Da li vozite trotinet ili vas "trotinetaši" nerviraju?

Sve je više električnih trotineta na ulicama Beograda, što iziskuje i njihovo zakonsko regulisanje kao učesnika u saobraćaju. U pripremi novi zakon o bezbednosti u saobraćaju. Biće im ograničeno kretanje na 6 km/h na trotoarima?

MONDO/Stefan Stojanović 

Počela je izrada novog Zakona o bezbednosti saobraćaja koji će, između ostalog, regulisati i vožnju električnih trotineta pošto ih sve više ima na našim ulicama, a pojedini mogu da razviju brzinu i do 40 kilometara na sat, rečeno je danas Tanjugu u Agenciji za bezbednost saobraćaja.

"Živimo u vremenu kada tehnološka dostignuća brzo stižu jedna drugu i masovnost električnih trotineta iznenadila je građane i zakonodavstvo ne samo kod nas, već i širom Evrope i sveta", rekla je direktorka Agencije Jasmina Milošević.

Tako u Francuskoj, dodaje, već drugi put menjaju zakonsku regulativu zbog masovnosti električnih trotineta i zato što ih sve više ima na trotoarima.

Kada je reč o u Srbiji, Milošević navodi da je radna grupa već angažovana na izradi novog Zakonu o bezbednosti u saobraćaju i očekuje se da će sledeće godine početi i njegova primena.

Milošević ističe da se električni trotineti razlikuju i po tome što neki mogu da razviju brzinu do 15 kilometara na sat, a neki i do 40 km na sat.

"Moja preporuka, na osnovu razgovora i sa MUP-om, jeste da dok se zakonski ne regulišu električni trotineti, da se oni kreću trotoarom, ali ne brzinom većom od brzine hoda, a to je otprilike šest kilometara na sat. To je jedini način da ne ugroze pešake", naglasila je ona.

Prema njenim rečima, Agencija za sada zastupa stav da naredne godine, kada stupi zakon na snagu, da električni trotineti budu svrstani u takvu kategoriju da im se omogući da idu trotoarom ako se kreću do šest km na sat odnosno ako se radi o bržim trotinetima da idu biciklističkim stazama.Da li vozite električni trotinet?

OVAKO JE U EVROPI, u SLOVENIJI KAZNE I DO 500 EVRA!


U pojedinim evropskim zemljama elektrčnim trotinetima je dozvoljeno da se kreću trotoarom, dok je u malom broju zemalja dozvoljeno da se kreću javnim saobraćajem i to isključivo za trotinete koji razvijaju veće brzine.

U Francuskoj će, na primer, do kraja godine biti zabranjeno kretanje trotoaraom i trotineti će se kretati biciklističkim stazama ili će učestvovati u javnom saobraćaju.

Dozvoljena brzina kretanja po biciklističkoj stazi biće 25 km na sat, a na kolovozu 45 km na sat.

U pojedinim zemljama postoje i "Uberi za električne trotinete". U Lionu postoji rentiranje dvotoškaša i bukvalno su svuda. Neki su čak i nemarno ostavljeni nasred trotoara. A evo šta je razlog: ne postoji posebno mesto gde se oni preuzimaju i ostavljaju, te je sve pitanje kućnog vaspitanja osobe koja iznajmi e-trotinet.

Postoje i osobe zaposlene da "kupe" trtinete i odnose ih na punjenje.

Kako funkcionište iznajmljivanje električnih trotineta?

Prvi korak je da preuzmete aplikaciju i registrujete se, potvrdite da ste saglasni sa uslovima korišćenja (imate više od 18, nosite kacigu tokom vožnje, samo jedna osoba je na dasci, poštujete saobraćajna pravila, da ne vozite niz strme nizbrdice, da vozite na svoju odgovornost...), ubacite kreditnu karticu i pogledate na mapi gde vam je najbliži e-trotinet. Svaki ima GPS i već kroz aplikaciju možete da vidite koliko je preostalo baterije za vožnju (dakle, nije potrebno da fizički odete do vozila), a otključava se skeniranjem bar koda na samom trotinetu.

Cena je otprilike: 1 dolar start + 15 centi po minutu. Na kraju vožnje se takođe "zaključava" kroz aplikaciju i može da se dogodi da vas upozori da nije dozvoljeno parkiranje na mestu gde ste naumili i da možete da platite kaznu (npr. u Francuskoj 35 evra).

U slučaju da je e-trotinet "pun" računajte da ne možete duže od sat vremena da se vozite i to zavisi od vaše težine, konfiguracije terena i brzine kojom idete.

U Holandiji su za električne trotinete propisane registarske tablice, a uslov za upravljanje je starost vozača od najmanje 16 godina, vozačka dozvola i obavezno nošenje kacige za one koji mogu da razviju brzinu već od 25 km na sat.

Na primer, u Belgiji i Sloveniji je dozvoljeno kretanje električnih trotineta trotoarom. U Sloveniji je kazna, ako su u javnom saobraćaju, čak 500 evra, rekla je Milošević Tanjugu.

U Belgiji električni trotineti će prema novom zakonu moći da se kreću 25 umesto 18 km na sat po biciklističkoj stazi, a na trotoaru šest km na sat. Ako nema trotoara moći će da se kreću desnom stranom puta bliže trotoaru.

U Austriji električni trotineti koriste površine koje koriste i bicikli, a korišćenje trotoara biće zabranjena.

U Španiji upotreba električnih trotineta nije bila zakonom posebno definisana i sada radi na izmeni zakona, a ako se dogodi saobraćajna nezgoda oni se izjednačavaju sa biciklima.

U Nemačkoj je predviđena maksimalna brzina malih električnih vozila do 20 km na sat, vožnja biciklističkom stazom ili putem gde nema biciklističke staze, dok korišćenje trotoara nije dozvoljeno

MONDO/Stefan Stojanović 

Počela je izrada novog Zakona o bezbednosti saobraćaja koji će, između ostalog, regulisati i vožnju električnih trotineta pošto ih sve više ima na našim ulicama, a pojedini mogu da razviju brzinu i do 40 kilometara na sat, rečeno je danas Tanjugu u Agenciji za bezbednost saobraćaja.

"Živimo u vremenu kada tehnološka dostignuća brzo stižu jedna drugu i masovnost električnih trotineta iznenadila je građane i zakonodavstvo ne samo kod nas, već i širom Evrope i sveta", rekla je direktorka Agencije Jasmina Milošević.

Tako u Francuskoj, dodaje, već drugi put menjaju zakonsku regulativu zbog masovnosti električnih trotineta i zato što ih sve više ima na trotoarima.

Kada je reč o u Srbiji, Milošević navodi da je radna grupa već angažovana na izradi novog Zakonu o bezbednosti u saobraćaju i očekuje se da će sledeće godine početi i njegova primena.

Milošević ističe da se električni trotineti razlikuju i po tome što neki mogu da razviju brzinu do 15 kilometara na sat, a neki i do 40 km na sat.

"Moja preporuka, na osnovu razgovora i sa MUP-om, jeste da dok se zakonski ne regulišu električni trotineti, da se oni kreću trotoarom, ali ne brzinom većom od brzine hoda, a to je otprilike šest kilometara na sat. To je jedini način da ne ugroze pešake", naglasila je ona.

Prema njenim rečima, Agencija za sada zastupa stav da naredne godine, kada stupi zakon na snagu, da električni trotineti budu svrstani u takvu kategoriju da im se omogući da idu trotoarom ako se kreću do šest km na sat odnosno ako se radi o bržim trotinetima da idu biciklističkim stazama.Da li vozite električni trotinet?

OVAKO JE U EVROPI, u SLOVENIJI KAZNE I DO 500 EVRA!


U pojedinim evropskim zemljama elektrčnim trotinetima je dozvoljeno da se kreću trotoarom, dok je u malom broju zemalja dozvoljeno da se kreću javnim saobraćajem i to isključivo za trotinete koji razvijaju veće brzine.

U Francuskoj će, na primer, do kraja godine biti zabranjeno kretanje trotoaraom i trotineti će se kretati biciklističkim stazama ili će učestvovati u javnom saobraćaju.

Dozvoljena brzina kretanja po biciklističkoj stazi biće 25 km na sat, a na kolovozu 45 km na sat.

U pojedinim zemljama postoje i "Uberi za električne trotinete". U Lionu postoji rentiranje dvotoškaša i bukvalno su svuda. Neki su čak i nemarno ostavljeni nasred trotoara. A evo šta je razlog: ne postoji posebno mesto gde se oni preuzimaju i ostavljaju, te je sve pitanje kućnog vaspitanja osobe koja iznajmi e-trotinet.

Postoje i osobe zaposlene da "kupe" trtinete i odnose ih na punjenje.

Kako funkcionište iznajmljivanje električnih trotineta?

Prvi korak je da preuzmete aplikaciju i registrujete se, potvrdite da ste saglasni sa uslovima korišćenja (imate više od 18, nosite kacigu tokom vožnje, samo jedna osoba je na dasci, poštujete saobraćajna pravila, da ne vozite niz strme nizbrdice, da vozite na svoju odgovornost...), ubacite kreditnu karticu i pogledate na mapi gde vam je najbliži e-trotinet. Svaki ima GPS i već kroz aplikaciju možete da vidite koliko je preostalo baterije za vožnju (dakle, nije potrebno da fizički odete do vozila), a otključava se skeniranjem bar koda na samom trotinetu.

Cena je otprilike: 1 dolar start + 15 centi po minutu. Na kraju vožnje se takođe "zaključava" kroz aplikaciju i može da se dogodi da vas upozori da nije dozvoljeno parkiranje na mestu gde ste naumili i da možete da platite kaznu (npr. u Francuskoj 35 evra).

U slučaju da je e-trotinet "pun" računajte da ne možete duže od sat vremena da se vozite i to zavisi od vaše težine, konfiguracije terena i brzine kojom idete.

U Holandiji su za električne trotinete propisane registarske tablice, a uslov za upravljanje je starost vozača od najmanje 16 godina, vozačka dozvola i obavezno nošenje kacige za one koji mogu da razviju brzinu već od 25 km na sat.

Na primer, u Belgiji i Sloveniji je dozvoljeno kretanje električnih trotineta trotoarom. U Sloveniji je kazna, ako su u javnom saobraćaju, čak 500 evra, rekla je Milošević Tanjugu.

U Belgiji električni trotineti će prema novom zakonu moći da se kreću 25 umesto 18 km na sat po biciklističkoj stazi, a na trotoaru šest km na sat. Ako nema trotoara moći će da se kreću desnom stranom puta bliže trotoaru.

U Austriji električni trotineti koriste površine koje koriste i bicikli, a korišćenje trotoara biće zabranjena.

U Španiji upotreba električnih trotineta nije bila zakonom posebno definisana i sada radi na izmeni zakona, a ako se dogodi saobraćajna nezgoda oni se izjednačavaju sa biciklima.

U Nemačkoj je predviđena maksimalna brzina malih električnih vozila do 20 km na sat, vožnja biciklističkom stazom ili putem gde nema biciklističke staze, dok korišćenje trotoara nije dozvoljeno

MONDO/Stefan Stojanović 

Počela je izrada novog Zakona o bezbednosti saobraćaja koji će, između ostalog, regulisati i vožnju električnih trotineta pošto ih sve više ima na našim ulicama, a pojedini mogu da razviju brzinu i do 40 kilometara na sat, rečeno je danas Tanjugu u Agenciji za bezbednost saobraćaja.

"Živimo u vremenu kada tehnološka dostignuća brzo stižu jedna drugu i masovnost električnih trotineta iznenadila je građane i zakonodavstvo ne samo kod nas, već i širom Evrope i sveta", rekla je direktorka Agencije Jasmina Milošević.

Tako u Francuskoj, dodaje, već drugi put menjaju zakonsku regulativu zbog masovnosti električnih trotineta i zato što ih sve više ima na trotoarima.

Kada je reč o u Srbiji, Milošević navodi da je radna grupa već angažovana na izradi novog Zakonu o bezbednosti u saobraćaju i očekuje se da će sledeće godine početi i njegova primena.

Milošević ističe da se električni trotineti razlikuju i po tome što neki mogu da razviju brzinu do 15 kilometara na sat, a neki i do 40 km na sat.

"Moja preporuka, na osnovu razgovora i sa MUP-om, jeste da dok se zakonski ne regulišu električni trotineti, da se oni kreću trotoarom, ali ne brzinom većom od brzine hoda, a to je otprilike šest kilometara na sat. To je jedini način da ne ugroze pešake", naglasila je ona.

Prema njenim rečima, Agencija za sada zastupa stav da naredne godine, kada stupi zakon na snagu, da električni trotineti budu svrstani u takvu kategoriju da im se omogući da idu trotoarom ako se kreću do šest km na sat odnosno ako se radi o bržim trotinetima da idu biciklističkim stazama.Da li vozite električni trotinet?

OVAKO JE U EVROPI, u SLOVENIJI KAZNE I DO 500 EVRA!


U pojedinim evropskim zemljama elektrčnim trotinetima je dozvoljeno da se kreću trotoarom, dok je u malom broju zemalja dozvoljeno da se kreću javnim saobraćajem i to isključivo za trotinete koji razvijaju veće brzine.

U Francuskoj će, na primer, do kraja godine biti zabranjeno kretanje trotoaraom i trotineti će se kretati biciklističkim stazama ili će učestvovati u javnom saobraćaju.

Dozvoljena brzina kretanja po biciklističkoj stazi biće 25 km na sat, a na kolovozu 45 km na sat.

U pojedinim zemljama postoje i "Uberi za električne trotinete". U Lionu postoji rentiranje dvotoškaša i bukvalno su svuda. Neki su čak i nemarno ostavljeni nasred trotoara. A evo šta je razlog: ne postoji posebno mesto gde se oni preuzimaju i ostavljaju, te je sve pitanje kućnog vaspitanja osobe koja iznajmi e-trotinet.

Postoje i osobe zaposlene da "kupe" trtinete i odnose ih na punjenje.

Kako funkcionište iznajmljivanje električnih trotineta?

Prvi korak je da preuzmete aplikaciju i registrujete se, potvrdite da ste saglasni sa uslovima korišćenja (imate više od 18, nosite kacigu tokom vožnje, samo jedna osoba je na dasci, poštujete saobraćajna pravila, da ne vozite niz strme nizbrdice, da vozite na svoju odgovornost...), ubacite kreditnu karticu i pogledate na mapi gde vam je najbliži e-trotinet. Svaki ima GPS i već kroz aplikaciju možete da vidite koliko je preostalo baterije za vožnju (dakle, nije potrebno da fizički odete do vozila), a otključava se skeniranjem bar koda na samom trotinetu.

Cena je otprilike: 1 dolar start + 15 centi po minutu. Na kraju vožnje se takođe "zaključava" kroz aplikaciju i može da se dogodi da vas upozori da nije dozvoljeno parkiranje na mestu gde ste naumili i da možete da platite kaznu (npr. u Francuskoj 35 evra).

U slučaju da je e-trotinet "pun" računajte da ne možete duže od sat vremena da se vozite i to zavisi od vaše težine, konfiguracije terena i brzine kojom idete.

U Holandiji su za električne trotinete propisane registarske tablice, a uslov za upravljanje je starost vozača od najmanje 16 godina, vozačka dozvola i obavezno nošenje kacige za one koji mogu da razviju brzinu već od 25 km na sat.

Na primer, u Belgiji i Sloveniji je dozvoljeno kretanje električnih trotineta trotoarom. U Sloveniji je kazna, ako su u javnom saobraćaju, čak 500 evra, rekla je Milošević Tanjugu.

U Belgiji električni trotineti će prema novom zakonu moći da se kreću 25 umesto 18 km na sat po biciklističkoj stazi, a na trotoaru šest km na sat. Ako nema trotoara moći će da se kreću desnom stranom puta bliže trotoaru.

U Austriji električni trotineti koriste površine koje koriste i bicikli, a korišćenje trotoara biće zabranjena.

U Španiji upotreba električnih trotineta nije bila zakonom posebno definisana i sada radi na izmeni zakona, a ako se dogodi saobraćajna nezgoda oni se izjednačavaju sa biciklima.

U Nemačkoj je predviđena maksimalna brzina malih električnih vozila do 20 km na sat, vožnja biciklističkom stazom ili putem gde nema biciklističke staze, dok korišćenje trotoara nije dozvoljeno