Ševrolet Korveta je jedan od najpoznatijih automobila u istoriji automobila.
Najbitnija i najradikalnija promena kod novog modela je položaj motora. Po prvi put u svojoj 66 godina dugoj istoriji, umesto napred, Korveta sad ima centralno postavljeni motor, odmah iza (prednjih) sedišta.
Korveta C8 Stingrej će snagu dobijati od 6,2-litarskog LT2 V8 motora koji proizvodi nepunih 500 konjskih snaga (497 KS) i 630 Nm obrtnog momenta. Što se perfomansi tiče, nov model će stizati do "stotke" za oko tri sekunde.
Još jedna novost je iz kategorije "po prvi put". Naime, kupcima se nudi isključivo osmostepena automatika sa dvostrukim kvačilom, koja snagu prenosi na zadnje točkove.
Ova promena je značajno uticala na izgled automobila. Više nego ogromne haube koja je krasila sve prethodne generacije, pa Korveta podseća na druge modele sa tako pozicioniranim motorom, poput Lamborginija.
Kao što se na slikama može videti, Korveta ima kupe i targa mod, a dobra je stvar što se krov može spakovati u prilično mali prtljažnik.
Nova konstrukcija je uticala da je C8 daleko niži od prethodnika, a kako bi mogao da vozi lakše u gradskim sredinama ugrađen je sistem koji prednji deo diže za 40 milimetara pri brzinama nižim od 40 km/h. Napredna navigacija ima opciju da pamti gde se nalaze prepreke u vodu ležećih policajaca i da podiže auto automatski.
Unutrašnjost je takođe bitno promenjena, a zanimljivo je u koliko meri je fokusirana na vozača. Posebno centralni ekran koji je za nekih desetak stepena zakošen prema vozaču. Zanimljiv, ali ne znamo koliko praktičan detalj jeste "zid" između sedišta na kome se nalazi uzdužno postavljenih 20 tastera!
Kupcima je na raspolaganju Bose auto sistem sa 10, odnosno, uz doplatu, 14 zvučnika.
Do prvih kupaca nova Korveta Stingrej će stići početkom naredne godine, a najavljeno je da će početna cena u SAD biti ispod 60.000 dolara.
Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našim Facebook i Instagram stranicama