• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Gradski urbanista: Nećemo rušiti bedeme zbog gondole

Izvor mondo.rs

Projekat gondole ni na koji način ne ugrožava ambijentalnu celinu Beogradske tvrđave, a priče koje se ovih dana protežu o rušenju Kalemegdana su neistinite, kaže novi gradski urbanista.

Bedem koji se ruši za gradnju nije deo istorijskog jezgra, već je sagrađen šezdesetih godina prošlog veka.

Mesto sa koga "puca pogled" na Novi Beograd biće prošireno, a omiljeni vidikovac Beograđana neće nestati.

Ovako, za "Novosti", na optužbe povodom gradnje (kabinske) žičare koja će spajati Kalemegdan i Ušće, odgovara novopostavljeni gradski urbanista Marko Stojčić.

Pri projektovanju gondole najviše se vodilo računa o mestu gde će biti postavljena, kako se ne bi naružio pogled s Kalemgdana.

"Okno u koje ulazi kabina gondole spušteno je ispod kote ulaza u Kalemegdan, što neće ugroziti vizuru s Kalemegdana na Novi Beograd", objašnjava Stojčić.

"Čak će i plato biti proširen u odnosu na postojeći. Nije tačno da rušimo tvrđavu, jer mesto predviđeno za početnu stanicu nije deo njenog bedema već potporni zid sagrađen šezdesetih godina od kamenja koje tu ne pripada. On nema nikakvu kulturnu i istorijsku vrednost. Tu je kraj i početak priče, i svako ko želi može u istinost ovoga da se uveri u arhivu", dodao je.

"SEČA PO PLANU"

Reagujući na negodovanje građana zbog seče stabala, Stojčić kaže da građani ne vode računa o kvalitetu drveća i tome da li je ono skorije posađeno ili je tu odavno. "Stručnjaci iz šumarske struke uradili su projekat procene starosti i vrednosti svakog stabla koje je posečeno, i gledali su šta sme da se seče, a šta ne sme. Posadili smo više stabala nego što smo posekli", kaže Stojčić.

Na kritike kolega da nisu imali uvid u plan izgradnje žičare, Stojčić ističe da je u projekat uključeno više od 100 stručnjaka iz različitih oblasti.

Dodaje i da je plan bio na javnom uvidu više od mesec dana, a da jedino što može da im se zameri je to što je predstavljan u fazama.

"Više od 100 stručnjaka je uključeno u ovaj projekat, koji svako iz svog domena daje sugestije", navodi gradski urbanista.

"Od onih koji se bave zaštitom graditeljskog nasleđa, spomenika kulture, zaštitom prirode i životne sredine, kao i statikom. Veliki broj njih jesu članovi društva arhitekata Srbije i Beograda. Javnost je imala priliku da podnese stručne primedbe da vidi šta se planira s ovim rešenjem. Međutim, većina njih odnosila se na ekonomsku opravdanost projekta, a ne na zaštitu Kalemegdana", kazao je Stojčić.

Ukoliko prilikom gradnje budu nađene arheološke iskopine, radovi će biti obustavljeni, napominje gradski urbanista.

"Gondola ne narušava prirodu, naprotiv!" (VIDEO)

Kako kaže, u tom slučaju, projekat će biti zaustavljen dok se ne vidi šta je pronađeno i kolika je vrednost pronađenih ostataka.

Više strukovnih udruženja juče je uputilo zvanično pismo nadležnim ministarstvima i institucijama, u kojem se traži obustavljanje projekta izgradnje gondole na Kalemegdanu.

Koalicija stručnih udruženja, naučnih instituta i obrazovnih katedri za očuvanje kulturnog nasleđa u Srbiji zatražila je od nadležnih da zaustave projekat gradnje gondole (kabinske žičare) koja bi spojila Beogradsku tvrđavu i Ušće, jer je "u koliziji sa stručnim standardima, međunarodnim obavezama i zakonima Srbije u domenu očuvanja kulturnog nasleđa, a nepovratno bi ugrozio Beogradsku tvrđavu kao kulturno dobro od najvišeg značaja za Republiku Srbiju".

Komentari 21

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

loma

gorane samo rusi!!! #timVesić

Batman

A šta bi sa metroom?

U

@Batman pa to je to, samo je ovaj NAPREDNIJI i jedini u svetu koji leti, Betmene, ti se brate baš ne razumeš u metroe

special image