• Izdanje: Potvrdi
Emisije
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

SUTRA POČINJE IZRADNJA METROA: Prva linija spajaće Železnik i Mirijevo, kreću radovi na Makiškom polju!

Prva linija metroa biće izgrađena do 2028. godine u Beogradu.

 Izvor: Printscreen/Instagram/beogradskiprojekti

Sutra zvanično počinju radovi na Makiškom polju, na projektu izgradnje beogradskog metroa. Kako je naveo ministar finansija u Vladi Republike Srbije ovo je istorijski dan koji su čekale generacije naših građana.

"Mnoge vlasti pre nas su imale u planu izgradnju metroa, ali niko nikada ništa konkretno nije uradio po tom pitanju. Mi, sa druge strane, već dugo aktivno radimo na tom kapitalnom projektu koji je od ogromnog, strateškog značaja za Grad Beograd i Republiku Srbiju", naveo je ministar Mali na instggram nalogu.

Možda će vas zanimati

Metro koji se gradi će biti najsavremeniji mogući, potpuno automatizovan, bez mašinovođe.

Kako je naveo Mali, kada u potpunosti bude završena, prva linija metroa će povezivati Železnik i Mirijevo, biće dugačka 21,1 kilometra i imaće 21 stanicu. Druga linija će povezivati Bežaniju i Mirijevo, biće duga 21 kilometra i imaće 23 stanica. Njih dve će se ukrštati na Savskom trgu.

Planirano je da prva linija metroa bude završena 2028. godine, a druga 2030. godine.

"Inače, uvođenjem metroa u sistem javnog transporta planirana je reorganizacija postojećih linija javnog gradskog saobraćaja. Trase metroa su usklađivane sa razvojem 'Bg voza', a planira se razvoj četiri linije gradske železnice i tri linije prigradske železnice. Tako ćemo imati mnogo zdraviji grad i životnu sredinu, jer ćemo smanjiti broj autobusa i automobila na ulicama", istakao je Mali.

Kako je dodao, ovo znači da ćemo imati jedan integrisan šinski sistem, koji čine metro, tramvaj i "Bg voz", čime će biti rešeni saobraćajni problemi u Beogradu. Razvoj šinskih sistema u gradu ima dvojaku ulogu - da se poboljša funkcionisanje saobraćajnog sistema, smanji upotreba putničkih automobila, posebno na opterećenim pravcima i da bude generator razvoja pojedinih gradskih pravaca i zona.

"Ovo je najveći i jedan od najvažnijih infrastrukturnih, kapitalnih projekata, koji zahteva vreme i strpljenje i svaka faza, svaki korak koji nas vodi ka metrou, moraju se pažljivo planirati i realizovati", naveo je Siniša Mali.

Izgradnja metroa, koji je deo projekta "Srbija 2025“, olakšaće život građanima i doprineti zdravijem načinu prevoza ljudi, a istovremeno će uticati na rast BDP-a Srbije.

(MONDO)

Pročitajte i ovo:

Inicijalizacija u toku...

Komentari 13

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Joja

Moze li referendum u celoj Srbiji za metro u Bg.Ipak finansira cela Srbija

Na Makišu će biti depo. Ok to i da razumem,ali što se to računa u deo linije? Depo je nešto drugo. Linija metroa zaista treba da prolazi kroz naselja a kad voz treba da ide da "odmori" izađe iz sistema na drugi način i ode u depo. Ne može da mu bude depo ujedno i početna stanica. To je glupo

Ova priča da sad počinje da se gradi metro nije fer. Metro je počeo da gradi Slobodan Milošević i to u najteže vreme za ovaj narod. Uspeo je da uradi savrmenenu jednu stanicu (Vukov Spomenik), da uradi još jednu (Karađorđev trg) da započne Prokop...da spoji podzemno od Prokopa do Pančevačkog mosta...tako da ne može niko da to poništi i da kaže da to nije deo metroa. Metro je počeo Sloba i da su ga pustili on bi metro i završio. Tako da priča da predjodne vlasti ništa nisu uradile nije tačna. Svaka čast ovoj vlasti ako to uradi,ali nisu prvi i nije sad počeo metro da se gradi.

MONDO REPORTAŽA