Kako pokazuje studija konsultantske firme Aliks partners, ovi proizvođači automobila ne mogu da zadovolje evropska pravila o smanjenju prosečne emisije gasova putničkih automobila na 95 grama ugljen-dioksida po kilometru, i to do 2021. godine.
Do sada su veliki proizvođači automobila smanjili prosečnu emisiju ugljen-dioksida većom prodajom električnih i hibridnih vozila.
U nemačkom Folksvagenu planiraju usklađivanje sa evropskim pravilima, dok u italijansko-američkom Fijat-Krajsleru najavljuju da će se poslužiti najjeftinijom opcijom kako bi ispoštovali pravila, što može uključivati i plaćanje kazni.
Jedine dve velike automobilske kompanije kojima ne prete kazne su švedski Volvo (vlasnik kineski Geely) i japanska Tojota.
One mogu da prodaju neiskorištene kredite za emisiju štetnih gasova drugim proizvođačima, pokazalo je istraživanje Aliks partnersa.
Veliki proizvođači u svetu već su platili ogromne kazne u okviru afere "Dizelgejt", kada je otkriveno da su manipilisali softverom za merenje izduvnih gasova i lažirali rezultate kako bi se uklopili u nametnute ekološke standarde.