GSP Beograd gubici GSP-a
MONDO/Mirjana Šegan 

Odbornici Skupštine grada Beograda trebalo je danas da razmatraju predlog rebalansa budžeta kako bi bilo omogućeno da Grad kupi oko 200 novih autobusa za Gradsko-saobraćajno preduzeće. Međutim, sednica je odložena za 4. mart.

Grad bi trebalo da uzme kredit od 35 miliona evra za nabavku ovih vozila, dok će dodatnih 10 miliona evra obezbediti preduzeće. Rok za isporuku novih autobusa je 1. septembar, naravno pod uslovom da rebalans budžeta za ovu namenu bude usvojen.

Odbornici SZS bojkotuju sednice Skupštine grada


Osim nabavljanja novh vozila, plan je i da bude remontovano 52 autobusa, potom kočnog sistema na pojedinim tramvajima, takozvanim "špancima", kao i nabavka tri električna vozila za pešačku zonu u centru grada.

U dokumentaciji za sednicu navodi se i da je gubitak GSP u 2018. godini 1,93 milijade dinara!

Inače, uoči sednice, zamenik gradonačelnika Goran Vesić izjavio je da bi uskoro trebalo da počne "kampanja" čiji je cilj da se osetno poveća procenat naplate karata u javnom prevozu. Nije precizirao o čemu je reč i kako će ta kampanja izgledati, ali je dodao da je sa Ministarstvom finansija već dogovren plan.

Prema rečima Vesića, Grad je prošle godine dao 27 milijardi dinara za javni prevoz, od čega je 9 milijardi naplaćeno iz karata, a ostalih 18 milijardi je "povučeno" direktno iz gradskog budžeta.

Vesić je Tanjugu rekao da je za tih 18 milijardi dinara (150 miliona dinara), "moglo da se izgradi 75 vrtića ili škola ili da se kupi između 600 i 700 autobusa".

"To što neki građani ne plaćaju kartu znači da oni to, ipak, plaćaju kroz budžet, jer za toliko manje dobijaju kanalizacije, vodovoda, škola, bolnica i svega onoga što treba da dobiju, jer te pare odu na javni prevoz", rekao je Vesić.

Nakon današnje odložene sednice Skupštine grada Beograda, novinari su pitali Vesića a zašto se novac za novogodišnju rasvetu i planirani jarbol ne preusmeri za nabavku novih autobusa. EVo njegovog odgovora:

"Razumem vašu žejju da napadate sve što se radi pozitivno u Beogradu".

Govoreći o nabavci novh autobusa tako što će biti uzet kredit od 35 miliona evra, zamenik gradonačelnika je rekao da je sada prvi put posle 5 godina stvorena prilika da Beograd uzme kredit, a da ostane u okvirima koje nam vlada i MMF dozvoljavaju, a to je zaduživanje u okviru 10 odsto", prenosi Tanjug.

Vesić je naveo da će kredit od 35 miliona evra biti uzet od komercijalnih banaka i da se, pošto još nije podignut, ne znaju uslovi pod kojima će biti uzet.

Prema njegovim rečima, GSP će iz sopstvenih prihoda izdvojiti 10 miliona evra, tako da će ukupan iznos za nabavku novih autobusa biti 45 miliona evra, te da se očekuje da će za taj iznos biti kupljeno između 210 i 230 autobusa.

Na pitanje novinara da li je moguće da se u decembru, kada je usvojen budžet za ovu godinu, nije znalo da su potrebni novi autobusi, Vesić je rekao da se znalo, ali da su čekali da vide kakav će biti priliv u budžetu.

"Naš priliv u budžetu je u januaru bio oko 15 odsto bolji nego prošle godine. Nismo smeli da uđemo u novo zaduživanje dok nismo videli kakvi će biti prihodi jer mi, za razliku od Dragana Đilasa, koji radi šta god mu padne na pamet, ne smemo da pređemo 10 odsto zaduživanje jer je to zakonska obaveza", rekao je Vesić i nastavio:

"Kada smo tokom januara videli da će prihodi biti takvi da će nam se to novo zaduživanje uklopiti u 10 odsto, onda smo ušli u to, za razliku od Đilasa koji misli da može da uzima kredite kako mu padne na pamet".

Upitan da li će novi autobusi rešiti problem GSP-a, rekao je da će ga rešiti delimično.

"Biće mnogo bolje, ali to je početak restrukturiranja gradskog preduzeća, za šta Đilas nije imao snage", rekao je Vesić.

Naveo je da je u Đilasovo vreme GSP imao svoj fudbalski klub i upitao da li je normalno da se pare od prevoza koristite za plaćenje fudbalera.

"Ja mislim da to nije normalno i da pare koje se skupe treba da se koriste za kupovinu autobusa, ali kod njega sve može", istakao je Vesić.