• Izdanje: Potvrdi
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa. Ne sme biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste poslali vest.

Dodatno
Izdanje: Potvrdi

Ukucajte željeni termin u pretragu i pritisnite ENTER

POZNATA SUDBINA MUZEJA NIKOLA TESLA! Zgrada se seli, a iza čitave priče krije se VELIKI PLAN

Izvor Promo

Veliki broj stranih investitora dolazi u Srbiju koja postaje vredna riznica talenata, dok se s druge strane, osniva veliki broj domaćih startapova i kompanija koje uspevaju da posluju na globalnom tržištu.

 POZNATA SUDBINA MUZEJA NIKOLA TESLA! Zgrada se seli, a iza čitave priče krije se VELIKI PLAN Izvor: Mondo/ Stefan Stojanović

Posebno se ekonomija Beograda sve više zasniva na inovacijama i kreativnosti, pa naš glavni grad mora podržati sve koji otkrivaju, obrazuju i upošljavaju talente.
Kreativne delatnosti potpomažu izgradnju okruženja koji u velikoj meri doprinosi dodatnom porastu broja turista, ali i digitalnih nomada, stranaca koji žele da žive u Beogradu i Srbiji kako bi mogli da stvaraju u kreativnoj atmosferi grada i onlajn okruženja. Pozitivan trend ove industrije već se oseća u Beogradu, ali plan gradskih vlasti jeste da sektor kreativnih industrija ubuduće bude jedan od glavnih pokretača budućeg ekonomskog i društvenog razvoja naše prestonice.
Strategija razvoja Beograda do 2030. godine pod nazivom “Beograd 2030” naš glavni grad vidi kao kreativnu prestonicu Balkana koja će podsticati razvoj inovacija i novih tehnologija, ali i doneti posebne mere kako bi bio prepoznat od strane kreativaca i talenata iz celog sveta.

Muzeji, galerije, koncertne sale, zajednički radni prostori, trgovi, naučni kampusi i drugi vidovi prostornog i digitalnog okupljanja činiće kreativne habove, središta okupljanja, nicanja i razvoja kreativne industrije. Grad će takva mesta da prepoznaje, podržava i podstiče njihovo rađanje ili obnavljanje, pretvarajući ih u osnovu rasta i razvoja kreativne industrije.

Izgradnja novih i prenamena postojećih kulturnih prostora u cilju promocije kulturnog nasleđa koje se tretira kao resurs kreativnih industrija, činiće glavni pravac razvoja, a jedan od najvećih planova jeste da Beogradska filharmonija do 2026. godine dobije svoj novi dom, u neposrednoj blizini Palate „Srbija“, u Bloku 13. Zgradu će okruživati veliki javni prostor sa binom, gde će biti organizovani koncerti i manifestacije na otvorenom sa do 20.000 posetilaca.

Jedan od ciljeva je i da arheološko nalazište „Belo brdo“ postane naučni centar za proučavanje vinčanske kulture u jugoistočnoj Evropi, globalno prepoznata turistička destinacija na Dunavu i kulturno-istorijsko obeležje grada.

S druge strane, revitalizacija industrijskog nasleđa kao dela infrastrukture kreativnih industrija činiće još jednu okosnicu razvoja grada u kreativnom pogledu jer su širom Evrope i sveta uspešno u arhitektonskom i funkcionalnom smislu revitalizovani novim sadržajima brojni urbani industrijski kompleksi, kvartovi i objekti njihovim pretvaranjem u multifunkcionalne kreativne centre, poslovne i turističke komplekse.

Beograd će na taj način sačuvati društvene vrednosti industrijskog nasleđa koje je važan deo identiteta građana, adaptacijama, rekonstrukcijama i prenamenama objekata poput Muzeja Nikole Tesle koji će biti preseljen u zgradu Termoelektrane „Snaga i svetlost“, koja je biser industrijske arhitekture na desnoj obali Dunava, u izuzetno atraktivnom delu grada, uz Marinu Dorćol i Linijski park. Ova izuzetno značajna ustanova kulture, koja čuva najveću zbirku dokumenata o životu i radu Nikole Tesle, tako će dobiti adekvatan prostor kako bi nastavila sa promovisanjem lika i dela jednog od najvećih umova 20. veka.

U cilju razvitka ekonomije zasnovane na znanju i inovacijama, kao i startapova, u Beogradu je osnovan prvi naučno-tehnološki park (NTP) u zemlji, koji pruža podršku startap kompanijama, inovativnim timovima i rastućim visokotehnološkim kompanijama u razvoju i komercijalizaciji inovativnih proizvoda i usluga. Trenutno pod okriljem NTP Beograd posluje preko 70 kompanija koje angažuju više od 800 inženjera, a samo tokom prošle godine osnovane su 22 nove kompanije.

Beograd će promocijom talenata svojih stanovnika, uspešnih inovativnih kompanija, inovativnih tehnologija domaće i strane produkcije, da privlači sve kojima su inovacije u srži vrednosti koju stvaraju.

Plan je i da Beograd sufinansira inovacione projekte i startapove u različitim fazama razvoja direktnim izdvajanjima, na osnovu javnih konkursa za podsticaje, i ulaganjima u projekte „pametnog grada“, digitalizacije uprave, elektronskih usluga parkiranja, kontrole i usmeravanja saobraćaja, projektovanja urbanističkih rešenja za javne objekte. Po ugledu na nacionalne modele podrške inovacijama, Beograd će uvesti inovacione vaučere, namenjene malim i srednjim preduzećima da koristeći usluge naučnoistraživačkog sektora podignu nivo inovativnosti svojih proizvoda i postanu konkurentniji na tržištu.



Komentari 1

Komentar je uspešno poslat.

Vaš komentar je prosleđen moderatorskom timu i biće vidljiv nakon odobrenja.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Serbia forever

Zašto se deponija u Vinči ne ponudi kao turistička atrakcija i ne uvede u turističku kartu grada, kao lokaciju od izuzetnog značaja, koju obavezno treba posetiti!?

special image