Od toga je 21 mesto predviđeno za vozila osoba sa posebnim potrebama, dok su dva mesta namenjena za električne automobile.
Modernizovanu garažu obišli su zamenik gradonačelnika Beograda Goran Vesić i direktor JKP "Parking servis" Andrija Čupković, koji su najavili izgradnju četiri nove garaže koje će obezbediti 2.000 parking mesta.
Prema Vesićevim rečima, prva u nizu je izgradnja garaže na Studentskom trgu koja će početi na proleće i za koju postoji građevinska dozvola i prijava radova.
"Izgradnja podzemne garaže u Ulici Kneza Miloša počinje u drugoj polovini godine", najavio je Vesić i dodao da će to biti prva podzemna garaža u Beogradu po uzoru na garaže u Barseloni i Madridu.
Kaže da će Ulica Kneza Miloša dobiti još jednu saobraćajnu traku, da će trotoari biti prošireni, a podzemna garadža obezbediće 450 parking mesta, što je duplo više nego što ima trenutno parking mesta u toj ulici.
Vesić je istakao da JKP "Parking servis" radi na projektu garaže u Skerlićevoj ulici, koja se nalazi iza Narodne biblioteke, a pored Hrama Svetog Save, koja je, kaže, bitna zbog posetilaca Hrama, ali fakulteta, bolnica i restorana koji su u blizni.
Još jedna u nizu garaže za koju se radi projekta, kaže Vesić, je garaža kod Pinkija u Zemunu.
Govoreći o garaži "Pionirski park", Vesić navodi da je njena rekonstrukcija trajala četiri meseca, a da je poslednjih mesec dana bila zatvorena zbog završnih radova.
"Ova garaža sagrađena je 2005. godine i to je poslednja garaža koja je sagrađena u Beogradu. Punih 14 godina nijedna nova garaža nije izgrađena, osim što su rekonstruisane stare i što je nadograđena garaža na Obilićevom vencu i time dobijena nova parking mesta", ukazao je Vesić.
Prema njegovim rečima, novina u rekonstruisanoj garaži je lift za osobe sa posebnim potrebama, koje su do sada u tu garažu mogle da ulaze samo na ulaz za automobile, što je, kaže Vesić, bilo nebezbedno.
"Sada takav lift ima garaža u Masarikovoj, na Obilićevom vecnu i na Zelenom vencu. Imamo četiri garaže koje su dostupne licima sa posebnim potrebama", naglasio je Vesić.
Takođe, navodi da su novina dva punjača za električne automobile, uz napomenu da u garaži na Obilićevom vencu postoje još šest takvih punjača, ali da je njihova iskorišćenost na niskom nivou zbog malog broja eko-vozila u Beogradu.
"Mislim da će ova dva punjača biti korišćena, jer Grad Beograd planira da u narednih nekoliko meseci uzme nekoliko električnih automobila. Mi automobile uzimamo na lizing, jer smatramo da nema potrebe da imamo automobile u svom vlasništvu, a nabavkom električnih automobila pokazaćemo da smo opredeljini ka ekološkom vidu prevoza", istako je Vesić.
Kaže da su pet električna u autobusu u Beogradu pokazala da je ekonomska opravdanost te investicije četiri godine.
U garaži je, između ostalog, promenjena led rasveta i uvedena štedljiva, promenjena ventilacija, što je, prema Vesićevim rečima, bilo važno jer je ventilacija pokrivala samo 30 odsto popunjenosti garaže.
"Kada god je bila popunjena garaža više od 30 odsto, ventilacija nije radila kako treba i zato su se alarmi uključivali 30 puta dnevno, ne zbog požara, već zbog zagušenja. Sada je ventilacija urađena u skladu sa svim standardima", rekao je Vesić.
Direktor JKP "Parking servis" Čupković rekao je da je to preduzeće u prethodne četiri godine rekonstruisalo oko 150.000 kvadrata parkirališta i garaža.
U ovom trenutku u Beogradu je na raspolaganju 12.000 parking mesta u garažama.
Bonus video:
Teodosić ovakav meč nije imao 14 godina! Navijači Partizana pamte kad je poslednji put imao nula asistencija!
"Obradović više ne računa na njega, Partizan traži drugog igrača": Otkriveno kakvo pojačanje žele crno-beli
Nemačka se priprema za rat sa Rusijom! Napravljen tajni plan, evo kako će postupiti u slučaju eksalacije sukoba
Uspavana Zvezda nije došla na derbi: Protiv Partizana ovakav nemaš šta da tražiš na terenu
Obradović izašao pred Grobare, pa čuo šta mu skandiraju: Podigao prst i tražio samo jedno, pogledajte