Naš, a evropski: Odlazak automobilskog velikana

Profesor Gruden je radio u Istraživačkom centru Poršea u Dicingenu na razvoju i poboljšanju efikasnosti motora, sa posebnim akcentom na smanjivanju štetnih materija u izduvnim gasovima.

Posle teške bolesti u Štutgartu je preminuo u 80-toj godini života čuveni evropski automobilski stručnjak, bivši profesor na Bečkom teničkom fakultetu dr Dušan Dule Gruden, piše portal Espreso.

Gruden je bio i vanredni profesor Tehničkog fakulteta u Kragujevcu.

Automobilski stručnjak rođen je u Užicu, a 50-ih godina prošlog veka porodica se preselila u Beograd, gde je Dušan završio gimnaziju, a potom i tehnički fakultet.

Na tehničkom fakultetu u Beogradu radio je kao stručni asistent gde je i magistrirao. Ubrzo odlazi na poslediplomske studije u Beč gde je radio u Instititu za motorna vozila i motore a nešto kasnije je doktorirao.

Radio kao asistent i profesor, a sa fakulteta 1973. odlazi u Štutgart, gde počinje da radi u Poršeu. Tu je jedno vreme radio i kao šef razvoja motora. Uporedo s tim, nastavio je da predaje kao profesor u Beču.

Poznato je da je profesor Gruden radio u Istraživačkom centru Poršea u Dicingenu na razvoju i poboljšanju efikasnosti motora, sa posebnim akcentom na smanjivanju štetnih materija u izduvnim gasovima.

Otvaranjem istraživačkog odeljka u Poršeu o energetici, ekologiji i zaštiti okoline, Gruden postaje direktor tog odeljenja u kome ostaje sve do odlaska u penziju. Koliko je poznato, profesor Gruden je u svom radu za Porše prijavio pedesetak svojih patenata.

Radio je i za mnoge poznate druge fabrike automobila – od Volvoa do Rols Rojsa, kao i na poboljšanju motora za Jugo Floridu.

Profesor Gruden je u svojoj karijeri, mimo predavanja na fakultetima Beč i Kragujevac, održao na stotine predavanja širom Evrope ali i na prostorima cele nekadašnje Jugoslavije.

Pored odbranjene doktorske disertacije u Beču, Gruden je imao počasnu doktosku titulu dobijenu od kragujevačkog fakulteta zbog njegovih zalaganja.

Profesor Gruden je u Štutgartu bio veoma aktivan i među našim zemljacima. Bio je član uprave društva "Sloga", svojevremeno jednog od najvećih društava u Nemačkoj, gde je ostao upamćen po čestom dovođenju vrsnih beogradskih glumaca i muzičara na gostovanja u Štutgartu.

Mališane u "Slozi" je sa posebni žarom podučavao matematici, da im ona, kako je Dule kazivao, "ne bude više nikakav bauk", piše Espreso.

Pre 15-ak godina, zajedno sa nekolicinom inženjera, osnovao je prvo strukovno udruženje van matice – Društvo inženjera i tehničara „Nikola Tesla“ čiji je bio dugogodišnji predsednik. U saradnji sa drugim istaknutim članovima Društva, organizovane su u Štutgartu brojne stručne akademije o velikanima srpske nauke – o Nikoli Tesli, Milutinu Milankoviću, Ruđeru Boškoviću, Pavlu Saviću, Milevi Marić-Ajnštajn, Miki Petroviću Alasu i drugima. Tom prilikom, pored predavanja na Akademijama, prikazani su i specijalno za tu priliku od Društva urađeni i sufinansirani dvadesetpeto minutni filmovi.

Smrću profesora Dušana Grudena evropska zajednica automobilskih stručnjaka gubi svog uglednog člana koji je do poslednjih dana aktivno učestvovao svojim prilozima i referatima na mnogim simpozijumima i predavanjima.

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našim Facebook i Instagram stranicama.

Posle teške bolesti u Štutgartu je preminuo u 80-toj godini života čuveni evropski automobilski stručnjak, bivši profesor na Bečkom teničkom fakultetu dr Dušan Dule Gruden, piše portal Espreso.

Gruden je bio i vanredni profesor Tehničkog fakulteta u Kragujevcu.

Automobilski stručnjak rođen je u Užicu, a 50-ih godina prošlog veka porodica se preselila u Beograd, gde je Dušan završio gimnaziju, a potom i tehnički fakultet.

Na tehničkom fakultetu u Beogradu radio je kao stručni asistent gde je i magistrirao. Ubrzo odlazi na poslediplomske studije u Beč gde je radio u Instititu za motorna vozila i motore a nešto kasnije je doktorirao.

Radio kao asistent i profesor, a sa fakulteta 1973. odlazi u Štutgart, gde počinje da radi u Poršeu. Tu je jedno vreme radio i kao šef razvoja motora. Uporedo s tim, nastavio je da predaje kao profesor u Beču.

Poznato je da je profesor Gruden radio u Istraživačkom centru Poršea u Dicingenu na razvoju i poboljšanju efikasnosti motora, sa posebnim akcentom na smanjivanju štetnih materija u izduvnim gasovima.

Otvaranjem istraživačkog odeljka u Poršeu o energetici, ekologiji i zaštiti okoline, Gruden postaje direktor tog odeljenja u kome ostaje sve do odlaska u penziju. Koliko je poznato, profesor Gruden je u svom radu za Porše prijavio pedesetak svojih patenata.

Radio je i za mnoge poznate druge fabrike automobila – od Volvoa do Rols Rojsa, kao i na poboljšanju motora za Jugo Floridu.

Profesor Gruden je u svojoj karijeri, mimo predavanja na fakultetima Beč i Kragujevac, održao na stotine predavanja širom Evrope ali i na prostorima cele nekadašnje Jugoslavije.

Pored odbranjene doktorske disertacije u Beču, Gruden je imao počasnu doktosku titulu dobijenu od kragujevačkog fakulteta zbog njegovih zalaganja.

Profesor Gruden je u Štutgartu bio veoma aktivan i među našim zemljacima. Bio je član uprave društva "Sloga", svojevremeno jednog od najvećih društava u Nemačkoj, gde je ostao upamćen po čestom dovođenju vrsnih beogradskih glumaca i muzičara na gostovanja u Štutgartu.

Mališane u "Slozi" je sa posebni žarom podučavao matematici, da im ona, kako je Dule kazivao, "ne bude više nikakav bauk", piše Espreso.

Pre 15-ak godina, zajedno sa nekolicinom inženjera, osnovao je prvo strukovno udruženje van matice – Društvo inženjera i tehničara „Nikola Tesla“ čiji je bio dugogodišnji predsednik. U saradnji sa drugim istaknutim članovima Društva, organizovane su u Štutgartu brojne stručne akademije o velikanima srpske nauke – o Nikoli Tesli, Milutinu Milankoviću, Ruđeru Boškoviću, Pavlu Saviću, Milevi Marić-Ajnštajn, Miki Petroviću Alasu i drugima. Tom prilikom, pored predavanja na Akademijama, prikazani su i specijalno za tu priliku od Društva urađeni i sufinansirani dvadesetpeto minutni filmovi.

Smrću profesora Dušana Grudena evropska zajednica automobilskih stručnjaka gubi svog uglednog člana koji je do poslednjih dana aktivno učestvovao svojim prilozima i referatima na mnogim simpozijumima i predavanjima.

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našim Facebook i Instagram stranicama.

Posle teške bolesti u Štutgartu je preminuo u 80-toj godini života čuveni evropski automobilski stručnjak, bivši profesor na Bečkom teničkom fakultetu dr Dušan Dule Gruden, piše portal Espreso.

Gruden je bio i vanredni profesor Tehničkog fakulteta u Kragujevcu.

Automobilski stručnjak rođen je u Užicu, a 50-ih godina prošlog veka porodica se preselila u Beograd, gde je Dušan završio gimnaziju, a potom i tehnički fakultet.

Na tehničkom fakultetu u Beogradu radio je kao stručni asistent gde je i magistrirao. Ubrzo odlazi na poslediplomske studije u Beč gde je radio u Instititu za motorna vozila i motore a nešto kasnije je doktorirao.

Radio kao asistent i profesor, a sa fakulteta 1973. odlazi u Štutgart, gde počinje da radi u Poršeu. Tu je jedno vreme radio i kao šef razvoja motora. Uporedo s tim, nastavio je da predaje kao profesor u Beču.

Poznato je da je profesor Gruden radio u Istraživačkom centru Poršea u Dicingenu na razvoju i poboljšanju efikasnosti motora, sa posebnim akcentom na smanjivanju štetnih materija u izduvnim gasovima.

Otvaranjem istraživačkog odeljka u Poršeu o energetici, ekologiji i zaštiti okoline, Gruden postaje direktor tog odeljenja u kome ostaje sve do odlaska u penziju. Koliko je poznato, profesor Gruden je u svom radu za Porše prijavio pedesetak svojih patenata.

Radio je i za mnoge poznate druge fabrike automobila – od Volvoa do Rols Rojsa, kao i na poboljšanju motora za Jugo Floridu.

Profesor Gruden je u svojoj karijeri, mimo predavanja na fakultetima Beč i Kragujevac, održao na stotine predavanja širom Evrope ali i na prostorima cele nekadašnje Jugoslavije.

Pored odbranjene doktorske disertacije u Beču, Gruden je imao počasnu doktosku titulu dobijenu od kragujevačkog fakulteta zbog njegovih zalaganja.

Profesor Gruden je u Štutgartu bio veoma aktivan i među našim zemljacima. Bio je član uprave društva "Sloga", svojevremeno jednog od najvećih društava u Nemačkoj, gde je ostao upamćen po čestom dovođenju vrsnih beogradskih glumaca i muzičara na gostovanja u Štutgartu.

Mališane u "Slozi" je sa posebni žarom podučavao matematici, da im ona, kako je Dule kazivao, "ne bude više nikakav bauk", piše Espreso.

Pre 15-ak godina, zajedno sa nekolicinom inženjera, osnovao je prvo strukovno udruženje van matice – Društvo inženjera i tehničara „Nikola Tesla“ čiji je bio dugogodišnji predsednik. U saradnji sa drugim istaknutim članovima Društva, organizovane su u Štutgartu brojne stručne akademije o velikanima srpske nauke – o Nikoli Tesli, Milutinu Milankoviću, Ruđeru Boškoviću, Pavlu Saviću, Milevi Marić-Ajnštajn, Miki Petroviću Alasu i drugima. Tom prilikom, pored predavanja na Akademijama, prikazani su i specijalno za tu priliku od Društva urađeni i sufinansirani dvadesetpeto minutni filmovi.

Smrću profesora Dušana Grudena evropska zajednica automobilskih stručnjaka gubi svog uglednog člana koji je do poslednjih dana aktivno učestvovao svojim prilozima i referatima na mnogim simpozijumima i predavanjima.

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našim Facebook i Instagram stranicama.