Da li Beograd ima viziju razvoja saobraćaja i kako bi trebalo regulisati prevoz samo su neka od pitanja na koje su odgovore pokušali da daju učesnici današnje tribine "Kuda ide javni gradski prevoz".

Utisak je da ipak nešto ne funkcioniše kako treba - situacija u javnom gradskom prevozu može da se opiše i kao "haotična", a kao jedan od ključnih problema za gužve i česta čekanja na stanicama navodi se nedostatak vozača, ali i dobra organizacija sistema javnog saobraćaja, ocenjeno je na tribini.

Ivan Banković iz Savez Ozbiljnih Sindikalaca GSP kazao je na tribini u Domu omladine u Beogradu da je stanje voznog parka autobusa zadovoljavajuće, međutim, kaže da je glavni problem u tome što Beograd nema dovoljno vozača autobusa.

"Situacija u javnom prevozu trenutno može da se opiše kao haotična. Pre svega zato što ne postoji strategija, ali ni plan, a ozbiljan novac se troši. Koliko su nezadovoljni korisnici prevoza, toliko su nezadovoljni i zaposleni", kazao je Banković.

Banković je istakao da prevoz čekamo sve duže zato što ne postoji dovoljan broj vozača, pa samim tim mnoga vozila i ne izlaze u saobraćaj.

On smatra da javni prevoz može da funkcioniše dobro, iako putnici ne plaćaju kartu, već da je problem u organizaciji celog sistema.

"Iako niste platili kartu, vi ste je ipak platili kroz budžet Grada Beograda. Ne slažem se da javni prevoz ne funkcioniše dobro jer ljudi ne plaćaju karte. Nije problem u novcu, već u organizaciji celog sistema", kazao je Banković. 

On je istakao da je u GSP-u svake godine manje između 100 i 200 vozača, dok se pojedine linije previše lako prepuštaju privatnim prevoznicima.

"Rešenje je da se u ovaj problem više uključi struka", rekao je Banković i dodao da je trenutno zarada vozača GSP-a oko 50.000 dinara, ali to nije dovoljno.

"Iako su plate povećanje u poslednjih par godina, to nije dovoljno. Majstorima raznih struka koji rade u GSP-u primanja su oko 40.000 dinara. A ukupno radi oko 3.000 vozača", dodao je.

ŠTA JE SA TROLOM NA LINIJI 28 - DA LI ĆE SE OPET VRATITI?

Teodora Budimir iz Inicijative Vratite nam trolu 28 koja se zalaže za ponovno uvođenje 28-ice koja je ukinuta nakon rekonstrukcije Trga republika rekla je da stvarno ne vidi razlog zašto se to uopšte desilo.

"Nisam član stranke već običan građanin kome je pukao film. Rekonstrukcija Trga je završena, a naš prevoz - trolejbusi koji saobraćaju na liniji 28 - ukinuti", kazala je Budimir i istakla da je građanima nekada sa Zvezdare do centra grada bilo potrebno dvadesetak minuta dok se ukidanjem ove linije situacija drastično promenila.

Ko nas vozi?

Ulicama Beograda tokom jednog dana saobraća oko 440 privatnih prevoznika, dok GSP u radu ima oko 860 vozila, rekli su učesnici tribine.

"Sa Zvezdare do centra grada sada je potrebno između 45 minuta i sat vremena", kazala je Budimir koja je pokrenula peticiju za ponovno vraćanje trole na liniji 28, a koju je potpisalo 4.000 ljudi, a online još toliko.

"Sada moramo da presedamo ili pešačimo. Pisali smo više puta nadležnima, ali smo ostali bez odgovora. Odluke se očigledno donose bez strategije. Mnogi ljudi oštećeni su ukidanjem linije 28... Suludo je da je uopšte potrebno objašnjenje zašto nam je potrebna linijia 28, pa na Zvezdari su i studentski domovi, gradska bolnica...", istakla je Budimir.

Anketa

Da li javni gradski prevoz u Beogradu može da bude bolji?

"GRAĐANI SE PLAŠE DA VOZE BICIKLE U BEOGRADU"

Nebojša Stojković iz Udruženja građana Ulice za bicikliste kaže da se po pitanju biciklističke kulture u gradu Beogradu ipak se nešto popravlja, ali da infrastruktura mora da bude bolja kako se građani ne bi plašili da voze bicikle.

"Ova vlast je od prethodne uradila pet puta više stvari za bicikliste, ali ni to nije dovoljno. Da bi ljudi vozili bajs po ulici moraju da imaju infrastrukturu, zato što vožnju bicikla po ovim našim saobraćajnicama trenutno percipiraju kao opasnost", kazao je Stojkovi.

On je kazao da su biciklisti uvek "smetnja na putu", ali ipak dodaje da mu se čini da vozači u poslednje dve tri godine imaju više sluha za bicikliste.

"Ljudi u saobraćaju su svesniji našeg prisustva. Infrastruktura treba da se poboljša, pa će se samim tim i povećati broj biciklista na ulicama. Ljudi se plaše da vože bicikle po ovakvom saobraćaju", kazao je Stojković.

Pišite nam u komentarima - šta bi, po vašem mišljenju, trebalo promeniti u gradskom prevozu u Beogradu?