Pred svake izbore, političke stranke i grupacije pokušavaju da animiraju i privuku birače na razne načine. Jedan od njih su i predizborni spotovi, gde do izražaja dolaze (ili se bar trude da dođu) mašta, ideje, slogani.

Za izbore u Beogradu 4. marta na kojima će učestvovati 24 liste pojedini učesnici "utakmice" snimili su spot ili više njih.

Izdvojili smo nekoliko, pa izaberite favorita (kriterijumi mogu da vam budu razni - potrudite se da zanemarite svoje političko opredeljenje, ako je moguće):

Srpska napredna stranka je tokom kampanje insistirala na tome šta je sve uradila u prethodnom periodu, koje je sve kapitalne projekte pokrenula, najavila je početak gradnje metroa 2020. godine... Ova stranka je snimila nekoliko spotova, jedan od njih je odlukom Radio-difuzne agencije (REM) zabranjen. Glavni slogan SNS-a je "Najbolji ljudi Beograda uvek tu za vas".


Ekipa oko Dragana Đilasa je pozvala birače da pozovu 011. Evo jednog od spotova liste "Dragan Đilas - Beograd odlučuje, ljudi pobeđuju":

Socijalistička partija Srbije je inspiraciju za spot pronašla u košarci i košarkaškom pojmu "trojka". Jer, SPS je treći na biračkom listuću.


Stranke okupljene oko Demokratske stranke promovisale su slogan "Da oslobodimo Beograd".


Koalicija Dveri i Dosta je bilo prilično je "familijarna" sa društvenim mrežama i te kanale koristi kao veroma važne u komunikaciji sa biračima. Pokret Dosta je bilo je "izbacio" pregršt predizbornih slogana u kratkim video prilozima.

S obzirom na redni broj na listi, iskorišćen je čest uvod u bajkama...


Ljubiša Preletačević Beli, odnosno Luka Maksimović, ostao je dosledan sebi i zbijanju šala. Ovaj "spot" je posvećen Savskom mostu.

"Pošto se 'gospodari' prepucavaju ko je pravio, ko rušio, Beli je rešio da preuzme stvari u svoje ruke i pozove one koji su most pravili, da ga i sami sruše - willkommen Deutsche", piše u opisu ovog spota.


Srpska radikalna stranka, koju na ovim izborima kao prvi čovek predstavlja Miljan Damnjanović, zalaže se za Beograd, ali na srpski način.


Demokratska stranka Srbije je promovisala novo lice - Miloša Jovanovića.


Inicijativa "Ne davimo Beograd" se poslužila pesmom "Common people" (obični ljudi) britanske indi-pop grupe Pulp.


Jedan od spotova o kojima se najviše pričalo jeste "Kurje oko". Reč je o ideji Pokreta obnove kraljevine Srbije (POKS) da na drugačiji način ukaže na potrebu obnove monarhije. U glavnoj ulozi - nosilac liste Predrag Marković, nekadašnji predsednik Skupštine Srbije i član G17Plus.


Ova stranka imala je još nekoliko spotova, a zanimljiv je onaj u frizerskom salonu.

Lista "Šta radite bre - Marko Bastać" opredelila se, između ostalog, i za maštovite animirane spotove. Jedna od glavnih poruka ove liste je ukidanje Komunalne policije.


Predsednik Skupštine opštine Novi Beograd Aleksandar Šapić, nosilac liste Grupe građana "Aleksandar Šapić - Gradonačelnik" nije snimio spot. Ali je na društvenim mrežama podelio snimak neverovatnog koša kojeg je postigao u Hali sportova!



Stranka pravde i poverenja - Muamer Zukorlić imala je tipičan politički spot.