Tata Mustanga odgovoran i za najlepši Lamborgini (FOTO)

Diablo je obeležio devedesete i bio prvi Lamborgini koji je mogao da ide brže od 320 kilometara na sat

Li Ajakoka, koji je juče preminuo u 95. godini, zaista je ostavio jak trag u automobilskoj industriji.

Bio je na čelu tima koji je stvorio Ford Mustang, a nakon što je otpušten iz Forda i to sa čela kompanije, prešao je u Krajsler i spasao ga propasti.

Ovaj američki proizvođač automobila je od 1987. do 1994. bio vlasnik i Lamborginija, koji se još od polovine sedamdesetih borio sa finansijama, a krajem te decenije je čak proglasio i bankrot.

I pored tih problema, legendarni italijanski proizvođač je tih godina izbacio legendarni Kuntaš.

Krasler je kupio Italijane za 25 miliona dolara, što ni tad nije bila neka cifra za jednu autobilsku marku.

Najznačajniji momenat tokom Ajakokine vladavine nad Lamborginijem desio se 1991. kada je promovisan Diablo, po mnogima najlepši automobil ovog brenda.

Pogledajte promociju Diabla koju je vodio Ajakoka:

Ovaj model je dizajniran od strane Marčela Gandinija, koji je bio odgovoran za Mijuru i Kuntaša, a doradio ga je Krajslerov "stajling centar" u Detroitu.

"Konačan dizajn Diabla je bio zajednički napor", izjavio je Ajakoka jednom prilikom, "Unutrašnjost je osmislio američki studio, a Gandini je uradio najveći deo spoljašnjosti".

Diablo je jedan od automobila koji je obeležio poslednju dekadu dvadesetog veka. Najjača verzija 5,7-litarskog V12 motora razvijala je 603 konjske snage. Bio je to i prvi Lamborgini koji je mogao da ide brzinama većim od 320 kilometara na sat, a do "stotke" mu je trebalo 4,5 sekundi.

Tokom deset godina proizvodnje, prodato je skoro 3.000 Diabla.

undefined lamborgini diablo

Krajsler je 1997. prodao Lamborgini kompaniji MegaTech, registrovanoj na Bermudima, a čiji su vlasnici bili indonežanski biznismeni. Samo godinu dana kasnije, oni su ga prodali Audiju, odnosno VW grupi, čiji je sada veoma uspešan deo.

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našim Facebook i Instagram stranicama.

Li Ajakoka, koji je juče preminuo u 95. godini, zaista je ostavio jak trag u automobilskoj industriji.

Bio je na čelu tima koji je stvorio Ford Mustang, a nakon što je otpušten iz Forda i to sa čela kompanije, prešao je u Krajsler i spasao ga propasti.

Ovaj američki proizvođač automobila je od 1987. do 1994. bio vlasnik i Lamborginija, koji se još od polovine sedamdesetih borio sa finansijama, a krajem te decenije je čak proglasio i bankrot.

I pored tih problema, legendarni italijanski proizvođač je tih godina izbacio legendarni Kuntaš.

Krasler je kupio Italijane za 25 miliona dolara, što ni tad nije bila neka cifra za jednu autobilsku marku.

Najznačajniji momenat tokom Ajakokine vladavine nad Lamborginijem desio se 1991. kada je promovisan Diablo, po mnogima najlepši automobil ovog brenda.

Pogledajte promociju Diabla koju je vodio Ajakoka:

Ovaj model je dizajniran od strane Marčela Gandinija, koji je bio odgovoran za Mijuru i Kuntaša, a doradio ga je Krajslerov "stajling centar" u Detroitu.

"Konačan dizajn Diabla je bio zajednički napor", izjavio je Ajakoka jednom prilikom, "Unutrašnjost je osmislio američki studio, a Gandini je uradio najveći deo spoljašnjosti".

Diablo je jedan od automobila koji je obeležio poslednju dekadu dvadesetog veka. Najjača verzija 5,7-litarskog V12 motora razvijala je 603 konjske snage. Bio je to i prvi Lamborgini koji je mogao da ide brzinama većim od 320 kilometara na sat, a do "stotke" mu je trebalo 4,5 sekundi.

Tokom deset godina proizvodnje, prodato je skoro 3.000 Diabla.

undefined lamborgini diablo

Krajsler je 1997. prodao Lamborgini kompaniji MegaTech, registrovanoj na Bermudima, a čiji su vlasnici bili indonežanski biznismeni. Samo godinu dana kasnije, oni su ga prodali Audiju, odnosno VW grupi, čiji je sada veoma uspešan deo.

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našim Facebook i Instagram stranicama.

Li Ajakoka, koji je juče preminuo u 95. godini, zaista je ostavio jak trag u automobilskoj industriji.

Bio je na čelu tima koji je stvorio Ford Mustang, a nakon što je otpušten iz Forda i to sa čela kompanije, prešao je u Krajsler i spasao ga propasti.

Ovaj američki proizvođač automobila je od 1987. do 1994. bio vlasnik i Lamborginija, koji se još od polovine sedamdesetih borio sa finansijama, a krajem te decenije je čak proglasio i bankrot.

I pored tih problema, legendarni italijanski proizvođač je tih godina izbacio legendarni Kuntaš.

Krasler je kupio Italijane za 25 miliona dolara, što ni tad nije bila neka cifra za jednu autobilsku marku.

Najznačajniji momenat tokom Ajakokine vladavine nad Lamborginijem desio se 1991. kada je promovisan Diablo, po mnogima najlepši automobil ovog brenda.

Pogledajte promociju Diabla koju je vodio Ajakoka:

Ovaj model je dizajniran od strane Marčela Gandinija, koji je bio odgovoran za Mijuru i Kuntaša, a doradio ga je Krajslerov "stajling centar" u Detroitu.

"Konačan dizajn Diabla je bio zajednički napor", izjavio je Ajakoka jednom prilikom, "Unutrašnjost je osmislio američki studio, a Gandini je uradio najveći deo spoljašnjosti".

Diablo je jedan od automobila koji je obeležio poslednju dekadu dvadesetog veka. Najjača verzija 5,7-litarskog V12 motora razvijala je 603 konjske snage. Bio je to i prvi Lamborgini koji je mogao da ide brzinama većim od 320 kilometara na sat, a do "stotke" mu je trebalo 4,5 sekundi.

Tokom deset godina proizvodnje, prodato je skoro 3.000 Diabla.

undefined lamborgini diablo

Krajsler je 1997. prodao Lamborgini kompaniji MegaTech, registrovanoj na Bermudima, a čiji su vlasnici bili indonežanski biznismeni. Samo godinu dana kasnije, oni su ga prodali Audiju, odnosno VW grupi, čiji je sada veoma uspešan deo.

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našim Facebook i Instagram stranicama.