Sukob oko dizela: Evropski gradovi protiv EU

Nakon primene novih EU pravila o emisijama vozila, u Parizu, Briselu i Madridu došlo je do povećanog zagađenja

MONDO/Marko Tanasković 

Evropski gradovi povećanje zagađenje zbog dizel vozila
MONDO/Marko Tanasković 

Evropska komisija i gradovi, koji su posebno pogođeni zagađenjem vazduha, nastavljaju pravnu bitku oko toga koliko zapravo vozila mogu emitovati azotnih oksida (NOx).

Pre nekoliko meseci Evropski sud je presudio u korist gradova Pariza, Brisela i Madrida, a protiv promene pravila EU o emisijama vozila. Ova tri grada su saopštila da je nakon primene tih EU pravila došlo do povećanog zagađenja!

Evropski sud naveo je kako je regulatorna izmena Evropske komisije iz 2016. kojom se povećavaju ograničenja emisija azotnih oksida iz automobila i lakih dostavnih vozila prekoračila ovlašćenje izvršne vlasti EU i prekršila zakone o ljudskim pravima i drugim zakonima EU. U odluci Evropskog suda se nadovi kako "Evropska komisija nije imala ovlašćenje da izmeni granice emisije EURO 6 za nova stvarna ispitivanja emisije iz vozila (RDE)", prenosi T-portal.

 Glavno pitanje je da li vozila sa EURO 6 motorima ispunjavaju emisionu normu od maksimalno 80 grama NOx po pređenom kilometru.

Međutim, u ovom trenutku je dozvoljeno da dizelaši izbacuju veće količine azotnih oksida. Prema aktuelnom EURO 6d-TEMP standardu, maksimalni nivo emisije azotnih oksida, prilikom RDE testiranja, sme biti 168 mg/km.

Od januara 2020. se spušta na 120 mg/km, a možda će ova norma pasti i na samo 80 mg NOx/km, jer je krajem 2018. godine Evropski sud pravde presudio da Evropska komisija nema pravo na određenje faktore usklađenosti, kojim je omogućena viša granica. Najavljeno je da će se EK žaliti na tu presudu, jer smatra da je testiranje u realnim uslovima zapravo prilično netačno i rezultati nisu precizni.

Zato sada predlaže odgovarajući zakonodavni postupak. Međutim, faktori konverzije bi trebalo da ostanu isti 'kako bi se stvorili stabilni uslovi za lokalne vlasti i automobilsku industriju', navodi Komisija.

Pored povećanja azotnih oksida, cela ova anti-dizel kampanja je uticala na povećanje zagađenja još jednim gasom. Na mesto dizelaša došli su benzinci, koji, zanimljivo, izbacuju veće količine ugljen-dioksida, pa je prošle godine zabeležen porast CO2 u Evropskoj Uniji, prvi put u poslednjih deset godina.

Nedavna ADAC-ova testiranja pokazala su neverovatne rezultate emisije NOx. Novi dizelaši emituju neverovatno malu količinu azotnih oksida (NOx), ako ih uopšte i emituju, kao i slučaju Mercedesa C220d (0 mg NOx/km).

Još neki modeli su postigli ekstremne vrednosti. BMW 520d karavan i Opel Astra 1.6D su izbacili samo 1 mg NOx po kilometru, BMW 520d Steptronic 5 mg NOx/km, a Sitroen Berlingo BlueHDI 130 7 mg Nox/km.

Neverovatni rezultati ovog testiranja posledica su primenjene tehnologije koju je kompanija Boš najavila prošle godine.

Iz Boša su tada najavili da će nova tehnologija, koja je namenjena novim EURO 6d agregatima, softverskom nadgradnjom smanjiti emisiju azotnih oksida za čak više 90 odsto u odnosu na postojeće stanje. Bošova "laboratorijska" vozila postigla su tada rezultat od samo 13 miligrama NOx po kilometru i mereno u novom RDE ciklusu.

Mercedes je ovakav rezultat objasnio i "posebnom obradom i višestrukom recirkulacijom izduvnih gasova" u njihovom motoru OM 654. "Naš cilj je da do 2020. dostignemo prosečan nivo od 30 mg NOx po pređenom kilometru, mereno po RDE ciklusu", saopštio je nemači proizvođač.

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našim Facebook i Instagram stranicama.

MONDO/Marko Tanasković 

Evropski gradovi povećanje zagađenje zbog dizel vozila
MONDO/Marko Tanasković 

Evropska komisija i gradovi, koji su posebno pogođeni zagađenjem vazduha, nastavljaju pravnu bitku oko toga koliko zapravo vozila mogu emitovati azotnih oksida (NOx).

Pre nekoliko meseci Evropski sud je presudio u korist gradova Pariza, Brisela i Madrida, a protiv promene pravila EU o emisijama vozila. Ova tri grada su saopštila da je nakon primene tih EU pravila došlo do povećanog zagađenja!

Evropski sud naveo je kako je regulatorna izmena Evropske komisije iz 2016. kojom se povećavaju ograničenja emisija azotnih oksida iz automobila i lakih dostavnih vozila prekoračila ovlašćenje izvršne vlasti EU i prekršila zakone o ljudskim pravima i drugim zakonima EU. U odluci Evropskog suda se nadovi kako "Evropska komisija nije imala ovlašćenje da izmeni granice emisije EURO 6 za nova stvarna ispitivanja emisije iz vozila (RDE)", prenosi T-portal.

 Glavno pitanje je da li vozila sa EURO 6 motorima ispunjavaju emisionu normu od maksimalno 80 grama NOx po pređenom kilometru.

Međutim, u ovom trenutku je dozvoljeno da dizelaši izbacuju veće količine azotnih oksida. Prema aktuelnom EURO 6d-TEMP standardu, maksimalni nivo emisije azotnih oksida, prilikom RDE testiranja, sme biti 168 mg/km.

Od januara 2020. se spušta na 120 mg/km, a možda će ova norma pasti i na samo 80 mg NOx/km, jer je krajem 2018. godine Evropski sud pravde presudio da Evropska komisija nema pravo na određenje faktore usklađenosti, kojim je omogućena viša granica. Najavljeno je da će se EK žaliti na tu presudu, jer smatra da je testiranje u realnim uslovima zapravo prilično netačno i rezultati nisu precizni.

Zato sada predlaže odgovarajući zakonodavni postupak. Međutim, faktori konverzije bi trebalo da ostanu isti 'kako bi se stvorili stabilni uslovi za lokalne vlasti i automobilsku industriju', navodi Komisija.

Pored povećanja azotnih oksida, cela ova anti-dizel kampanja je uticala na povećanje zagađenja još jednim gasom. Na mesto dizelaša došli su benzinci, koji, zanimljivo, izbacuju veće količine ugljen-dioksida, pa je prošle godine zabeležen porast CO2 u Evropskoj Uniji, prvi put u poslednjih deset godina.

Nedavna ADAC-ova testiranja pokazala su neverovatne rezultate emisije NOx. Novi dizelaši emituju neverovatno malu količinu azotnih oksida (NOx), ako ih uopšte i emituju, kao i slučaju Mercedesa C220d (0 mg NOx/km).

Još neki modeli su postigli ekstremne vrednosti. BMW 520d karavan i Opel Astra 1.6D su izbacili samo 1 mg NOx po kilometru, BMW 520d Steptronic 5 mg NOx/km, a Sitroen Berlingo BlueHDI 130 7 mg Nox/km.

Neverovatni rezultati ovog testiranja posledica su primenjene tehnologije koju je kompanija Boš najavila prošle godine.

Iz Boša su tada najavili da će nova tehnologija, koja je namenjena novim EURO 6d agregatima, softverskom nadgradnjom smanjiti emisiju azotnih oksida za čak više 90 odsto u odnosu na postojeće stanje. Bošova "laboratorijska" vozila postigla su tada rezultat od samo 13 miligrama NOx po kilometru i mereno u novom RDE ciklusu.

Mercedes je ovakav rezultat objasnio i "posebnom obradom i višestrukom recirkulacijom izduvnih gasova" u njihovom motoru OM 654. "Naš cilj je da do 2020. dostignemo prosečan nivo od 30 mg NOx po pređenom kilometru, mereno po RDE ciklusu", saopštio je nemači proizvođač.

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našim Facebook i Instagram stranicama.

MONDO/Marko Tanasković 

Evropski gradovi povećanje zagađenje zbog dizel vozila
MONDO/Marko Tanasković 

Evropska komisija i gradovi, koji su posebno pogođeni zagađenjem vazduha, nastavljaju pravnu bitku oko toga koliko zapravo vozila mogu emitovati azotnih oksida (NOx).

Pre nekoliko meseci Evropski sud je presudio u korist gradova Pariza, Brisela i Madrida, a protiv promene pravila EU o emisijama vozila. Ova tri grada su saopštila da je nakon primene tih EU pravila došlo do povećanog zagađenja!

Evropski sud naveo je kako je regulatorna izmena Evropske komisije iz 2016. kojom se povećavaju ograničenja emisija azotnih oksida iz automobila i lakih dostavnih vozila prekoračila ovlašćenje izvršne vlasti EU i prekršila zakone o ljudskim pravima i drugim zakonima EU. U odluci Evropskog suda se nadovi kako "Evropska komisija nije imala ovlašćenje da izmeni granice emisije EURO 6 za nova stvarna ispitivanja emisije iz vozila (RDE)", prenosi T-portal.

 Glavno pitanje je da li vozila sa EURO 6 motorima ispunjavaju emisionu normu od maksimalno 80 grama NOx po pređenom kilometru.

Međutim, u ovom trenutku je dozvoljeno da dizelaši izbacuju veće količine azotnih oksida. Prema aktuelnom EURO 6d-TEMP standardu, maksimalni nivo emisije azotnih oksida, prilikom RDE testiranja, sme biti 168 mg/km.

Od januara 2020. se spušta na 120 mg/km, a možda će ova norma pasti i na samo 80 mg NOx/km, jer je krajem 2018. godine Evropski sud pravde presudio da Evropska komisija nema pravo na određenje faktore usklađenosti, kojim je omogućena viša granica. Najavljeno je da će se EK žaliti na tu presudu, jer smatra da je testiranje u realnim uslovima zapravo prilično netačno i rezultati nisu precizni.

Zato sada predlaže odgovarajući zakonodavni postupak. Međutim, faktori konverzije bi trebalo da ostanu isti 'kako bi se stvorili stabilni uslovi za lokalne vlasti i automobilsku industriju', navodi Komisija.

Pored povećanja azotnih oksida, cela ova anti-dizel kampanja je uticala na povećanje zagađenja još jednim gasom. Na mesto dizelaša došli su benzinci, koji, zanimljivo, izbacuju veće količine ugljen-dioksida, pa je prošle godine zabeležen porast CO2 u Evropskoj Uniji, prvi put u poslednjih deset godina.

Nedavna ADAC-ova testiranja pokazala su neverovatne rezultate emisije NOx. Novi dizelaši emituju neverovatno malu količinu azotnih oksida (NOx), ako ih uopšte i emituju, kao i slučaju Mercedesa C220d (0 mg NOx/km).

Još neki modeli su postigli ekstremne vrednosti. BMW 520d karavan i Opel Astra 1.6D su izbacili samo 1 mg NOx po kilometru, BMW 520d Steptronic 5 mg NOx/km, a Sitroen Berlingo BlueHDI 130 7 mg Nox/km.

Neverovatni rezultati ovog testiranja posledica su primenjene tehnologije koju je kompanija Boš najavila prošle godine.

Iz Boša su tada najavili da će nova tehnologija, koja je namenjena novim EURO 6d agregatima, softverskom nadgradnjom smanjiti emisiju azotnih oksida za čak više 90 odsto u odnosu na postojeće stanje. Bošova "laboratorijska" vozila postigla su tada rezultat od samo 13 miligrama NOx po kilometru i mereno u novom RDE ciklusu.

Mercedes je ovakav rezultat objasnio i "posebnom obradom i višestrukom recirkulacijom izduvnih gasova" u njihovom motoru OM 654. "Naš cilj je da do 2020. dostignemo prosečan nivo od 30 mg NOx po pređenom kilometru, mereno po RDE ciklusu", saopštio je nemači proizvođač.

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našim Facebook i Instagram stranicama.