Delimično zatvaranje saobraćaja nije moglo da bude izvršeno ranije jer je odobrenje za izvođenje ovog dela radova dobijeno tek u petak, 11. avgusta, saopštio je Beoinfo.

Prema rečima gradskog menadžera, JKP "Beograd put" će od sutra, subote 12. avgusta, početi sa presecanjem ograde i utvrđivanjem prelaza sa jedne na drugu konstrukciju.

Ovaj posao će biti završen do ponedeljka, 14. avgusta u večernjim satima.

Istog dana, 12. avgusta, biće zatvoren deo Ulice sajmište, radi postavljanja dizalice uz stub mosta sa novobeogradske strane.

KONAČNO:Preko Brankovog mosta ćemo i levom stranom

Tokom radova, u Ulici sajmište neće biti prekida javnog gradskog saobraćaja.



Saobraćaj preko Brankovog mosta odvijaće se tokom dana u po dve saobraćajne trake u svakom smeru jer će dve desne trake u smeru od Novog Beograda ka Brankovoj ulici biti zatvorene kako bi se odvijali radovi na rekonstrukciji mosta.



Tokom noćnih sati za saobraćaj dvosmerno biti otvorena samo desna strana mosta, odnosno tri trake, iz pravca Brankove ulice ka Novom Beogradu.


Pripremni radovi na rekonstrukciji pešačke staze na uzvodnoj konstrukciji Brankovog mosta počeli su polovinom juna.

Posle početnog organizovanja gradilišta i postavljanja zaštitne konstrukcije ispod mosta na novobeogradskoj strani, izvođač je izvršio pripreme za skidanje asfalta sa pešačke staze i spojeva čelične konstrukcije, postavio skele na stubovima s obe strane reke i demontirao dekorativno osvetljenje.

Po dobijanju rešenja kojim se odobrava izvođenje ovog dela radova, stekli su se uslovi da se na Brankovom mostu uspostavi režim saobraćaja koji će omogućiti izvođaču dalje radove na sanaciji pešačke staze. 



Vrednost posla je 210 miliona dinara, a planirano je da se rekonstrukcija završi krajem godine, imajući u vidu da se radi o izuzetno zahtevnoj zameni čeličnih delova konstrukcije, čije tačno stanje može biti utvrđeno tek po skidanju svake pojedinačne čelične konzole.

Brankov most je obnovljen 1956. godine na stubovima ranijeg Mosta kralja Aleksandra, koji je srušen u Drugom svetskom ratu.

Zbog razvoja grada na levoj obali Save, od 1974. do 1978. godine izgrađena je nova konstrukcija na nizvodnoj strani mosta koja je imala istu siluetu i statički sistem.

Na taj način Beograd je dobio moderan most sa po tri saobraćajne trake u svakom smer ali taj most je sagrađen od delova tri različita mosta koji su građeni u razmacima od više od dvadeset godina.

Bez obzira kada je koji deo mosta sagrađen poslednjih 40 godina nisu rađene ozbiljnije rekonstrukcije pa je zbog eksploatacije došlo vreme za popravku njegove uzvodne pešačke staze.