Razvoj BG voza i uvođenje novih linija, izgradnja metroa i investicije u putnu infrastrukturu, odnosno izgradnja dva mosta i dva tunela, tri su glavna pravca razvoja predviđena master planom saobraćajne infrastrukture Beograda do 2033. godine.
Predstavljajući plan, gradonačelnik Beograda Siniša Mali rekao je da je to strategija i vizija razvoja saobraćajnog sistema u narednom periodu, koji ide u tri pravca:
1. Dalji razvoj BG voza
2. Izgradnja metroa
3. Ulaganje u putnu infrastrukturu
BG VOZ
Jedna linija BG voza sada spaja Batajnicu i Ovču, a u toku je obnova pruge, kako bi vozom, na drugoj liniji, bili spojeni Vukov spomenik i Resnik.
U planu je uvođenje još dve linije BG voza - jedne od Surčina, pored Aerodroma do Novog Beograda i druge od Makiškog polja kroz tunel Rakovica do Karaburme.
METRO
Kad je reč o izgradnji metroa, Mali je rekao da su definisane dve linije, a prva će biti od Makiškog polja do Mirijeva duga 22 kilometra.
Druga predviđena linija duga je 19,8 kilometara od Zemuna do Ustaničke.
"Te dve linije metroa u kombinaciji sa BG vozom integrisaće šinski sistem saobraćaja koji će biti osnova saobraćajne infrastrukture u narednom periodu", rekao je Mali.
On očekuje da izgradnja prve linije počne krajem 2019. ili početkom 2020. godine.
MOSTOVI, TUNELI...
Smart plan 2021/2027/2033. predviđa kao treći pravac razvoja dalja ulaganja u putnu infrastrukturu, koja podrazumevaju izgradnju:
1. Mosta preko Save
2. Mosta kod Ade Huje
3. Tunela koji bi spojio Savski amfiteatar i Bulevar despota Stefana
4. Tunela kroz Topčider.
Od ta četiri projekta, najbliži smo izgradnji mosta na Savi i, u njegovom nastavku, tunela u centru grada, kaže Mali.
Ti planovi trebalo bi da budu usvojeni na sledećoj sednici Skupštine grada, a zatim i da usledi njihova implementacija.
"Integrisanjem sistema metroa i BG voza pokrivamo ceo grad i doprinosimo razvoju pojedinih delova grada, poput Makiškog polja, Ade Huje, Beograda na vodi... To su kapitalni infrastrukturni projekti u Beogradu koji će nam obezbediti ravnomeran, kvalitetan i stabilan razvoj", rekao je Mali.
Navijač u dresu Barselone ušao na Marakanu: Delije sa kapuljačama mu odmah prišle, evo kako se sve završilo
Da li je vreme za alarme u Partizanu? Četiri uzastopna poraza u Evroligi, a najteže tek dolazi
Ovako je Partizan izgubio utakmicu u Parizu: Katastrofalna greška Marinkovića na 100 sekundi do kraja!
Mondo ukrštenica za 8. novembar: Jutarnja zabava i "razgibavanje" mozga!
"Partizanovi igrači rade nešto što drugi ne vide, a ja vidim": Đurović kritikuje crno-bele, jedno mu smeta