Nedavno je BMW-ov šef odeljenja za istraživanje i razvoj Klaus Frolih izazvao "mali potres" izjavom da evropski kupci ne žele električne automobile.
Sada je on otkriva neke nove zanimljive informacije. Frolih tvrdi da BMW i3 i i8 neće imati naslednike, a bi koncept Vision M NEXT mogao postati pravi M auto.
Pogledajte galeriju BMW-a i3:
"Ovaj M koncept je brz i besan, zabavan i uvek radi. S druge strane, nema direktnih naslednika za i3 i i8", rekao je on za australijski portal Car Sales. "Ova dva modela su automobili napravljeni na unikatnim platformama, a prva baterija u i3 imala je kapacitet od samo 22kWh."
Međutim, Frolih shvata potrebu za elektrifikacijom u sportskim vozilima i kaže da će se divizija M kretati u tom pravcu. Iako će, za početak, elektrifikacija biti korišćena za pomoć motorima sa unutrašnjim sagorevanjem manjih zapremina.
"M automobili u 2020. će dobiti pogonske agregate sa električnom podrškom uglavnom zbog voznih performansi", rekao je on. "Od 2022. pa nadalje automobili će imati stotine njutn-metara u roku od dve milisekunde, kao što sad dobijamo od V8 motora."
Frolih je pojasnio i zašto koncept Vision M NEXT ima hibridni pogon, a ne nešto potpuno električni. Razlog te odluke je težina.
"Ako pravite čisto električni sportski automobil, potrebna vam je tako velika baterija koja bi učinila da jedan takav model ima masu od od 2,1 ili 2,2 tone i snagu od 600 KS", rekao je. "Takvi automobili se ne ponašaju dobro na Nirburgringu, jer nije sve u pravolinijskom ubrzanju. Taj deo je lak."
To će se promeniti kako tehnologija baterija bude bolja i lakša.
Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našim Facebook i Instagram stranicama