Grade li Crnogorci najsporiji autoput u Evropi?

Veći deo država EU ima ograničenje od 130 km/h. U Crnoj Gori najveća dopuštena brzina biće gotovo za trećinu manja.

MONDO/Marko Tanasković 
Autoput u Crnoj Gori -najveća brzina samo 100 kilometara na sat
MONDO/Marko Tanasković 

Crnogorski ministar saobraćaja Osman Nurković na pitanje zašto će maksimalna dozvoljena brzina biti 100 kilometara na čas, kada je u regionu recimo od 120 do 130, ministar je rekao da su tako projektanti projektovali, te da je uticaj imala i nadmorska visina.

"Pa šta ako je 100 kilometara na sat. Da li je toliko važno što ćete od Podgorice do Kolašina da stignete za tri, četiri ili pet minuta sporije nego da je recimo 120 kilometara na sat brzina. Ne znam zašto je to važna činjenica. Ima auto-puteva gde je i po 80 kilometara na sat dozvoljena brzina“, kazao je Nurković.

Nemačka: Većina ipak za ograničenje brzine na autoputu

U Srbiji najveća dopuštena brzina je 130 km/h, U Bosni i Hercegovini i Hrvatskoj takođe 130 km/h, dok je u Albaniji zbog lošije infrastrukture maksimalna brzina znatno niža – svega 110 km/h.

Bugarska je izuzetak u regionu s obzirom na to da je maksimalna dozvoljena brzina 140 km/h, čime se nalazi u samom vrhu evropskih zemalja. U Rumuniji je na autoputu ograničenje takođe 130 km/h, dok se u Makedoniji putnička vozila mogu kretati najviše 120 km/h.

Srbija: Dozvoljeno 130 km/h na autoputu – i bez znaka

Poljska pravi društvo Bugarskoj jer je i u toj državi ograničenje 140 km/h, dok je Nemačka endemičan primer. Suštinski, ograničenje na autoputevima u Nemačkoj je 130 km/h, ali postoje deonice i koje nemaju ograničenje, što je redak slučaj ne samo u Evropi, već i na čitavom svetu.

Zbog male površine Lihtenštajn je suprotan primer od Nemačke, a najviša dozvoljena brzina u ovoj zemlji je samo 80 km/h. Sa druge strane zbog vremenskih uslova, čestih padavina, snega i leda, u Norveškoj je maksimalna dozvoljena brzina samo 100 km/h za putnička vozila.

U Norveškoj postoje autoputevi s ograničenjem od 80 km/h, ali i 110 km/h.

Ograničenje brzine na autoputu (km/h)

Albanija 110

Austrija 130

Belgija 120

BiH 130

Bjelorusija 110

Bugarska 140

Češka 130

Danska 130

Estonija 110

Finska 120

Francuska 130

Grčka 130

Hrvatska 130

Irska 120

Italija 130

Kipar 100

Letonija 110

Litvanija 110

Luksemburg 130

Makedonija 120

Mađarska 130

Moldavija 110

Nizozemska 130

Norveška 100 (80-110)

Nemačka 130 (preporučena brzina)

Poljska 140

Portugal 120

Rumunija 130

Rusija 110

Slovačka 130

Slovenija 130

Srbija 120

Španija 120

Švedska 110

Švajcarska 120

Turska 120

V. Britanija 112

Ukrajina 130

MONDO/Marko Tanasković 
Autoput u Crnoj Gori -najveća brzina samo 100 kilometara na sat
MONDO/Marko Tanasković 

Crnogorski ministar saobraćaja Osman Nurković na pitanje zašto će maksimalna dozvoljena brzina biti 100 kilometara na čas, kada je u regionu recimo od 120 do 130, ministar je rekao da su tako projektanti projektovali, te da je uticaj imala i nadmorska visina.

"Pa šta ako je 100 kilometara na sat. Da li je toliko važno što ćete od Podgorice do Kolašina da stignete za tri, četiri ili pet minuta sporije nego da je recimo 120 kilometara na sat brzina. Ne znam zašto je to važna činjenica. Ima auto-puteva gde je i po 80 kilometara na sat dozvoljena brzina“, kazao je Nurković.

Nemačka: Većina ipak za ograničenje brzine na autoputu

U Srbiji najveća dopuštena brzina je 130 km/h, U Bosni i Hercegovini i Hrvatskoj takođe 130 km/h, dok je u Albaniji zbog lošije infrastrukture maksimalna brzina znatno niža – svega 110 km/h.

Bugarska je izuzetak u regionu s obzirom na to da je maksimalna dozvoljena brzina 140 km/h, čime se nalazi u samom vrhu evropskih zemalja. U Rumuniji je na autoputu ograničenje takođe 130 km/h, dok se u Makedoniji putnička vozila mogu kretati najviše 120 km/h.

Srbija: Dozvoljeno 130 km/h na autoputu – i bez znaka

Poljska pravi društvo Bugarskoj jer je i u toj državi ograničenje 140 km/h, dok je Nemačka endemičan primer. Suštinski, ograničenje na autoputevima u Nemačkoj je 130 km/h, ali postoje deonice i koje nemaju ograničenje, što je redak slučaj ne samo u Evropi, već i na čitavom svetu.

Zbog male površine Lihtenštajn je suprotan primer od Nemačke, a najviša dozvoljena brzina u ovoj zemlji je samo 80 km/h. Sa druge strane zbog vremenskih uslova, čestih padavina, snega i leda, u Norveškoj je maksimalna dozvoljena brzina samo 100 km/h za putnička vozila.

U Norveškoj postoje autoputevi s ograničenjem od 80 km/h, ali i 110 km/h.

Ograničenje brzine na autoputu (km/h)

Albanija 110

Austrija 130

Belgija 120

BiH 130

Bjelorusija 110

Bugarska 140

Češka 130

Danska 130

Estonija 110

Finska 120

Francuska 130

Grčka 130

Hrvatska 130

Irska 120

Italija 130

Kipar 100

Letonija 110

Litvanija 110

Luksemburg 130

Makedonija 120

Mađarska 130

Moldavija 110

Nizozemska 130

Norveška 100 (80-110)

Nemačka 130 (preporučena brzina)

Poljska 140

Portugal 120

Rumunija 130

Rusija 110

Slovačka 130

Slovenija 130

Srbija 120

Španija 120

Švedska 110

Švajcarska 120

Turska 120

V. Britanija 112

Ukrajina 130

MONDO/Marko Tanasković 
Autoput u Crnoj Gori -najveća brzina samo 100 kilometara na sat
MONDO/Marko Tanasković 

Crnogorski ministar saobraćaja Osman Nurković na pitanje zašto će maksimalna dozvoljena brzina biti 100 kilometara na čas, kada je u regionu recimo od 120 do 130, ministar je rekao da su tako projektanti projektovali, te da je uticaj imala i nadmorska visina.

"Pa šta ako je 100 kilometara na sat. Da li je toliko važno što ćete od Podgorice do Kolašina da stignete za tri, četiri ili pet minuta sporije nego da je recimo 120 kilometara na sat brzina. Ne znam zašto je to važna činjenica. Ima auto-puteva gde je i po 80 kilometara na sat dozvoljena brzina“, kazao je Nurković.

Nemačka: Većina ipak za ograničenje brzine na autoputu

U Srbiji najveća dopuštena brzina je 130 km/h, U Bosni i Hercegovini i Hrvatskoj takođe 130 km/h, dok je u Albaniji zbog lošije infrastrukture maksimalna brzina znatno niža – svega 110 km/h.

Bugarska je izuzetak u regionu s obzirom na to da je maksimalna dozvoljena brzina 140 km/h, čime se nalazi u samom vrhu evropskih zemalja. U Rumuniji je na autoputu ograničenje takođe 130 km/h, dok se u Makedoniji putnička vozila mogu kretati najviše 120 km/h.

Srbija: Dozvoljeno 130 km/h na autoputu – i bez znaka

Poljska pravi društvo Bugarskoj jer je i u toj državi ograničenje 140 km/h, dok je Nemačka endemičan primer. Suštinski, ograničenje na autoputevima u Nemačkoj je 130 km/h, ali postoje deonice i koje nemaju ograničenje, što je redak slučaj ne samo u Evropi, već i na čitavom svetu.

Zbog male površine Lihtenštajn je suprotan primer od Nemačke, a najviša dozvoljena brzina u ovoj zemlji je samo 80 km/h. Sa druge strane zbog vremenskih uslova, čestih padavina, snega i leda, u Norveškoj je maksimalna dozvoljena brzina samo 100 km/h za putnička vozila.

U Norveškoj postoje autoputevi s ograničenjem od 80 km/h, ali i 110 km/h.

Ograničenje brzine na autoputu (km/h)

Albanija 110

Austrija 130

Belgija 120

BiH 130

Bjelorusija 110

Bugarska 140

Češka 130

Danska 130

Estonija 110

Finska 120

Francuska 130

Grčka 130

Hrvatska 130

Irska 120

Italija 130

Kipar 100

Letonija 110

Litvanija 110

Luksemburg 130

Makedonija 120

Mađarska 130

Moldavija 110

Nizozemska 130

Norveška 100 (80-110)

Nemačka 130 (preporučena brzina)

Poljska 140

Portugal 120

Rumunija 130

Rusija 110

Slovačka 130

Slovenija 130

Srbija 120

Španija 120

Švedska 110

Švajcarska 120

Turska 120

V. Britanija 112

Ukrajina 130