Zabrana kretanja zbog korona virusa bicikl je alternativni prevoz

  • Izdanje: Potvrdi
Čitaoci reporteri

ČITAOCI REPORTERI

Videli ste nešto zanimljivo?

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

Beograd

Beograđani, bicikl je alternativa! Ko mora na posao ovo je dobro rešenje

Autor mondo.rs Izvor Tanjug
Autor mondo.rs Izvor Tanjug

Borba sa epidemijom korona virusa i dalje traje. Kretanje je ograničeno, a javni prevoz prilično redukovan. Zato je bicikl odlično prevozno sredstvao ovoh dana - gužvi nema, vazduh je čistiji...

Izvor: Guliver/Getty images/iStock/smrm1977

Glavni urbanista Marko Stojčić saopštio je danas da se u situaciji kada mora postojati restrikcija javnog gradskog prevoza, zbog mera u cilju sprečavanja širenja virusa Kovid 19, bicikl kao prevozno sredstvo izdvaja kao najzdraviji i najoptimalniji vid prevoza.

Stojčić je apelovao na sve Beograđane koji su u mogućnosti da već od danas prihvate ovu inicijativu.

Možda će vas zanimati

Udruženje "Ulice za bicikliste" priključilo se inicijativi i poručilo da u trenutku kada se čitava planeta bori sa pandemijom, bicikliranje se ispostavlja ne samo kao najoptimalnije i najpoželjnije prevozno sredstvo, već i kao lekovita fizička aktivnost u vreme kad je samoizolacija imperativ.

Građanima se poručuje da ukoliko idu na posao, bicikliranje obezbeđuje manji kontakt sa ljudima do dolaska na posao, te na taj način čuvaju sebe, svoje bližnje.

"Ukoliko vam fali fizička aktivnost, trening, teretana, ovog puta beogradske ulice mogu biti i izazov da što više vozite bicikl, ujedno ojačavate svoj imuni sistem koji nam je svima preko potreban u ovo globalno vreme korone. Oni koji su oduvek govorili da ih je strah da voze bicikl na kolovozu, u saobraćaju, sada je prava prilika da se oslobode s obzirom da je intenzitet saobraćaja rapidno redukovan", poručuje Stojčić.

Oni koji moraju do prodavnice, dodaje, neka imaju na umu da je na biciklu minimalna verovatnoća da mogu da prenesu ili dobiju virus, pritom biciklom nabavka može da bude veća.

Takođe, kako je naglasio, ako je vozilo kontaminirano klicama virusa, neuporedivo lakše je očistiti bicikl nego automobile.

"U situaciji kada se ne zna koliko pandemija može da potraje, najbitnije je smanjiti mogućnost zaraze na minimum svim raspoloživim sredstvima, a vožnja bicikla je svakako jedno od njih. Pritom je potpuno besplatna i ekološki održiva", kaže urbanista i dodaje da se nada da će ova vanredna situacija izroditi nove bicikliste koji će se pridružiti u borbi za razvoj biciklističke kulture.

Pročitajte i ovo

Komentari 5

Komentar je uspešno poslat.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Mladen

Budimo realni. -Gde ostavljati bicikle. - Pola grada je brdovito ,pa gospodo cela Holandija je ravna ko tepsija. Još važnije ,saobraćaj je više nego prepolovljen. Beograd je danas najzagađeniji glavni grad!? Da li vam je nešto tu čudno. Naravno, glavni krivac zagađenja nije saobraćaj nije ni u prvih 5. Rešite prave zagađivače a prestanite svaljivati na građane za šta nisu krivi.

Mladen

Pitanje za ministra Trivana ,retoričko naravno. Kako to da je Beograd danas najzagađeniji glavni grad!? Ministar je često navodio saobraćaj kao glavni uzrok. Saobraćaja maltene bukvalno nema 12 sati dnevno, ostalih 12 sati je znatno smanjen. Autobusa je znatno manje. Hoće li ikada označiti glavne zagađivače ? Termo elektrane, industrija, individualna ložišta ( za šta nije obezbeđena alternativa ljudima). Takođe danas se u rejonu Bora vidi nenormalno zagađenje, neka izjava nešto!?

Miloš

Ja bajs vozim cele godine i briga me što su vozači nervozni. Za mene nema gužve i nerviranja.

special-image

PRODAVNICA

MONDO REPORTAŽE

MONDO & EU

Inicijalizacija u toku...
loader