Taksi jeftiniji od vožnje sopstvenim kolima

Ako u Moskvi prelazite manje od 5.500 kilometara godišnje povoljnije je da se vozite taksijem a ne privatnim automobilom. Cene taksi prevoza prilagođene ruskim primanjima

MONDO/Marko Čavić 
Taksi Moska Rusija jeftiniji sopstveni automobil
MONDO/Marko Čavić 

Sve manje Rusa koristi sopstveni automobil. Posedovati lično vozilo je skupo za razliku od korišćenja kar-šering i taksi usluga, pa su Moskovljani počeli da prodaju svoja vozila i potpuno se prebacili na korišćenje usluga.

Novo istraživanje, koje je uradila britanska banka HSBC, pokazalo je da je u Rusiji taksi jeftiniji nego korišćenje sopstvenog automobila, prenosi portal Russia Beyond.

Prema proračunima ove banke, u narednih deset godina će onima koji godišnje pređu manje od 5.388 kilometara biti isplativije da se svuda voze taksijem nego da održavaju sopstveni auto.

Rusija je u toj kategoriji ubedljivo prva na listi najvećih zemalja sveta. Dvostruko je nadmašila Indiju (tamo se taksi više isplati onima koji pređu najviše 2.731 km godišnje), a nekoliko puta Ameriku (1.102 km) i Nemačku (811 km).

Ovo su glavni razlazi:

Taksi je vrlo jeftin, a automobili skupi

Britanska banka je izračunala da prosečna vožnja taksijem u Rusiji košta 130 rubalja (210 dinara), a u Moskvi je ona najskuplja i košta oko 350 rubalja (560 dinara). Ovo je u proseku 75 odsto manje nego u SAD.

Ono što je bitno jeste da su cene taksija prilagođene primanjima Rusa, čije plate nisu visoke.

S druge strane, zbog visokih carinskih stopa, cene automobila su paprene. Navodi se primer da je Tojota Kamri triput skuplja u Rusiji nego u Americi.

"Prema tome, u Rusiji je cena vožnje taksijem proporcionalna primanjima, a cene automobila nisu. Zbog toga je odnos takav kakav je", objašnjavaju analitičari banke HSBC, koje prenosi Russia Beyond.

Velika je potražnja za taksi uslugama

U mnogim ruskim regionima javni prevoz nije dovoljno razvijen – noćni autobusi su velika retkost, a u pojedinim gradovima gradski prevoz prestaje sa radom u deset-jedanaest sati uveče. Zbog toga se ljudi mnogo češće voze taksijem, što omogućava taksistima da spuštaju cene.

Cene padaju zbog sve većeg broja vožnji i sve kraćeg vreme čekanja na taksi, pa zbog toga vozač manje vremena vozi prazan, a više sa putnikom, pojašnjavaju stručnjaci.

Uz to, mobilne aplikacije za pružanje taksi usluga na svojim telefonima ima čak 45 odsto Rusa. Više imaju samo Kina (51%) i Meksiko (46%).

U Rusiji ne postoji državna taksi služba

Nakon raspada SSSR-a, taksi je privatizovan. Sada 50 odsto taksista radi za privatne kompanije koje su imale mogućnost da same formiraju cene po sopstvenom nahođenju, dok drugu polovinu čine nelegalni taksisti, odnosno oni koji rade "na crno" i kojih još uvek ima mnogo u regionima.

Kada je 2013. godine u Rusiju stigao Uber, "prekopirale" su ga i napravile sopstvene aplikacije. Desetine kompanija su tada oborile cene i pridružile se servisu "Jandeks taksi", koji je ruski ekvivalent Uberu.

Jedino što ruska država i dalje preduzima na tržištu taksi usluga jeste dotiranje taksi kompanija u cilju obnavljanja auto-parka. Moskva je, na primer, od 2012. godine za te potrebe izdvojila preko 700 miliona rubalja (9,6 miliona evra).

Jednostavno je postati taksista

U pojedinim regionima taksistima se licenca izdaje besplatno (tako je, na primer, u Moskvi) ili za simboličnu sumu. Treba se samo zaposliti u kompaniji koja pruža taksi usluge ili se registrovati kao individualni preduzetnik. Prilikom predaje dokumenata potrebnih za dobijanje licence ne traži se dobro poznavanje grada ili ruskog jezika.

Auto za taksiranje se može uzeti na lizing i to takođe nije skupo – 1.500-2.000 rubalja dnevno (2.400-3200 dinara). Takođe je moguće koristiti i sopstveni auto ukoliko ispunjava odgovarajuće uslove u pogledu boje, očuvanosti, tehničke ispravnosti i drugih karakteristika.

Da li bi neki od navedenih primera mogao i kod nas da se primeni?

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našim Facebook i Instagram stranicama.

MONDO/Marko Čavić 
Taksi Moska Rusija jeftiniji sopstveni automobil
MONDO/Marko Čavić 

Sve manje Rusa koristi sopstveni automobil. Posedovati lično vozilo je skupo za razliku od korišćenja kar-šering i taksi usluga, pa su Moskovljani počeli da prodaju svoja vozila i potpuno se prebacili na korišćenje usluga.

Novo istraživanje, koje je uradila britanska banka HSBC, pokazalo je da je u Rusiji taksi jeftiniji nego korišćenje sopstvenog automobila, prenosi portal Russia Beyond.

Prema proračunima ove banke, u narednih deset godina će onima koji godišnje pređu manje od 5.388 kilometara biti isplativije da se svuda voze taksijem nego da održavaju sopstveni auto.

Rusija je u toj kategoriji ubedljivo prva na listi najvećih zemalja sveta. Dvostruko je nadmašila Indiju (tamo se taksi više isplati onima koji pređu najviše 2.731 km godišnje), a nekoliko puta Ameriku (1.102 km) i Nemačku (811 km).

Ovo su glavni razlazi:

Taksi je vrlo jeftin, a automobili skupi

Britanska banka je izračunala da prosečna vožnja taksijem u Rusiji košta 130 rubalja (210 dinara), a u Moskvi je ona najskuplja i košta oko 350 rubalja (560 dinara). Ovo je u proseku 75 odsto manje nego u SAD.

Ono što je bitno jeste da su cene taksija prilagođene primanjima Rusa, čije plate nisu visoke.

S druge strane, zbog visokih carinskih stopa, cene automobila su paprene. Navodi se primer da je Tojota Kamri triput skuplja u Rusiji nego u Americi.

"Prema tome, u Rusiji je cena vožnje taksijem proporcionalna primanjima, a cene automobila nisu. Zbog toga je odnos takav kakav je", objašnjavaju analitičari banke HSBC, koje prenosi Russia Beyond.

Velika je potražnja za taksi uslugama

U mnogim ruskim regionima javni prevoz nije dovoljno razvijen – noćni autobusi su velika retkost, a u pojedinim gradovima gradski prevoz prestaje sa radom u deset-jedanaest sati uveče. Zbog toga se ljudi mnogo češće voze taksijem, što omogućava taksistima da spuštaju cene.

Cene padaju zbog sve većeg broja vožnji i sve kraćeg vreme čekanja na taksi, pa zbog toga vozač manje vremena vozi prazan, a više sa putnikom, pojašnjavaju stručnjaci.

Uz to, mobilne aplikacije za pružanje taksi usluga na svojim telefonima ima čak 45 odsto Rusa. Više imaju samo Kina (51%) i Meksiko (46%).

U Rusiji ne postoji državna taksi služba

Nakon raspada SSSR-a, taksi je privatizovan. Sada 50 odsto taksista radi za privatne kompanije koje su imale mogućnost da same formiraju cene po sopstvenom nahođenju, dok drugu polovinu čine nelegalni taksisti, odnosno oni koji rade "na crno" i kojih još uvek ima mnogo u regionima.

Kada je 2013. godine u Rusiju stigao Uber, "prekopirale" su ga i napravile sopstvene aplikacije. Desetine kompanija su tada oborile cene i pridružile se servisu "Jandeks taksi", koji je ruski ekvivalent Uberu.

Jedino što ruska država i dalje preduzima na tržištu taksi usluga jeste dotiranje taksi kompanija u cilju obnavljanja auto-parka. Moskva je, na primer, od 2012. godine za te potrebe izdvojila preko 700 miliona rubalja (9,6 miliona evra).

Jednostavno je postati taksista

U pojedinim regionima taksistima se licenca izdaje besplatno (tako je, na primer, u Moskvi) ili za simboličnu sumu. Treba se samo zaposliti u kompaniji koja pruža taksi usluge ili se registrovati kao individualni preduzetnik. Prilikom predaje dokumenata potrebnih za dobijanje licence ne traži se dobro poznavanje grada ili ruskog jezika.

Auto za taksiranje se može uzeti na lizing i to takođe nije skupo – 1.500-2.000 rubalja dnevno (2.400-3200 dinara). Takođe je moguće koristiti i sopstveni auto ukoliko ispunjava odgovarajuće uslove u pogledu boje, očuvanosti, tehničke ispravnosti i drugih karakteristika.

Da li bi neki od navedenih primera mogao i kod nas da se primeni?

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našim Facebook i Instagram stranicama.

MONDO/Marko Čavić 
Taksi Moska Rusija jeftiniji sopstveni automobil
MONDO/Marko Čavić 

Sve manje Rusa koristi sopstveni automobil. Posedovati lično vozilo je skupo za razliku od korišćenja kar-šering i taksi usluga, pa su Moskovljani počeli da prodaju svoja vozila i potpuno se prebacili na korišćenje usluga.

Novo istraživanje, koje je uradila britanska banka HSBC, pokazalo je da je u Rusiji taksi jeftiniji nego korišćenje sopstvenog automobila, prenosi portal Russia Beyond.

Prema proračunima ove banke, u narednih deset godina će onima koji godišnje pređu manje od 5.388 kilometara biti isplativije da se svuda voze taksijem nego da održavaju sopstveni auto.

Rusija je u toj kategoriji ubedljivo prva na listi najvećih zemalja sveta. Dvostruko je nadmašila Indiju (tamo se taksi više isplati onima koji pređu najviše 2.731 km godišnje), a nekoliko puta Ameriku (1.102 km) i Nemačku (811 km).

Ovo su glavni razlazi:

Taksi je vrlo jeftin, a automobili skupi

Britanska banka je izračunala da prosečna vožnja taksijem u Rusiji košta 130 rubalja (210 dinara), a u Moskvi je ona najskuplja i košta oko 350 rubalja (560 dinara). Ovo je u proseku 75 odsto manje nego u SAD.

Ono što je bitno jeste da su cene taksija prilagođene primanjima Rusa, čije plate nisu visoke.

S druge strane, zbog visokih carinskih stopa, cene automobila su paprene. Navodi se primer da je Tojota Kamri triput skuplja u Rusiji nego u Americi.

"Prema tome, u Rusiji je cena vožnje taksijem proporcionalna primanjima, a cene automobila nisu. Zbog toga je odnos takav kakav je", objašnjavaju analitičari banke HSBC, koje prenosi Russia Beyond.

Velika je potražnja za taksi uslugama

U mnogim ruskim regionima javni prevoz nije dovoljno razvijen – noćni autobusi su velika retkost, a u pojedinim gradovima gradski prevoz prestaje sa radom u deset-jedanaest sati uveče. Zbog toga se ljudi mnogo češće voze taksijem, što omogućava taksistima da spuštaju cene.

Cene padaju zbog sve većeg broja vožnji i sve kraćeg vreme čekanja na taksi, pa zbog toga vozač manje vremena vozi prazan, a više sa putnikom, pojašnjavaju stručnjaci.

Uz to, mobilne aplikacije za pružanje taksi usluga na svojim telefonima ima čak 45 odsto Rusa. Više imaju samo Kina (51%) i Meksiko (46%).

U Rusiji ne postoji državna taksi služba

Nakon raspada SSSR-a, taksi je privatizovan. Sada 50 odsto taksista radi za privatne kompanije koje su imale mogućnost da same formiraju cene po sopstvenom nahođenju, dok drugu polovinu čine nelegalni taksisti, odnosno oni koji rade "na crno" i kojih još uvek ima mnogo u regionima.

Kada je 2013. godine u Rusiju stigao Uber, "prekopirale" su ga i napravile sopstvene aplikacije. Desetine kompanija su tada oborile cene i pridružile se servisu "Jandeks taksi", koji je ruski ekvivalent Uberu.

Jedino što ruska država i dalje preduzima na tržištu taksi usluga jeste dotiranje taksi kompanija u cilju obnavljanja auto-parka. Moskva je, na primer, od 2012. godine za te potrebe izdvojila preko 700 miliona rubalja (9,6 miliona evra).

Jednostavno je postati taksista

U pojedinim regionima taksistima se licenca izdaje besplatno (tako je, na primer, u Moskvi) ili za simboličnu sumu. Treba se samo zaposliti u kompaniji koja pruža taksi usluge ili se registrovati kao individualni preduzetnik. Prilikom predaje dokumenata potrebnih za dobijanje licence ne traži se dobro poznavanje grada ili ruskog jezika.

Auto za taksiranje se može uzeti na lizing i to takođe nije skupo – 1.500-2.000 rubalja dnevno (2.400-3200 dinara). Takođe je moguće koristiti i sopstveni auto ukoliko ispunjava odgovarajuće uslove u pogledu boje, očuvanosti, tehničke ispravnosti i drugih karakteristika.

Da li bi neki od navedenih primera mogao i kod nas da se primeni?

Najnovije i najzanimljivije vesti iz sveta automobila, automobilske tehnike, saveta, saobraćaja… pratite u rubrici MONDO Auto, kao i na našim Facebook i Instagram stranicama.