Sistem putarina u Nemačkoj - nelegalan

Sud doneo odliku prema kojoj je predloženi sistem diskriminišući

Evropski sud pravde doneo je danas odluku prema kojoj su putarine u Nemačkoj protivzakonite jer na nepošten način kažnjavaju vozače iz drugih članica EU.

 Odluka suda, čije je sedište u Luksemburgu, znači da će Nemačka morati da odbaci ili izmeni sistem naplate putarine.

Slučaj je pred sud iznela Austrija, uz podršku Holandije, kao diskriminišući i stoga nelegalan prema Zakonu EU.

Nemačka je predložila uvođenje vinjeta, koja bi za deset dana koštala između pet i petnaest evra, dvomesečna između 16 i 30, a godišnja između 74 i 130 evra. Tačan iznos bi zavisio od veličine vozila i emisije izduvnih gasova.

Iako su one trebale biti obavezne za sva vozila, njih bi plaćali samo stranci, dok bi se vlasnicima automobila sa nemačkih tablicama taj iznos vratio kroz neku vrstu povraćaja preko poreza.

Zarada bi išla u kasu za izgradnju novih i popravku postojećih puteva.

Prema prvobitnom planu, koji će sada očigledno morati da se menja, Nemačka bi godišnje od vinjeta dobijala 3,85 milijardi evra, s tim da bi joj ostajalo samo 850 miliona – od stranih vozila. Ostatak ide na vozila s nemačkim tablicama.

Na održavanje i kontrolu sistema puteva Nemačka troši oko 245 miliona evra, pa bi oko 600 miliona moglo bi da se uloži u izgradnju i obnovu putne mreže.

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našim Facebook i Instagramstranicama.

Evropski sud pravde doneo je danas odluku prema kojoj su putarine u Nemačkoj protivzakonite jer na nepošten način kažnjavaju vozače iz drugih članica EU.

 Odluka suda, čije je sedište u Luksemburgu, znači da će Nemačka morati da odbaci ili izmeni sistem naplate putarine.

Slučaj je pred sud iznela Austrija, uz podršku Holandije, kao diskriminišući i stoga nelegalan prema Zakonu EU.

Nemačka je predložila uvođenje vinjeta, koja bi za deset dana koštala između pet i petnaest evra, dvomesečna između 16 i 30, a godišnja između 74 i 130 evra. Tačan iznos bi zavisio od veličine vozila i emisije izduvnih gasova.

Iako su one trebale biti obavezne za sva vozila, njih bi plaćali samo stranci, dok bi se vlasnicima automobila sa nemačkih tablicama taj iznos vratio kroz neku vrstu povraćaja preko poreza.

Zarada bi išla u kasu za izgradnju novih i popravku postojećih puteva.

Prema prvobitnom planu, koji će sada očigledno morati da se menja, Nemačka bi godišnje od vinjeta dobijala 3,85 milijardi evra, s tim da bi joj ostajalo samo 850 miliona – od stranih vozila. Ostatak ide na vozila s nemačkim tablicama.

Na održavanje i kontrolu sistema puteva Nemačka troši oko 245 miliona evra, pa bi oko 600 miliona moglo bi da se uloži u izgradnju i obnovu putne mreže.

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našim Facebook i Instagramstranicama.

Evropski sud pravde doneo je danas odluku prema kojoj su putarine u Nemačkoj protivzakonite jer na nepošten način kažnjavaju vozače iz drugih članica EU.

 Odluka suda, čije je sedište u Luksemburgu, znači da će Nemačka morati da odbaci ili izmeni sistem naplate putarine.

Slučaj je pred sud iznela Austrija, uz podršku Holandije, kao diskriminišući i stoga nelegalan prema Zakonu EU.

Nemačka je predložila uvođenje vinjeta, koja bi za deset dana koštala između pet i petnaest evra, dvomesečna između 16 i 30, a godišnja između 74 i 130 evra. Tačan iznos bi zavisio od veličine vozila i emisije izduvnih gasova.

Iako su one trebale biti obavezne za sva vozila, njih bi plaćali samo stranci, dok bi se vlasnicima automobila sa nemačkih tablicama taj iznos vratio kroz neku vrstu povraćaja preko poreza.

Zarada bi išla u kasu za izgradnju novih i popravku postojećih puteva.

Prema prvobitnom planu, koji će sada očigledno morati da se menja, Nemačka bi godišnje od vinjeta dobijala 3,85 milijardi evra, s tim da bi joj ostajalo samo 850 miliona – od stranih vozila. Ostatak ide na vozila s nemačkim tablicama.

Na održavanje i kontrolu sistema puteva Nemačka troši oko 245 miliona evra, pa bi oko 600 miliona moglo bi da se uloži u izgradnju i obnovu putne mreže.

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našim Facebook i Instagramstranicama.