Posle višemesečne rekonstrukcije jutros u četiri sata za vozila su otvoreni Ulica Mije Kovačevića i Ruzveltova, Trg Slavija i Bulevar oslobođenja. Vozači kažu da je Slavija sada mnogo prohodnija. Naš reporter u to se uverio jutros u osam sati. Pogledajte fotografije:

undefined trg slavija

Rekonstrukcija Ulice Mije Kovačevića je počela u maju, zatim i Ruzveltove, Bulevara oslobođenja u junu, a obnova Trga Slavija u avgustu. U svim tim saobraćajnicama kolovoz je proširen uvođenjem novih traka za motorna vozila, a pod ulicama su zamenjene dotrajale instalacije.

Iako građevinci još rade na nekoliko mesta, mahom na trotoarima, gradonačeknik Beograda Siniša Mali rekao je za RTS da su radovi završeni i to "u rekordnom roku".

"Slavija je završena za manje od tri meseca. Veliki radovi su za nama. Želim da zahvalim građanima za strpljenje", kazao je on.

Rekonstrukcija ovih saobraćajnica izazvala je višemesečne gužve.

"Kada je pre 180 dana počela rekonstrukcija tih velikih saobraćajnica, znalo se da će to izazvati određene promene u saobraćaju, jer je Beograd grad u kome rekonstrukcija bilo koje velike saobraćajnice menja uobičajen način života ljudi", rekao je gradski menadžer Goran Vesić za Tanjug.

Evo i fotografija zabeleženih oko 7.30:

Mondo/Mihaela Šljukić Bandović Slavija otvorena za saobraćaj

Prema njegovim rečima, ove saobraćajnice puštene su u saobraćaj posle 180 dana od početka radova, kako je i bilo predviđeno ugovorom.

"Trudili smo se da ovaj posao uradimo u najkraćem mogućem roku. Rekonstrukcija je urađena temeljno i ozbiljno, promenjene su sve instalacije, dodate nove trake - u Bulevaru oslobođenja imamo novu traku. Slavija je urađena tako da je prohodnija za saobraćaj i pešački prelazi više se ne nalaze na samoj Slaviji, a izmeštene su i autobuske stanice", pojasnio je Vesić.

U Ruzveltovoj ulici i Bulevaru oslobođenja napravljene su biciklističke staze, naveo je gradski menadžer i ocenio da je posao urađen dobro i po svim najvišim standardima.

"Još jednom se izvinjavam građanima zbog gužvi koje su bile svih ovih šest meseci, ali Beograd je grad koji decenijama niko nije sređivao i vapi za tim da se uređuje", rekao je Vesić.

Navodeći da će se uređivanje Beograda nastaviti i narednih godina, on je naveo da će se raditi rekonstrukcija Trga Republike, izgradnja četiri podzemne garaže, te rekonstrukcija ulice Kneza Miloša koja će se raditi već sledeće godine.

"Verujem da ćemo, ako svi zajedno budemo učestvovali u ovome, jednog dana uživati u lepšem gradu nego što je danas. Naš grad zaslužuje da se uredi. Konačno imamo i vlast i novca da uređujemo grad, da sređujemo fasade, ulice i zaslužili smo da Beograd bude prava moderna evropska prestonica u kojoj će život građana biti bolji, a ovo što je danas urađeno samo je još jedan korak u tom pravcu", zaključio je gradski menadžer.

MALI SE PROVOZAO TRAMVAJEM

Gradonačelnik Beograda Siniša Mali se danas, povodom puštanja u saobraćaj Ruzveltove ulice, Trga Slavija i Bulevara oslobođenja, tim saobraćajnicama provozao tramvajem u kojem je novinarima odgovarao na pitanja u vezi sa radovima u Beogradu.

Tom prilikom Mali je rekao da te tri saobraćajnice sada izgledaju svetski, a na opasku novinara da su mnogi građani imali primedbe da je mužička fontana na Slaviji preskupo plaćena, izrazio je mišljenje da ona apsolutno opravdava namenu.

"Fontana je još jedna atrakcija glavnog grada i deo mozaika koji se zove novi i lepši Beograd", rekao je Mali.

Novinare je, između ostalog, interesovalo i kada će Beograd imati metro, a gradonačelnik je podvukao da se intenzivno radi na tome i da je realno da će se sa izgradnjom metroa početi 2020. godine, te da će prva linija metroa početi da radi 2023, 2024. godine.

"To je jedan infrastrukturni projekat koji potpuno menja perspektivu grada Beograda", dodao je Mali.
Govoreći o rekonstrukciji ulica u glavnom gradu, on je najavio da će sledeće godine početi rekonstrukcija ulica Kraljice Marije, Cara Dušana, Džordža Vašingtona, kao i rekonstrukcija Ulice kneza Miloša.