undefined Tatjana Macura

Oni smatraju da bi se njom "trajno ugrozila vrednost Beogradske tvrđave, kao kulturnog dobra".

Šef odborničke grupe Rade Veljanovski rekao je, na konferenciji za novinare, da poslovnik nalaže da se ovaj predlog stavi na dnevni red sednice, uz ocenu da je neizvesna sudbina koja čeka predlog, ali da se "ne sme odustati u borbi za kulturno nasleđe Beograda" jer su i "najeminentiji stručnjaci" protiv izgradnje gondole.

On je neveo da poslovnik gradske skupštine predviđa da je dovoljno 500 potpisa kako bi se predlog našao na dnevnom redu sednice i da je sakupljeno 750 potpisa "veoma brzo" kao i da je moglo da ih bude hiljade jer su građani pokazali veliku podršku za ovakvu akciju.

"Vlast je u obavezi da čuje i posluša glas struke, civilnog sektora i javnosti", rekao Veljanovski, govoreći o peticiji koju su uz (GDF), organizovali Stranka moderne Srbije i Tolerancija Srbije.

MONDO/Stefan Stojanović siniša mali



On je podsetio da je odbornička grupa GDF ranije pokrenula inicijativu da se ponovo stavi na dnevni red "anuliranje" odluke o izgradnji gondole ali je naišla na "uvredljive izjave gradskih funkcionera na račun stručnjaka".

"Evropa Nostra" protiv žičare u Beogradu


Predsednik GDF Aleksandar Olenik je rekao da gradska vlast nije u obavezi da stavi na prvu narednu sednicu predlog ali ako to bude odlagala, organizatori peticije pozvaće njene potpisnike i druge građane da svojim prisutvom dovedu do toga da se predlog razmatra.


"Želimo mogućnost da ukrstimo argumente struke sa njihovom odlukom i da razgovaramo o eventualnim koruptivnim radnjama", rekao je Olenik, prema čijim rečima postupanje vlasti u slučaju gondole oslikava "bahatost" vlasti.

Predsednik Akademije arhitekture Srbije Bojan Kovačević je naveo da, kao arhitekta, može da kaže da gondola predstavlja "simbol" onog što je "praksa ponašanja u prostoru", na neki način, na nivou cele Srbije.

"Ovo vidimo prethodnih sedam godina, mada ni prethodne vlasti nisu bile baš skroz nevine, ali ono što se danas dešava je prevršilo svaku meru", rekao je Kovačević, navodeći da u slučaju gondole nema samo jedne sporne stručne stvari, već čitav niz.