Sa dve linije metroa i četiri linije BG voza čitav grad će biti povezan, saobraćaj će se ubrzati i na taj način rešiti saobraćajne gužve, rekao je Mali, gostujući na Televiziji Hepi, a saopštio je Beoinfo.
"Linije metroa ubrzano razvijaju delove grada koji imaju veliki potencijal za izgradnju stambenih i poslovnih jedinica. Trenutno se radi prifizibiliti studija koja bi trebalo da bude završena do septembra, a radi je francuska kompanija 'Ežis'. Fizibiliti studija bi trebalo da se radi paralelno sa glavnim projektom 2019. godine, a nakon toga bi usledio odabir izvođača radova i početak izgradnje", rekao je Mali.
On je naglasio da će se posle završetka izgradnje prve linije odmah pristupiti gradnji druge.
"Urađena je analiza saobraćaja i javnog prevoza, kao i projektovanja trenda razvoja grada Beograda do 2033. godine. Definisan je 'smart plan', odnosno Saobraćajni master plan Grada Beograda gde se vidi da je najveće opterećenje iz pravca juga ka severu. Najveća koncentracija automobila i vozila javnog prevoza je na Sajmu. Izgradnjom metroa bi se centar grada rasteretio za količinu vozila koja u Beograd stiže iz pravca juga, odnosno iz Obrenovca, sa Ibarske magistrale, iz Železnika i Sremčice", dodao je Mali.
On je dodao da "kao što je svojevremeno predsednik Srbije Aleksandar Vučić sastajući se sa bivšim gradonačelnikom Njujorka Rudijem Đulijanijem imao viziju o Beogradu na vodi, tako je sada sa vizijom za metro".
"Nigde u svetu se metro ne gradi tamo gde su gusto naseljeni delovi grada, već tamo gde postoji mogućnost razvoja i izgradnje stambeno-poslovnih prostora. U Makiškom polju postoji 640 hektara koji se 'otvaraju' za razvoj grada, što je šest puta veća površina od Beograda na vodi. Metro je pokretački projekat koji razvija delove grada koji do tog trenutka nisu bili razvijeni, a koncipiran je tako da pokriva najopterećeniji saobraćajni pravac u gradu. Svi koji dolaze iz pravca Banovog brda, Čukarice, sa Ibarske magistrale, prolaze pored Sajma, pored Beograda na vodi i centra grada, sve do Pančevačkog mosta i Mirijeva. Potom krećemo sa izgradnjom druge linije, od Ustaničke preko Savskog mosta do Zemuna", rekao je Mali.
Mali je rekao da će do aprila će biti završena izgradnja linije BG voza ka Resniku i da će uz novu, koja će se, kako je rekao, graditi do Aerodroma "Nikola Tesla" i dve linije metroa, čitav grad biti pokriven.
On je se osvrnuo i na Stari savski most i podsetio da je na međunarodnom konursu za budući izgled novog mosta preko Save, na mestu starog tramvjskog mosta, pobedilo rešenje domaćeg projektanta CIP.
Taj most, reakoa je, imaće po četiri trake u oba smera za automobile i trake za metro, odnosno tramvaj, kao i pešačke i staze za bicikliste.
"Postojeći most će biti sačuvan i povezivaće Adu Ciganliju sa Novim Beogradom ili Veliko ratno ostrvo sa Zemunskim kejom, ali o tome će konačnu odluku dati građani Beograda", objasnio je Mali i ocenio da je kapacitet tog mosta nedovoljan za saobraćaj.
Vezenkov zabija nož u leđa Bugarima: Bomba u Eurobasket 2025, MVP Evrolige menja reprezentaciju?
Priveden bivši košarkaš Partizana i reprezentacije: Optužen za nasilje u porodici!
Zašto je Emir Kusturica promenio veru i postao Nemanja? Prozvali ga izdajnikom, a zbog istine su zanemeli svi
Svetislav Pešić dobio dva strašna pojačanja: Još jača Srbija napada Dansku u Beogradu!
Bomba - Endi Marej novi trener Novaka Đokovića! Ceo svet ostao u šoku zbog odluke najvećeg svih vremena!