Po želji autora, "Male priče" biće samo u Kulturnom centru Beograda!
Dok svet vec uživa u novom serijalu "Twin Peaks Season 3" svetski poznatog americkog reditelja Dejvida Linca i iznova odaje pocast njegovom delu, pored ostalog, i dokumentarnim filmom "Dejvid Linc: Umetnicki život" nedavno premijerno prikazanim u Veneciji, Kulturni centar Beograda je odlucio da kao jedan od kljucnih programa u godini svog 60. jubileja posveti ovom izuzetnom ne samo filmskom nego i likovnom/vizeulnom stvaraocu, isticuci tako oblasti u kojima je dominantno prepoznatljivo njegovo delo.
Izložba Male price (Small Stories) ce biti otvorena 1. septembra u 20 sati u Kulturnom centru Beograda i trajace do 30. septembra.
Izložbu cini 56 crno-belih fotografija velikog formata sa svim odlikama njegovih filmova: cudesno preplitanje realnih referenata i fantazmagoricnih intervencija i kompozicija. Ovom izuzetnom i konzistentno osmišljenom izložbom želi se pružiti uvid u Lincovo vizuelno stvaralaštvo s kojim srpska javnost nije imala prilike da se upozna za razliku od njegovog kinematografskog opusa, koji ima kultni status.
Male price, koje su producirali Galerija Item iz Pariza i Evropska kuca fotografije, u kojoj je izložba premijerno prikazana 2014, ekskluzivno ce, po autorovoj želji, biti prikazana samo u sva tri galerijska prostora KCB-a, i nigde drugde u okruženju. Izložbu ce pratiti brojni programi: predavanja, tematska vodenja strucnjaka/stvaralaca iz razlicitih oblasti, eduaktivno-kretaivne radionice za srednjoškolce i mladu studentsku populaciju i filmski program.
Ovako je izgledala najava izložbe u Parizu:
Dejvid Linc je americki filmski i televizijski reditelj, vizuelni umetnik, muzicar i glumac. Poznat po svojim nadrealnim filmovima, Linc je razvio svoj jedinstveni vizualni stil, popularno nazivan "Lincevski stil". Filmove Dejvida Linca karakteriše nadrealisticki pristup, odnosno specifican aranžman sekvenci, na granici sna i jave, koje se cesto preklapaju, tako da je teško razdvojiti realno od irealnog. Nadrealni i u mnogim slucajevima nasilni elementi njegovih filmova stekli su reputaciju da gledaoce „zastrašuju, vredaju i dovode u zabunu“. Muzika u njegovim filmovima je veoma pažljivo izabrana i cesto stvarana za svaki film na bazi montaže i ritma sekvenci slika. Kada govori o svom stvaralaštvu, sam Linc ga definiše kao intuitivno istraživanje našeg "drugog ja", naših snova, strahovanja i predrasuda, koja nisu ocigledna na prvi pogled. Intuiciju definiše kao integralni sklop intelekta i emocije, razmišljanja i osecanja. Uporedo s radom na filmu koji odlikuje znacajna likovnost, Linc se bavio i vizuelnom umetnošcu, koju je kratko i studirao na Akademiji lepih umetnosti u Pensilvaniji. Njegova dela iz oblasti vizuelnih umetnosti izlagana su u najprestižnijim muzejima i galerijama širom sveta i deo su brojnih i znacajnih javnih i privatnih kolekcija.