BMW M modeli se elektrifikuju, kraj za i3 i i8

Koncept Vision M NEXT je dobio hibridni pogon, jer nije sve u "pravolinijskom ubrzanju"

MONDO/Marko Tanasković BMW X6 M
MONDO/Marko Tanasković BMW M modeli

Nedavno je BMW-ov šef odeljenja za istraživanje i razvoj Klaus Frolih izazvao "mali potres" izjavom da evropski kupci ne žele električne automobile.

Sada je on otkriva neke nove zanimljive informacije. Frolih tvrdi da BMW i3 i i8 neće imati naslednike, a bi koncept Vision M NEXT mogao postati pravi M auto.

Pogledajte galeriju BMW-a i3:

MONDO/Stefan Stojanović automobil

"Ovaj M koncept je brz i besan, zabavan i uvek radi. S druge strane, nema direktnih naslednika za i3 i i8", rekao je on za australijski portal Car Sales. "Ova dva modela su automobili napravljeni na unikatnim platformama, a prva baterija u i3 imala je kapacitet od samo 22kWh."

Međutim, Frolih shvata potrebu za elektrifikacijom u sportskim vozilima i kaže da će se divizija M kretati u tom pravcu. Iako će, za početak, elektrifikacija biti korišćena za pomoć motorima sa unutrašnjim sagorevanjem manjih zapremina.

"M automobili u 2020. će dobiti pogonske agregate sa električnom podrškom uglavnom zbog voznih performansi", rekao je on. "Od 2022. pa nadalje automobili će imati stotine njutn-metara u roku od dve milisekunde, kao što sad dobijamo od V8 motora."

Frolih je pojasnio i zašto koncept Vision M NEXT ima hibridni pogon, a ne nešto potpuno električni. Razlog te odluke je težina.

undefined BMW Vision M NEXT

"Ako pravite čisto električni sportski automobil, potrebna vam je tako velika baterija koja bi učinila da jedan takav model ima masu od od 2,1 ili 2,2 tone i snagu od 600 KS", rekao je. "Takvi automobili se ne ponašaju dobro na Nirburgringu, jer nije sve u pravolinijskom ubrzanju. Taj deo je lak."

To će se promeniti kako tehnologija baterija bude bolja i lakša.

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našim Facebook i Instagram stranicama

MONDO/Marko Tanasković BMW X6 M
MONDO/Marko Tanasković BMW M modeli

Nedavno je BMW-ov šef odeljenja za istraživanje i razvoj Klaus Frolih izazvao "mali potres" izjavom da evropski kupci ne žele električne automobile.

Sada je on otkriva neke nove zanimljive informacije. Frolih tvrdi da BMW i3 i i8 neće imati naslednike, a bi koncept Vision M NEXT mogao postati pravi M auto.

Pogledajte galeriju BMW-a i3:

MONDO/Stefan Stojanović automobil

"Ovaj M koncept je brz i besan, zabavan i uvek radi. S druge strane, nema direktnih naslednika za i3 i i8", rekao je on za australijski portal Car Sales. "Ova dva modela su automobili napravljeni na unikatnim platformama, a prva baterija u i3 imala je kapacitet od samo 22kWh."

Međutim, Frolih shvata potrebu za elektrifikacijom u sportskim vozilima i kaže da će se divizija M kretati u tom pravcu. Iako će, za početak, elektrifikacija biti korišćena za pomoć motorima sa unutrašnjim sagorevanjem manjih zapremina.

"M automobili u 2020. će dobiti pogonske agregate sa električnom podrškom uglavnom zbog voznih performansi", rekao je on. "Od 2022. pa nadalje automobili će imati stotine njutn-metara u roku od dve milisekunde, kao što sad dobijamo od V8 motora."

Frolih je pojasnio i zašto koncept Vision M NEXT ima hibridni pogon, a ne nešto potpuno električni. Razlog te odluke je težina.

undefined BMW Vision M NEXT

"Ako pravite čisto električni sportski automobil, potrebna vam je tako velika baterija koja bi učinila da jedan takav model ima masu od od 2,1 ili 2,2 tone i snagu od 600 KS", rekao je. "Takvi automobili se ne ponašaju dobro na Nirburgringu, jer nije sve u pravolinijskom ubrzanju. Taj deo je lak."

To će se promeniti kako tehnologija baterija bude bolja i lakša.

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našim Facebook i Instagram stranicama

MONDO/Marko Tanasković BMW X6 M
MONDO/Marko Tanasković BMW M modeli

Nedavno je BMW-ov šef odeljenja za istraživanje i razvoj Klaus Frolih izazvao "mali potres" izjavom da evropski kupci ne žele električne automobile.

Sada je on otkriva neke nove zanimljive informacije. Frolih tvrdi da BMW i3 i i8 neće imati naslednike, a bi koncept Vision M NEXT mogao postati pravi M auto.

Pogledajte galeriju BMW-a i3:

MONDO/Stefan Stojanović automobil

"Ovaj M koncept je brz i besan, zabavan i uvek radi. S druge strane, nema direktnih naslednika za i3 i i8", rekao je on za australijski portal Car Sales. "Ova dva modela su automobili napravljeni na unikatnim platformama, a prva baterija u i3 imala je kapacitet od samo 22kWh."

Međutim, Frolih shvata potrebu za elektrifikacijom u sportskim vozilima i kaže da će se divizija M kretati u tom pravcu. Iako će, za početak, elektrifikacija biti korišćena za pomoć motorima sa unutrašnjim sagorevanjem manjih zapremina.

"M automobili u 2020. će dobiti pogonske agregate sa električnom podrškom uglavnom zbog voznih performansi", rekao je on. "Od 2022. pa nadalje automobili će imati stotine njutn-metara u roku od dve milisekunde, kao što sad dobijamo od V8 motora."

Frolih je pojasnio i zašto koncept Vision M NEXT ima hibridni pogon, a ne nešto potpuno električni. Razlog te odluke je težina.

undefined BMW Vision M NEXT

"Ako pravite čisto električni sportski automobil, potrebna vam je tako velika baterija koja bi učinila da jedan takav model ima masu od od 2,1 ili 2,2 tone i snagu od 600 KS", rekao je. "Takvi automobili se ne ponašaju dobro na Nirburgringu, jer nije sve u pravolinijskom ubrzanju. Taj deo je lak."

To će se promeniti kako tehnologija baterija bude bolja i lakša.

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našim Facebook i Instagram stranicama