Poput većine evropskih gradova i metropola, i Beograd je zahvatio trend vožnje električnih trotineta. Sa jedne strane, to je u skladu sa proklamovanom težnjom da glavni grad Srbije bude ekološki čistiji, takoreći "zeleniji grad", ali sa druge strane postoji "rupa" u zakonu što se tiče bezbednosti u saobraćaju.

Za sada, srećom, nema ozbiljnijih posledica po pešake i druge učesnike u saobraćaju, uključujući one koje je zahvatila "manija" vožnje električnih trotineta. Istina, početkom avgusta se dogodila blaža nesreća, kada je trotinet udario sedmogodišnjeg dečaka ispred zgrade u kojoj živi.

Međutim, jasno je da bi i ove učesnike u saobraćaju trebalo "uvesti" u zakonske okrive. Upravo to najavljuje zamenik gradonačelnika Goran Vesić, koji kaže da će, na osnovu "mnogobrojnih pritužbi građana", uskoro biti upućen predlog da se zakonski reguliše korišćenje trotineta na električni pogon.

"Imamo paradoksalnu situaciju - ako vozite bicikl treba nam kaciga, ako vozite motor morate takođe morate da imate kacigu i položeno za motor, a ako vozite trotinet ne treba vam ništa! Pritom, krećete se brzinom kojom maltene bez problema možete da ubijete čoveka", kaže Vesić, označavajući kao gorući problem činjenicu da za trotinete još ne postoji adekvatna regulativa, prenose mediji.

Prema njegovim rečima, električni trotineti opasni i za vozače i za pešake.

"Ne kažem da ih treba ukinuti, oni postoje svuda u svetu, ali njihovo kretanje mora zakonski da se reguliše. Smatram da je to izuzetno važno jer ovo je zaista postalo suludo. Idete trotoarom i strahujete da će vas neko udariti. Pa oni nemaju ni zvonce!".

Prema ranijim informacijama, biće predložene izmena Zakona o sabraćaju prema kojima će maksimalna brzina kretanja električnim trotinetima po trotoarima biti do 6 kilometara na čas, a oni koji njima upravljaju moraće da nose kacige.Da li vozite električni trotinet?