriji jedinice lokalne samouprave koja izdaje odobrenje".

 "Ustavni sud je ocenio da propisivanje posebnog uslova za obavljanje delatnosti auto-taksi prevoza, kao što je obavezno prebivalište na teritoriji opštine, nije u saglasnosti sa Ustavom i zakonom", naveo je Vučić.

Dodao je da je i Komisija za zaštitu konkurencije ocenila da se tim članom Zakona ograničavaju učesnici na tržištu da obavljaju taksi prevoz.

Vučić je rekao da Zakon propisuje i da jedinica lokalne samouprave utvrđuje dozvoljeni broj taksi vozila, čime se ograničava pravo na rad.

"Nametanjem neopravdanih ograničenja narušava se stanje konkurencije na tržištu. Navedeni uslovi mogu značajno ograničiti konkurenciju na ovom tržištu i naneti štetu krajnjim korisnicima", ocenio je on.

Smatra da je neustavna i odredba Zakona da vozila koja obavljaju limo servis, iznajmljivanje vozila sa vozačem, moraju da imaju ugrađen taksimetar, na šta je, kaže, i Ministarstvo trgovine, turizma i telekomunikacija reagovalo navodeći da ta odredba "ograničava naplatu usluge prevoza i da treba omogućiti i naplatu uz korišćenje informacionih tehnologija".

U saopštenju se dodaje da je nelogičnost korišćenja taksimetra istakla i Komisija za zaštitu konkurencije, navodeći da se time ograničava tržište kao i tehnički razvoj i inovacije na štetu potrošača.

Vučić je kao diskriminatorsku ocenio i odredbu Zakona po kojoj usluga taksi prevoza može da se vrši i starijim vozilima, bez ograničenja trajanja prevoza i sa mogućnošću gotovinskog i bezgotovinskog plaćanja.

U inicijativi se navodi takođe da su Zakonom postojeći taksi preduzetnici stavljeni u povoljniji položaj na tržištu, jer se njime propisuje da danom stupanja na snagu Zakona svi postojeći taksisti već zadovoljavaju navedene uslove Zakona, dok novi preduzetnici moraju da ih ispune, čime se otežava ulazak novih učesnika na tržište.

Inicijativom se predlaže da se do donošenja konačne odluke Ustvanog suda i radi sprečavanja daljih neotklonjivih štetnih posledica po privredna društva, obustavi izvršenje Zakona.

Takođe, predlaže se da Ustavni sud donese odluku kojom se osporene odredbe Zakona stavljaju van snage zbog nesaglasnosti sa Ustavom i Evropskom konvencijom, te da se odredi način za otklanjanje posledica koje su nastale primenom neustavnih odredbi Zakona, navodi se u saopštenju Udruženja građana "CarGo".

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našim Facebook i Instagram stranicama.

Paralelno sa najavom novog taksi protesta, predsednik Udruženja građana "CarGo" Aleksandar Vučić podneo je danas Ustavnom sudu, u ime pola miliona članova tog Udruženja, Inicijativu za ocenu ustavnosti Zakona o prevozu putnika u drumskom saobraćaju i saglasnosti sa Evropskom konvencijom za zaštitu ljudskih prava i osnovnih sloboda.

"Zakon je neustavan i diskriminatorski jer stavlja u povoljniji položaj pojedine učesnike na tržištu i ograničava preduzetništvo, narušava slobodno tržište i pravo na rad", rekao je Vučić nakon predaje Inicijative.

Prema njegovim rečima, sporna je odredba Zakona "Obavezno sedište i prebivalište", po kojoj se "taksi preduzetnici mogu baviti tom delatnošću samo ukoliko imaju sedište i prebivalište na teriroriji jedinice lokalne samouprave koja izdaje odobrenje".

 "Ustavni sud je ocenio da propisivanje posebnog uslova za obavljanje delatnosti auto-taksi prevoza, kao što je obavezno prebivalište na teritoriji opštine, nije u saglasnosti sa Ustavom i zakonom", naveo je Vučić.

Dodao je da je i Komisija za zaštitu konkurencije ocenila da se tim članom Zakona ograničavaju učesnici na tržištu da obavljaju taksi prevoz.

Vučić je rekao da Zakon propisuje i da jedinica lokalne samouprave utvrđuje dozvoljeni broj taksi vozila, čime se ograničava pravo na rad.

"Nametanjem neopravdanih ograničenja narušava se stanje konkurencije na tržištu. Navedeni uslovi mogu značajno ograničiti konkurenciju na ovom tržištu i naneti štetu krajnjim korisnicima", ocenio je on.

Smatra da je neustavna i odredba Zakona da vozila koja obavljaju limo servis, iznajmljivanje vozila sa vozačem, moraju da imaju ugrađen taksimetar, na šta je, kaže, i Ministarstvo trgovine, turizma i telekomunikacija reagovalo navodeći da ta odredba "ograničava naplatu usluge prevoza i da treba omogućiti i naplatu uz korišćenje informacionih tehnologija".

U saopštenju se dodaje da je nelogičnost korišćenja taksimetra istakla i Komisija za zaštitu konkurencije, navodeći da se time ograničava tržište kao i tehnički razvoj i inovacije na štetu potrošača.

Vučić je kao diskriminatorsku ocenio i odredbu Zakona po kojoj usluga taksi prevoza može da se vrši i starijim vozilima, bez ograničenja trajanja prevoza i sa mogućnošću gotovinskog i bezgotovinskog plaćanja.

U inicijativi se navodi takođe da su Zakonom postojeći taksi preduzetnici stavljeni u povoljniji položaj na tržištu, jer se njime propisuje da danom stupanja na snagu Zakona svi postojeći taksisti već zadovoljavaju navedene uslove Zakona, dok novi preduzetnici moraju da ih ispune, čime se otežava ulazak novih učesnika na tržište.

Inicijativom se predlaže da se do donošenja konačne odluke Ustvanog suda i radi sprečavanja daljih neotklonjivih štetnih posledica po privredna društva, obustavi izvršenje Zakona.

Takođe, predlaže se da Ustavni sud donese odluku kojom se osporene odredbe Zakona stavljaju van snage zbog nesaglasnosti sa Ustavom i Evropskom konvencijom, te da se odredi način za otklanjanje posledica koje su nastale primenom neustavnih odredbi Zakona, navodi se u saopštenju Udruženja građana "CarGo".

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našim Facebook i Instagram stranicama.